Vakantie

merel

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 08 jul 2023, 07:18
merel schreef: 07 jul 2023, 09:37 Het geregel en inpakken is inderdaad niet prettig. Ook moet je wel goed opletten of je niet op een tokkie camping komt. Al zal je dat met vakantie parken ook wel hebben.
Wij zitten altijd op kleine,charme campings. De laatste jaren hoog ik de bergen en dan is kamperen echt genieten.
Kamperen en genieten zijn voor mij twee tegengestelde begrippen.
Wat staat jou tegen?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 08 jul 2023, 07:45
Wat staat jou tegen?
Het gebrek aan comfort.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Wij zaten in een rijtjeshuis in een stadje, inclusief wasmachine en vaatwasser. Dat vond ik dan toch wel prettig
We waren alleen zo vaak van huis dat ik niet alles schoon mee terug heb kunnen nemen.
De wasmachine is nu alweer hard aan het werk hier.
Framboos

Bericht door Framboos »

Ambtenaar schreef: 08 jul 2023, 07:46
Wat staat jou tegen?
Het gebrek aan comfort.
+1 in combinatie met het gebrek aan privacy
merel

Bericht door merel »

Framboos schreef: 08 jul 2023, 07:55
Ambtenaar schreef: 08 jul 2023, 07:46
Wat staat jou tegen?
Het gebrek aan comfort.
+1 in combinatie met het gebrek aan privacy
Het gebrek aan privacy kan ik mij nog voorstellen. Al ligt dat ook aan de camping waar je verblijft. De kleinere campings hebben ruimere plekken.

Gebrek aan comfort kan ik mij minder voorstellen. Slapen kan ik overal en de stoelen zijn ook prima. Ik vind het juist heerlijk om buiten te leven. Dat heb je in een huisje toch minder.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 08 jul 2023, 08:21 Het gebrek aan privacy kan ik mij nog voorstellen. Al ligt dat ook aan de camping waar je verblijft. De kleinere campings hebben ruimere plekken.

Gebrek aan comfort kan ik mij minder voorstellen. Slapen kan ik overal en de stoelen zijn ook prima. Ik vind het juist heerlijk om buiten te leven. Dat heb je in een huisje toch minder.
Heb jij een vaatwasser op de camping? Een bank waarop je kunt hangen? Een fatsoenlijke eettafel met dito stoelen? Aangenaam sanitair? Etc. Volgens mij niet. En als het niet hoeft, leef ik liever niet op rudimentaire wijze, want leidt bij mij niet tot ontspanning.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef: 07 jul 2023, 10:27
Tiberius schreef: 07 jul 2023, 09:58Maar jij lijkt me daar de persoon niet naar.
We zullen zien of jouw beeld van mij nog steeds hetzelfde is nadat we elkaar in Odenwald hebben ontmoet :OO3
Dat denk ik wel: mensen die in Odenwald op vakantie gaan, zijn meestal ingetogen personen. :)
DDD

Bericht door DDD »

Ik ga met een vriend drie weken naar Engeland. We willen graag geregeld een Evensong meemaken. Weet iemand een website/ overzicht? Ik denk aan Cambridge, Oxford, de Cotswolds en Zuid-Engeland/Riviera/Lands End.

Ik vond al Bath.

Andere tips ook welkom. We reizen met een camper.

Het is jaren geleden dat ik in Engeland was, dus ik ben heel benieuwd.
parsifal

Bericht door parsifal »

Leuke vakantie hier. Alleen wordt vandaag wat zwaar voor de hond (grote grijze Keeshond). Het huisje wordt snel warm. Weet iemand een goede plek in de buurt van Ottoland waar ze airco hebben en hond binnen mag?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 08 jul 2023, 10:42
merel schreef: 08 jul 2023, 08:21 Het gebrek aan privacy kan ik mij nog voorstellen. Al ligt dat ook aan de camping waar je verblijft. De kleinere campings hebben ruimere plekken.

Heb jij een vaatwasser op de camping? Een bank waarop je kunt hangen? Een fatsoenlijke eettafel met dito stoelen? Aangenaam sanitair? Etc. Volgens mij niet. En als het niet hoeft, leef ik liever niet op rudimentaire wijze, want leidt bij mij niet tot ontspanning.
Mijn kinderen wassen twee weken af. Wij hebben geïnvesteerd in fijne stoelen waar je ook lekker in kan liggen. De kinderen liggen in zitzakken te lezen. Een fatsoenlijke eettafel met dito stoelen hebben we ook en het sanitair is schoon.
Het kampeer kookboek van Julius Jaspers is mee. Het eten komt dus ook wel goed .

Het enige dat ik wel mis, is een eigen wasmachine
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wij hebben een kleine camping wasmachine, die we vaak meenemen. Misschien ook een tip voor jou?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind het heerlijk mijn doorgaans luxe en riante bestaan in te ruilen voor een paar weken kampeer- getob.

Met kleine variaties in campingluxe, privé sanitair, meer of minder mieren op de standplaats, maar altijd met onze gerieflijke caravan en fijne dubbele luifel.

Gewoon genieten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Maar ik vind een caravan niet echt kamperen in basisvorm. Als je bijvoorbeeld met een camper op vakantie gaat, dan heb je eigenlijk best veel luxe bij je.

Maar fietskamperen vind ik ook heerlijk. Het is jammer dat ik geen vrienden heb die dat ook leuk vinden en in de gelegenheid zijn.
merel

Bericht door merel »

Wij hebben van alles gehad: huisje, stacaravan, glamping tent, gehuurde tent, vouwwagen. Dit jaar hebben we een
( kleine) tent gekocht met luifel en de hoeveelheid mee te nemen spullen gehalveerd. Twee pub tentjes voor de kinderen ernaast. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen,. De eerste dag iig al prima. Al zijn we wel tot de verbijsterende ontdekking gekomen dat we de spelletjes zijn vergeten. En een vakantie zonder Rummikub kan uiteraard niet. Denk dat we maandag op zoek gaan naar een spelletjes winkel.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

merel schreef: 08 jul 2023, 21:19 Wij hebben van alles gehad: huisje, stacaravan, glamping tent, gehuurde tent, vouwwagen. Dit jaar hebben we een
( kleine) tent gekocht met luifel en de hoeveelheid mee te nemen spullen gehalveerd. Twee pub tentjes voor de kinderen ernaast. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen,. De eerste dag iig al prima. Al zijn we wel tot de verbijsterende ontdekking gekomen dat we de spelletjes zijn vergeten. En een vakantie zonder Rummikub kan uiteraard niet. Denk dat we maandag op zoek gaan naar een spelletjes winkel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Puptent

Tenzij je je kinderen naar de pub wilt lokken :langue
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie