Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 13 jul 2023, 11:27 In aanvulling op Job zijn duidelijk bericht.
De meest bedreigde politici zijn mannen. Het zou wel grappig zijn als Wilders de bedreigingen mede gaat wijten aan het feit dat hij een man is. Ik denk dat de top 3 meest bedreigde politici allemaal mannen zijn.
1. Wilders
2. De jonge
3. Rutte
Het maakt niet uit of Jantje of Pietje of Klaasje meer bedreigt wordt. Het gaat er om dat je als politicus of bestuurder niet meer zonder bedreiging je werkt kunt doen. Dat holt namelijk onze democratische rechtsstaat uit.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 12:37
MGG schreef: 13 jul 2023, 11:27 In aanvulling op Job zijn duidelijk bericht.
De meest bedreigde politici zijn mannen. Het zou wel grappig zijn als Wilders de bedreigingen mede gaat wijten aan het feit dat hij een man is. Ik denk dat de top 3 meest bedreigde politici allemaal mannen zijn.
1. Wilders
2. De jonge
3. Rutte
Het maakt niet uit of Jantje of Pietje of Klaasje meer bedreigt wordt. Het gaat er om dat je als politicus of bestuurder niet meer zonder bedreiging je werkt kunt doen. Dat holt namelijk onze democratische rechtsstaat uit.
Klopt wel maar hier gaat het om het frame dat het specifiek Kaag te beurt zou vallen, wat feitelijk onjuist is.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ambtenaar »

Job schreef: 13 jul 2023, 12:38 Klopt wel maar hier gaat het om het frame dat het specifiek Kaag te beurt zou vallen, wat feitelijk onjuist is.
Niemand beweert dat enkel Kaag bedreigd wordt. Dus je moet geen onzin verkondigen. Blijkbaar werkt Kaag als een rode lap op menig refo, terwijl daar geen enkele reden toe is.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 13 jul 2023, 11:47
Ad Anker schreef: 13 jul 2023, 10:38
huisman schreef: 13 jul 2023, 09:21 Madam Mikmak ?
Zo'n grap doet in één klap al je getoonde rechtzinnigheid in deze topic de afgelopen dagen teniet. Echt jammer.
Zo spreek je niet over bewindspersonen.
Wat een onzin weer. :bobo

En ondertussen kan er met droge ogen beweerd worden dat Ezechiël 16: 5b dagelijkse praktijk was onder het oude volk van Israël en dat partijen abortus kunnen legaliseren en dat dit dan niet de verantwoordelijkheid is van die partij.

Vreemde gedachtegang om dan bij @huisman op elke slak zout te leggen en ondertussen andere veel meer niet-gangbare opmerkingen in dit draadje alleen voor kennisgeving aan te nemen.

Want @huisman heeft uiteraard in al zijn beweringen volkomen gelijk.
Jij vind het oké dat onze minister van financiën vergeleken wordt met een heks? Ik geef toe, het is een stijl à la Wilders maar het is geen Bijbelse stijl. En ik mag daar best wat van zeggen. En ja, ik vind dat iets doen met de betrouwbaarheid. En daar mag jij het best mee oneens zijn trouwens. :)
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 12:41
Job schreef: 13 jul 2023, 12:38 Klopt wel maar hier gaat het om het frame dat het specifiek Kaag te beurt zou vallen, wat feitelijk onjuist is.
Niemand beweert dat enkel Kaag bedreigd wordt. Dus je moet geen onzin verkondigen. Blijkbaar werkt Kaag als een rode lap op menig refo, terwijl daar geen enkele reden toe is.
Nee, het ligt specifieker. Er wordt beweerd dat dit specifiek Kaag te beurt valt OM HAAR VROUWZIJN. Dat is en blijft een onjuist frame. Heeft niks met refo's of rooie lappen te maken.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ambtenaar »

Job schreef: 13 jul 2023, 12:46 Nee, het ligt specifieker. Er wordt beweerd dat dit specifiek Kaag te beurt valt OM HAAR VROUWZIJN. Dat is en blijft een onjuist frame. Heeft niks met refo's of rooie lappen te maken.
Ja, daar ben ik zeker van overtuigd, dat Kaag wordt bedreigd omdat ze vrouw is. Wellicht is dat niet voor alle bedreigers reden om haar te bedreigen, maar wel voor een deel.

In mijn familie moet een bepaald deel ook niets van Kaag hebben, over allerlei ander leiders van andere seculiere partijen hoorde ik ze nooit.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef: 13 jul 2023, 12:44
GerefGemeente-lid schreef: 13 jul 2023, 11:47
Ad Anker schreef: 13 jul 2023, 10:38
huisman schreef: 13 jul 2023, 09:21 Madam Mikmak ?
Zo'n grap doet in één klap al je getoonde rechtzinnigheid in deze topic de afgelopen dagen teniet. Echt jammer.
Zo spreek je niet over bewindspersonen.
Wat een onzin weer. :bobo

En ondertussen kan er met droge ogen beweerd worden dat Ezechiël 16: 5b dagelijkse praktijk was onder het oude volk van Israël en dat partijen abortus kunnen legaliseren en dat dit dan niet de verantwoordelijkheid is van die partij.

Vreemde gedachtegang om dan bij @huisman op elke slak zout te leggen en ondertussen andere veel meer niet-gangbare opmerkingen in dit draadje alleen voor kennisgeving aan te nemen.

Want @huisman heeft uiteraard in al zijn beweringen volkomen gelijk.
Jij vind het oké dat onze minister van financiën vergeleken wordt met een heks? Ik geef toe, het is een stijl à la Wilders maar het is geen Bijbelse stijl. En ik mag daar best wat van zeggen. En ja, ik vind dat iets doen met de betrouwbaarheid. En daar mag jij het best mee oneens zijn trouwens. :)

Ad toch. Dat doe ik toch helemaal niet. Iemand vroeg wat Kaag als nickname zou nemen als ze op dit forum zou zitten. Dan was mijn reactie een inkoppertje. Een onschuldig flauw grapje met een stripfiguurtje.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 12:41
Job schreef: 13 jul 2023, 12:38 Klopt wel maar hier gaat het om het frame dat het specifiek Kaag te beurt zou vallen, wat feitelijk onjuist is.
Niemand beweert dat enkel Kaag bedreigd wordt. Dus je moet geen onzin verkondigen. Blijkbaar werkt Kaag als een rode lap op menig refo, terwijl daar geen enkele reden toe is.

Komt denk ik omdat D66 en Kaag van de bedreigingen een soort verdienmodel maakten. De meeste politici die ernstig bedreigd worden praten zelden daarover. (bv Rutte) . Kaag bleef het maar uitventen. Zelf denk ik dat ook het fragment in college tour met haar dochters geregisseerd was. Met de docu over Kaag en de inhoudelijke bemoeienis van D66 (Sjoerdsma) is gebleken dat D66 sterke banden met de NPO heeft.
Ik ben blij dat ze vertrekt en hoop dat Rob Jetten haar vervanger wordt. Dat vind ik meer het redelijk alternatief.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef: 13 jul 2023, 12:54 Ad toch. Dat doe ik toch helemaal niet. Iemand vroeg wat Kaag als nickname zou nemen als ze op dit forum zou zitten. Dan was mijn reactie een inkoppertje. Een onschuldig flauw grapje met een stripfiguurtje.
Okidoki. Ik vind het nog steeds niet oké maar ik geloof je.
En ja, als ik Job op z'n huid zit vanwege disrespect richting bewindspersonen moet ik dat bij jou ook doen. ;)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef: 13 jul 2023, 13:19
huisman schreef: 13 jul 2023, 12:54 Ad toch. Dat doe ik toch helemaal niet. Iemand vroeg wat Kaag als nickname zou nemen als ze op dit forum zou zitten. Dan was mijn reactie een inkoppertje. Een onschuldig flauw grapje met een stripfiguurtje.
Okidoki. Ik vind het nog steeds niet oké maar ik geloof je.
En ja, als ik Job op z'n huid zit vanwege disrespect richting bewindspersonen moet ik dat bij jou ook doen. ;)
Van mijn kant dan ook : Okidoki. :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 12:37
MGG schreef: 13 jul 2023, 11:27 In aanvulling op Job zijn duidelijk bericht.
De meest bedreigde politici zijn mannen. Het zou wel grappig zijn als Wilders de bedreigingen mede gaat wijten aan het feit dat hij een man is. Ik denk dat de top 3 meest bedreigde politici allemaal mannen zijn.
1. Wilders
2. De jonge
3. Rutte
Het maakt niet uit of Jantje of Pietje of Klaasje meer bedreigt wordt. Het gaat er om dat je als politicus of bestuurder niet meer zonder bedreiging je werkt kunt doen. Dat holt namelijk onze democratische rechtsstaat uit.
Eens, maar dat maakt het niet aannemelijk dat Kaag bedreigd wordt omdat ze vrouw is.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 13 jul 2023, 13:28
Eens, maar dat maakt het niet aannemelijk dat Kaag bedreigd wordt omdat ze vrouw is.
Je moet misschien stoppen met binair denken. Natuurlijk speelt misogynie wel een rol. Dat blijkt ook wel uit de bewoordingen die gehanteerd worden. Zelfs op dit forum, waar ze wordt getypeerd als heks. Enkel zijn niet alle bedreigingen misogyn.
Wim Anker
Berichten: 3997
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 13:37
MGG schreef: 13 jul 2023, 13:28
Eens, maar dat maakt het niet aannemelijk dat Kaag bedreigd wordt omdat ze vrouw is.
Je moet misschien stoppen met binair denken. Natuurlijk speelt misogynie wel een rol. Dat blijkt ook wel uit de bewoordingen die gehanteerd worden. Zelfs op dit forum, waar ze wordt getypeerd als heks. Enkel zijn niet alle bedreigingen misogyn.

Onzin. De bijnaam van Minister Kuipers is "Voldemort".
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 13 jul 2023, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 13:37
MGG schreef: 13 jul 2023, 13:28
Eens, maar dat maakt het niet aannemelijk dat Kaag bedreigd wordt omdat ze vrouw is.
Je moet misschien stoppen met binair denken. Natuurlijk speelt misogynie wel een rol. Dat blijkt ook wel uit de bewoordingen die gehanteerd worden. Zelfs op dit forum, waar ze wordt getypeerd als heks. Enkel zijn niet alle bedreigingen misogyn.
Je moet misschien naar de feiten kijken. Als mannelijke politici bedreigd worden dan komt het door hun uitspraken, gedrag, rol of plannen. Als Kaag bedreigd wordt, dan is het misogynie. Heel merkwaardig en dat biedt ook geen verklaring voor het feit dat andere vrouwelijke ministers of fractievoorzitters veel minder bedreigd worden.
Voor alle duidelijkheid ik vind elke bedreiging verwerpelijk en niet in lijn met de 10 geboden.
HHR
Berichten: 1072
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HHR »

Wat een gezeur.
Kaag kwam hautain, elitair en arrogant over.
Dat roept weerstand op. En begrijpelijk.


En de opmerking over Refo's en Kaag even hiervoor is onzin. Pechtold en Jetten werden echt niet hoger geacht.
Refo's hebben weinig met D66 op. En ook is heel begrijpelijk. Het zou erger zijn als dat niet zo was.
Plaats reactie