Voor @DDD en anderen die het niet begrijpen. Mijn post ging over de keuzevrijheid. Dat de staat de keuzevrijheid bij de burger laat om ongeboren leven te beëindigen en die keuzevrijheid niet geeft om kinderen te misbruiken kan maar tot één conclusie leiden. Het geboren leven vindt de staat terecht waardevol en het beschermen waard. Het ongeboren leven vindt de staat onterecht zonder waarde en dus zonder recht op bescherming.huisman schreef: ↑12 jul 2023, 10:53…en bij pedofilie doet de staat dat (nog) niet. Wel een inconsequente staat want beide praktijken beschadigen kinderen zeer tegen ‘voordelen’ voor het volwassen keuze vrije individu.
Verder is deze discussie triest met wat semi-intellectuele opmerkingen om te laten zien dat wij o zo ruimdenkend zijn. Ondanks dat we tegen abortus zijn vinden we het geweldig om een ieder in zijn of haar waarde te laten. Als je daar radicaler in bent komen de termen biblicisme en conservatisme natuurlijk weer in beeld.
Verder vind ik het triest dat @DDD onbewezen flauwekul presenteert alsof het door hem doordachte feiten zijn. Zie b.v. zijn opmerking over de abortuspraktijk in het O.T. Hij levert geen enkele Schriftplaats daarbij maar neemt het ook niet terug.
Mijn conclusie is dat dit forum inderdaad niet meer staat op Schrift en belijdenis maar het seculiere gedachtegoed ruim baan geeft. Dat is een keuze maar zet dat dan in het reglement.
In mijn domheid had ik echt verwacht dat op het RF iedereen de praktijk van abortus verschrikkelijk zou vinden en degenen die in wetgeving deze praktijk steeds meer willen normaliseren verantwoordelijk zouden houden voor het doden van door God gewild en geschapen leven. Dat laatste komt totaal niet aan bod. Het lijkt niet meer dan een politiek vraagstuk te zijn en kom niet aan met de Schrift want dan wordt je beschuldigd van biblicisme.
M.a.w. ik ben voorlopig weer even klaar met dit forum. Over mod beleid mag ik niets zeggen dus ik zwijg.