Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

DDD

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door DDD »

huisman schreef: 08 jul 2023, 11:10
DDD schreef: 08 jul 2023, 10:58 Wat is op deze punten dan het verschil met Rutte?
Ik noem Rutte ook geen zegen. Verder zal ik ook niet meedoen aan het bashen van Rutte.
Hardwerkend en plichtsgetrouw zijn mijn gedachten bij Rutte.

Van de verkiezingen verwacht ik niet veel. Waarschijnlijk nog meer partijen nodig om tot een coalitie te komen.

Ik wens je trouwens een fijne vakantie. In het topic daarover zag ik je plannen en dat maakte mij wel een beetje jaloers. Geniet ervan!!
Dank voor dat laatste.

Maar ik denk toch dat het goed zou zijn om onze overheid wél als een zegen te zien. Er zijn zo ontzettend veel dingen die wél goed gaan in Nederland. Dat is natuurlijk het hele systeem, niet van één persoon afhankelijk.

En bovendien, het ging er nu om of de verandering van Rutte naar Kaag een zegen zou zijn. Ik weet het niet. Wij zijn maar beperkte mensen en kunnen niet in de toekomst kijken. Maar ik zou vooralsnog denken: dat zou wel echt een verbetering zijn.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Philip schreef: 08 jul 2023, 11:20 Dat het na toekenning van de asielaanvraag misschien later mogelijk is om terug te reizen, zegt niet dat asielzoekers hebben gelogen. Dat de oorlog eeuwig duurt is geen vereiste voor toekenning.
(te)veel liegen inderdaad.Dat is ook het issue, bij die discusie over de verschillende statussen. Hoe scheiden we de bokken (het overgrote deel) van de schapen.
Philip schreef: Oekraïners die door de oorlog naar Nederland zijn gekomen en die hier werken zijn geen vluchtelingen?

Niet alleen de feiten, maar zelfs de Bijbel moet bij jou wijken voor je vreemdelingenhaat.
Als ze daarna gewoon op bezoek terugkunnen zijn het geen vluchtdlingen inderdaad.

En dat allemaal spinnen als vreemdelingenhaat en niet Bijbels is vooral een zwaktebod. Is prima verder hoor, ik gun je van harte het goede gevoel van het zwelgen in het eigen deugen.
Philip

Bericht door Philip »

Je huis is kapot, de moordende en verkrachtende Russen komen eraan, je vertrekt hals over kop naar Nederland, wordt daar opgevangen, vindt werk en krijgt dan eindelijk een berichtje dat je familie veilig is maar dat het leven daar moeilijk is. Vervolgens ben jij in de positie dat je hen kunt helpen omdat jij geld en werk hebt. Je besluit het een en ander te gaan brengen naar het vluchtelingenkamp daar en dan weer terug te keren, maar je bent geen vluchteling?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Philip schreef: 08 jul 2023, 11:36 Je huis is kapot, de moordende en verkrachtende Russen komen eraan, je vertrekt hals over kop naar Nederland, wordt daar opgevangen, vindt werk en krijgt dan eindelijk een berichtje dat je familie veilig is maar dat het leven daar moeilijk is. Vervolgens ben jij in de positie dat je hen kunt helpen omdat jij geld en werk hebt. Je besluit het een en ander te gaan brengen naar het vluchtelingenkamp daar en dan weer terug te keren, maar je bent geen vluchteling?
Nee. Niet meer iig. Dan ben je gewoon arbeidsmigrant geworden. Lijkt me vrij eenvoudig.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef: 08 jul 2023, 11:19 t'wordt natuurlijk prima gespint allemaal. Issue is denk ik dat Rutte nu geen concurentie heeft in de VVD (zeker na de afgang van Wiersma). Dat kan volgend jaar al anders zijn. Daarom nu. Kan die nog een keer. (stelde zich gisteren al beschikbaar)

Een ieder die denkt dat Rutte hard werkt voor NL heeft echt zitten slapen de afgelopen 13 jaar. Alles voor het pluche.

't wordt lachen als b.v. Klaas Dijkhof naar voren komt (die kan zomaar premier worden). Dat gebeurd niet, denk dat Rutte dat goed heeft gecheckt....
Man man, wat een wartaal toch weer. 'Natuurlijk gespint', 'denk ik', 't wordt lachen'.

Rutte heeft de laatste keren verkiezing op verkiezing gewonnen, is plichtsgetrouw en inderdaad klaar voor Rutte V. En ja, hij spint garen bij de teloorgang van het CDA, de versplintering op rechts, deels door wat extreem gedoe binnen FvD. Waarom gaat Haga nu met BVNL meedoen. Dat is toch raar. En ja, Rutte heeft ook geen last van S. Kaag met haar goddeloze partij. Dus natuurlijk heeft hij meewind. Altijd en overal werd je de grootste door externe factoren.

Jij wil de linkse media nooit geloven en nu komt er alleen maar NOS-gehuil uit jouw keel.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zeg broeders, kan dat niet wat minder?
huisman

Bericht door huisman »

Philip schreef: 08 jul 2023, 11:36 Je huis is kapot, de moordende en verkrachtende Russen komen eraan, je vertrekt hals over kop naar Nederland, wordt daar opgevangen, vindt werk en krijgt dan eindelijk een berichtje dat je familie veilig is maar dat het leven daar moeilijk is. Vervolgens ben jij in de positie dat je hen kunt helpen omdat jij geld en werk hebt. Je besluit het een en ander te gaan brengen naar het vluchtelingenkamp daar en dan weer terug te keren, maar je bent geen vluchteling?
Ben het meer met jou eens dan met Wim Anker maar je moet wel de feiten eerlijk benoemen. Verreweg de meeste Oekraïners in ons land (die m.i. van harte welkom zijn ) hebben geen Rus gezien. Laat staan een moordende en verkrachtende Rus. De meesten zijn gevlucht vanwege de dreiging voor een volledige bezetting door de Russen in het begin van de oorlog. Nu die dreiging weg is gaan veel Oekraïeners af en toe terug. Dat ze nog niet definitief teruggaan is natuurlijk alleszins begrijpelijk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef: 08 jul 2023, 11:46
Wim Anker schreef: 08 jul 2023, 11:19 t'wordt natuurlijk prima gespint allemaal. Issue is denk ik dat Rutte nu geen concurentie heeft in de VVD (zeker na de afgang van Wiersma). Dat kan volgend jaar al anders zijn. Daarom nu. Kan die nog een keer. (stelde zich gisteren al beschikbaar)

Een ieder die denkt dat Rutte hard werkt voor NL heeft echt zitten slapen de afgelopen 13 jaar. Alles voor het pluche.

't wordt lachen als b.v. Klaas Dijkhof naar voren komt (die kan zomaar premier worden). Dat gebeurd niet, denk dat Rutte dat goed heeft gecheckt....
Man man, wat een wartaal toch weer. 'Natuurlijk gespint', 'denk ik', 't wordt lachen'.

Rutte heeft de laatste keren verkiezing op verkiezing gewonnen, is plichtsgetrouw en inderdaad klaar voor Rutte V. En ja, hij spint garen bij de teloorgang van het CDA, de versplintering op rechts, deels door wat extreem gedoe binnen FvD. Waarom gaat Haga nu met BVNL meedoen. Dat is toch raar. En ja, Rutte heeft ook geen last van S. Kaag met haar goddeloze partij. Dus natuurlijk heeft hij meewind. Altijd en overal werd je de grootste door externe factoren.

Jij wil de linkse media nooit geloven en nu komt er alleen maar NOS-gehuil uit jouw keel.
Rutte acteert als een algoritme (hoorde deze vergelijking zojuist op de radio en vindt'em treffend).
Wat is, gegeven de acrualiteit voor mij de beste manier om aan de macht te blijven? Antwoord: nu klappen op asiel.
Amoreel maar juist. Rutte "voelt" niks. Wij hebben AI aan de macht.in de persoon van Rutte die andere belangen heeft dan NL belang.

Liegen? Prima zolang je ermee wegkomt. Groningers, ouderenzorg laten barsten? Prima, boeit NL nl. niet. Asiel: Hold my beer: Dit straalt teveel negatief af op u af mijnheer Rutte! Vrijheid van onderwijs (Wiersma was VVD toch?). Boeit niet. Embryowet? Niet relevant voor mijn positie. Klimaat: meehuilen met stemming in het land. (Windmolens draaiden toch enkel op subsidie?)

@Tib: Komt goed. Mijn broeder acht wat meer de ander uitnemender, ik benadruk wat meer dat ook uitnemende anderen wijsheid kan ontbreken.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 08 jul 2023, 11:58
Ben het meer met jou eens dan met Wim Anker maar je moet wel de feiten eerlijk benoemen. Verreweg de meeste Oekraïners in ons land (die m.i. van harte welkom zijn ) hebben geen Rus gezien. Laat staan een moordende en verkrachtende Rus. De meesten zijn gevlucht vanwege de dreiging voor een volledige bezetting door de Russen in het begin van de oorlog. Nu die dreiging weg is gaan veel Oekraïeners af en toe terug. Dat ze nog niet definitief teruggaan is natuurlijk alleszins begrijpelijk.
Prima hoor. Zolang ze hier zelf geld verdienen boeit het me niet. Maar noem ze geen vluchteling.

Vluchteling: Woont hier omdat thuis vervolging wacht.
Migrant: Woont hier omdat het leven hier
beter is dan thuis.

Het artikel zei "vluchteling". En dat is onzin dus als bezoek mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 08 jul 2023, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik vind dat een manier van complotdenker waar ik niks mee heb. In coronatijd had je deze mensen ook. Veel is niet uitgekomen en veel van die complotrazernij is verdampt.

Geloof ik niet dat de macht van de boze bezig is? Zeker wel! Maar God staat er boven. En Zijn Woord meldt mij dat ik heb te achten die over mij gesteld zijn. En dit soort complotachtige rariteit ( als je dit op de radio uitspreekt zegt dat veel over de spreker, hoe verzin je het) is projectie. Ik meen dat juist wat rigide en starre karakters (wil het geen autisme noemen maar daar heeft het wat mee te maken) dit soort theorieën uitdragen. Je ziet het in de gereformeerde gezindte ook. Afwijken van iets wat koste wat het kost vastgehouden moet worden wordt gelijk bestempeld als vijandschap. Nou, vul maar in. Vandaag las ik het in de krant: als open toelatingsbeleid verplicht wordt op de refoschool is maar de vraag wat er van het christelijke karakter over is.

Maar goed, dat is een zijspoor.
Job

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 08 jul 2023, 10:37
Job schreef: 08 jul 2023, 10:26Ha Ad, we hebben hier vaker de degens over gekruist en nogmaals: ik waardeer het dat je "eer bewijst" aan hen die over ons gesteld zijn. Dat heeft me destijds zeker aan het denken gezet en dat proces is nog steeds gaande, een stuk bewustwording. Het is goed om oog te hebben voor de weerbarstige realiteit.

Verder puntsgewijs op je bericht wat vragen/opmerkingen:

- Wat vind jij qua waarheid/grijs gebied/ onwaarheid toelaatbaar wanneer iemand binnen zijn of haar politieke rol opereert?
Liegen is niet oké. Al hangt de politiek aan elkaar van op het juiste moment dingen zeggen die op dat moment handig zijn. Dan wordt het soms heel grijs. Maar loog Jorritsma?
- Hoe vind je het dat Jorritsma twee jaar geweigerd heeft Pieter Omtzigt te spreken en hem nu pas voor het eerst in de ogen keek?
Daar vind ik niks van.
- Waar zag je Pieter Omtzigt gebruik of misbruik maken van een slachtofferrol? Ik heb hem meermaals hartgrondig horen verzuchten dat hij dit hele gedoe waardeloos vindt omdat het tijd eet van zeer aangelegen dossiers. Maar dit debat moet toch gevoerd worden omdat het om iets essentieels gaat: is het wantrouwen van een deel van de NL'se terecht of niet? Daarbij, en dat wordt hier terecht opgemerkt: er IS ook bijzonder veel akeligs rondom Omtzigt gepasseerd.
Zeker. Hij piept dat hij als eenmansfractie bijna geen spreektijd heeft etc. Het zal allemaal waar zijn maar het is een voedingsbodem om als een soort held een stemmentrekker te worden. En dat is ook voor de bühne.
Mogen er negatieve kwalificaties gegeven worden aan oa bewindslieden? Goede vraag. Ik denk dat ik moet oppassen om me in het openbaar te laten gaan, dat past niet. Het vraagt binnenkamerwerk, maar dat klinkt erg vroom. Is intussen wel waar. Tegelijk: als iemand in het openbaar zó opzichtig liegt... mag dat dan niet benoemd worden? Als je het overleg terugkijkt zul je zien dat ze haar visie/herinneringen steeds iets bijstelt naarmate ze met feiten geconfronteerd wordt. Het verhaal bleek fluïde - en dat is niet nieuw in dit dossier.
Ben jij helderziend? Een vleesgeworden leugendetector?
- Ik gun het CDA ook veel. Tegelijk is de verwaterde of misschien wel verdwenen C een groot zorgpunt.
- Mona Keijzer... wie weet!
Precies, CDA, BBB en Omtzigt moeten samengaan. Met Pieter of Mona als voorman/vrouw. Waarbij mijn voorkeur sterk uitgaat naar een man.
Bro,
Pieter Omtzigt "piept", doet het "voor de buhne", "soort held". Waarom mag jij deze dingen wel (zo) zeggen? En ik de mijne niet? En dan dat "Etc.". Ga eens verder... waar positioneert hij zich "nog meer" als slachtoffer?
Ik ben gelukkig geen helderziende of vleesgeworden leugendetector. Wel is boven tafel gekomen tijdens die zitting: er is WEL over Pieter Omtzigt gesproken. Aan het begin van deze rondetafel en eerder was dat nog niet zo volgens Jorritsma, toen ze er niet meer onderuit kon was het toch wel gegaan "over de nummer 2 van het CDA" en nog weer later gaf ze toe de naam van Omtzigt WEL genoemd te hebben. Is dat fluïde of fluïde? Is dat liegen of liegen?

Overigens, nog even over Rutte, jouw gerespecteerde CDA noemt de move van Rutte van deze week "onverantwoord hard", "bijna roekeloos". D66'er Paternotte sluit zich hierbij aan: ”Het heeft mij enorm verbaasd. Wekenlang hebben de partijen en ministers met elkaar in kamertjes gezeten. Dingen laten uitzoeken en er is een hele stapel met maatregelen gekomen. Maar afgelopen woensdag kwam daar opeens een extra eis bij op tafel. En echt op een manier van: dit moet het zijn en anders zoeken jullie het maar uit.”

Je hoeft het van mij niet aan te nemen, maar dit zijn mensen dichtbij het vuur.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef: 08 jul 2023, 12:34 Ik vind dat een manier van complotdenker waar ik niks mee heb. In coronatijd had je deze mensen ook. Veel is niet uitgekomen en veel van die complotrazernij is verdampt.
Dit is geen complot denken maar een duiding hoe Rutte - lettend op de historie - denkt. Wat zijn diepste drijfveren zijn en wat de methoden.
Ad Anker schreef:Geloof ik niet dat de macht van de boze bezig is? Zeker wel! Maar God staat er boven. En Zijn Woord meldt mij dat ik heb te achten die over mij gesteld zijn. En dit soort complotachtige rariteit ( als je dit op de radio uitspreekt zegt dat veel over de spreker, hoe verzin je het) is projectie. Ik meen dat juist wat rigide en starre karakters (wil het geen autisme noemen maar daar heeft het wat mee te maken) dit soort theorieën uitdragen. Je ziet het in de gereformeerde gezindte ook. Afwijken van iets wat koste wat het kost vastgehouden moet worden wordt gelijk bestempeld als vijandschap. Nou, vul maar in. Vandaag las ik het in de krant: als open toelatingsbeleid verplicht wordt op de refoschool is maar de vraag wat er van het christelijke karakter over is.

Maar goed, dat is een zijspoor.
Dit begrijp ik niet helemaal behalve dat ik geloof ik als autist wordt weggezet :haha
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef: 08 jul 2023, 14:06 Dit begrijp ik niet helemaal behalve dat ik geloof ik als autist wordt weggezet :haha
En of je het begrijpt. :) Ik had het alleen over die spreker op de radio.
Het is ook een behoefte om het simpel te houden. Ga dat maar even overpeinzen bij het zwembad.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef: 08 jul 2023, 14:24
Wim Anker schreef: 08 jul 2023, 14:06 Dit begrijp ik niet helemaal behalve dat ik geloof ik als autist wordt weggezet :haha
En of je het begrijpt. :) Ik had het alleen over die spreker op de radio.
Het is ook een behoefte om het simpel te houden. Ga dat maar even overpeinzen bij het zwembad.
:) Gaan we doen!

Vroeg me nog wel af, hoe zal Mirjam Bikker van de CU zich voelen nadat ze vele keren (laatst Groningen) een motie van wantrouwen niet heeft gesteund om Rutte in het zadel.te houden?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 08 jul 2023, 10:52 Kaag zou een zegen zijn voor het land. Dat vind ik ook.

Wie had dat ooit kunnen denken.
Ik snap dat wel. @DDD is - in de grond - een seculier dictatoriaal denker die vrijheid voor iedereen begrenst tot het eigen gelijk. D66 filosofie.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 08 jul 2023, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie