En dat je het met mij doet vind ik niet erg maar ik zie je het hier continue doen.
Bah

Laat ik nou dat gevoel ook regelmatig hebben als ik bijdragen van jouw hand lees in andere topics, dat we vast samen prima een bak koffie zouden kunnen drinken en ook nog een goed gesprek zouden kunnen hebben.
De Heere Jezus verbindt er wel een 'algemene' regel aan: "Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden."
Het klopt, ik had hier en daar de zin wat veranderd om het beter leesbaar te maken, maar dat is dus mislukt. Sorry.Ad Anker schreef: ↑18 mei 2023, 17:15Ik accepteer en begrijp kritiek op de rechterflank redelijk goed. Dat mag ook gewoon.Terri schreef:@Ad Anker, ik begrijp iets niet. Als jij zelf een pittig stukje schrijft en dan komt de rechterflank er ook niet zonder kritiek vanaf, is het dan wel oké en als iemand anders het doet kunnen we dat niet verdragen? Wat is het verschil? Is dit eerlijk?
Je zin loopt verder wat raar. Ik begrijp niet precies wat je nu wil zeggen. Kun je dat verduidelijken?
????. Helaas is er geen PB mogelijkheid meer want dit begrijp ik oprecht niet. Je mag het ook hier in het openbaar uitleggen.Bertiel schreef: ↑18 mei 2023, 20:56 Ik kan niet anders constateren dan dat je de discussie oneerlijk voert door er van alles bij te halen en in te vullen wat anderen niet gezegd hebben en de mede formuleren bijzonder oneerlijk behandeld en wegzet op deze manier.
En dat je het met mij doet vind ik niet erg maar ik zie je het hier continue doen.
Bah![]()
Het delen van je 'bevrijdingservaring' en het vervolgens je vroegere kerkelijke omgeving met lieve woorden stevig afkraken in een topic waar behoefte is aan inhoudelijke standpunten is inderdaad de lap voor de stier. Het lukt jou om me steeds weer te doen reageren. Dat is best knap.Onbekende schreef: ↑18 mei 2023, 20:58 Laat ik nou dat gevoel ook regelmatig hebben als ik bijdragen van jouw hand lees in andere topics, dat we vast samen prima een bak koffie zouden kunnen drinken en ook nog een goed gesprek zouden kunnen hebben.
Daarom begrijp ik niet dat je telkens lijkt te reageren als de spreekwoordelijke stier op een rode lap. Kun je uitleggen wat voor mechanisme dat is?
Nee. Zolang het hoe en n wat niet gestandaardiseerd worden volledig ens met d3ze stellingnamePosthoorn schreef: ↑18 mei 2023, 21:06De Heere Jezus verbindt er wel een 'algemene' regel aan: "Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden."
Zou jij willen beweren dat er iemand tot Christus komt als niet-vernederd zondaar?
Ben ik toch nog ergens goed inAd Anker schreef: ↑18 mei 2023, 21:17Het delen van je 'bevrijdingservaring' en het vervolgens je vroegere kerkelijke omgeving met lieve woorden stevig afkraken in een topic waar behoefte is aan inhoudelijke standpunten is inderdaad de lap voor de stier. Het lukt jou om me steeds weer te doen reageren. Dat is best knap.Onbekende schreef: ↑18 mei 2023, 20:58 Laat ik nou dat gevoel ook regelmatig hebben als ik bijdragen van jouw hand lees in andere topics, dat we vast samen prima een bak koffie zouden kunnen drinken en ook nog een goed gesprek zouden kunnen hebben.
Daarom begrijp ik niet dat je telkens lijkt te reageren als de spreekwoordelijke stier op een rode lap. Kun je uitleggen wat voor mechanisme dat is?![]()
Dat is anders niet heel moeilijk hoor.Ad Anker schreef: ↑18 mei 2023, 21:17Het delen van je 'bevrijdingservaring' en het vervolgens je vroegere kerkelijke omgeving met lieve woorden stevig afkraken in een topic waar behoefte is aan inhoudelijke standpunten is inderdaad de lap voor de stier. Het lukt jou om me steeds weer te doen reageren. Dat is best knap.Onbekende schreef: ↑18 mei 2023, 20:58 Laat ik nou dat gevoel ook regelmatig hebben als ik bijdragen van jouw hand lees in andere topics, dat we vast samen prima een bak koffie zouden kunnen drinken en ook nog een goed gesprek zouden kunnen hebben.
Daarom begrijp ik niet dat je telkens lijkt te reageren als de spreekwoordelijke stier op een rode lap. Kun je uitleggen wat voor mechanisme dat is?![]()
Opzich is dat logisch, maar het (subtiel) blijven benadrukken van een persoonlijke ervaring/mening/overtuiging wordt vaak als irritant ervaren. Bijvoorbeeld een veganistische collega die zijn/haar overtuigen talloze keren deelt.Onbekende schreef: ↑18 mei 2023, 21:34Ben ik toch nog ergens goed inAd Anker schreef: ↑18 mei 2023, 21:17Het delen van je 'bevrijdingservaring' en het vervolgens je vroegere kerkelijke omgeving met lieve woorden stevig afkraken in een topic waar behoefte is aan inhoudelijke standpunten is inderdaad de lap voor de stier. Het lukt jou om me steeds weer te doen reageren. Dat is best knap.Onbekende schreef: ↑18 mei 2023, 20:58 Laat ik nou dat gevoel ook regelmatig hebben als ik bijdragen van jouw hand lees in andere topics, dat we vast samen prima een bak koffie zouden kunnen drinken en ook nog een goed gesprek zouden kunnen hebben.
![]()
Is het voor jou ook mogelijk om het niet als 'afkraken' te zien? Ik ben inderdaad dankbaar voor de verandering die bij mij heeft mogen plaatsvinden en dat wil ik ook uitdragen. Tegelijkertijd heb ik oprechte zorg voor degenen die mij dierbaar zijn maar achterblijven in een naar mijn ervaring ongezond geestelijk klimaat. Dat is een iets andere opstelling dan wat jij eruit filtert. De 'nestbevuilers'-kaart word nogal snel getrokken (niet alleen door jou).
Zou het met een wat meer open houding naar elkaar toe mogelijk zijn om zonder stierengedrag op elkaar te reageren? Deze vraag stel ik ook aan anderen.
Ik heb oprechte zorg over degenen die zo makkelijk het nest achterlaten en (in mijn visie) heel veel mogelijkheden aangrijpen om het ook nog te bevuilen.Onbekende schreef: ↑18 mei 2023, 21:34Ben ik toch nog ergens goed inAd Anker schreef: ↑18 mei 2023, 21:17Het delen van je 'bevrijdingservaring' en het vervolgens je vroegere kerkelijke omgeving met lieve woorden stevig afkraken in een topic waar behoefte is aan inhoudelijke standpunten is inderdaad de lap voor de stier. Het lukt jou om me steeds weer te doen reageren. Dat is best knap.Onbekende schreef: ↑18 mei 2023, 20:58 Laat ik nou dat gevoel ook regelmatig hebben als ik bijdragen van jouw hand lees in andere topics, dat we vast samen prima een bak koffie zouden kunnen drinken en ook nog een goed gesprek zouden kunnen hebben.
![]()
Is het voor jou ook mogelijk om het niet als 'afkraken' te zien? Ik ben inderdaad dankbaar voor de verandering die bij mij heeft mogen plaatsvinden en dat wil ik ook uitdragen. Tegelijkertijd heb ik oprechte zorg voor degenen die mij dierbaar zijn maar achterblijven in een naar mijn ervaring ongezond geestelijk klimaat. Dat is een iets andere opstelling dan wat jij eruit filtert. De 'nestbevuilers'-kaart word nogal snel getrokken (niet alleen door jou).
Zou het met een wat meer open houding naar elkaar toe mogelijk zijn om zonder stierengedrag op elkaar te reageren? Deze vraag stel ik ook aan anderen.