Hoe werkt dit forum?

GerefGemeente-lid
Berichten: 6729
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 15 apr 2023, 09:40 Het is hier in ieder geval meer on topic. De mededeling in betreffende topic lijkt me duidelijk genoeg. Meer niet.
Zou er ook gereageerd kunnen worden op de opmerking van @DDD hierboven?

Overigens vind ik de betreffende opmerking helemaal niet zo duidelijk. Er is al vaak genoeg gesteld dat we niet zomaar een bericht mogen melden.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10636
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 15 apr 2023, 09:44
Ad Anker schreef: 15 apr 2023, 09:40 Het is hier in ieder geval meer on topic. De mededeling in betreffende topic lijkt me duidelijk genoeg. Meer niet.
Zou er ook gereageerd kunnen worden op de opmerking van @DDD hierboven?

Overigens vind ik de betreffende opmerking helemaal niet zo duidelijk. Er is al vaak genoeg gesteld dat we niet zomaar een bericht mogen melden.
Nog één keer: DDD had een mooi bericht. Neem het ter harte.
Zomaar melden is nooit zinvol. Moderator spelen wekt irritatie op, dus dan is melden handiger.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Herman »

Het is ook aan te bevelen om daar op deze plek in de afdeling Forumzaken aandacht voor te vragen dan midden in een discussie te gaan zitten chagrijnen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6729
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Herman schreef: 15 apr 2023, 10:24 Het is ook aan te bevelen om daar op deze plek in de afdeling Forumzaken aandacht voor te vragen dan midden in een discussie te gaan zitten chagrijnen.
Juist. Dat heb ik nu alsnog gedaan.
Ad Anker schreef: 15 apr 2023, 10:21
GerefGemeente-lid schreef: 15 apr 2023, 09:44
Ad Anker schreef: 15 apr 2023, 09:40 Het is hier in ieder geval meer on topic. De mededeling in betreffende topic lijkt me duidelijk genoeg. Meer niet.
Zou er ook gereageerd kunnen worden op de opmerking van @DDD hierboven?

Overigens vind ik de betreffende opmerking helemaal niet zo duidelijk. Er is al vaak genoeg gesteld dat we niet zomaar een bericht mogen melden.
Nog één keer: DDD had een mooi bericht. Neem het ter harte.
Zomaar melden is nooit zinvol. Moderator spelen wekt irritatie op, dus dan is melden handiger.
Prima. Overigens heeft dat nu geen zin meer, denk ik.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33391
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef: 15 apr 2023, 08:40 Hoe om te gaan als er heel vaak een bericht nogmaals wordt geplaatst met dezelfde informatie als in één van de laatste berichten er boven?

Zijn de moderators het met mij eens dat herhaling niet nodig is en zouden die berichten geknipt kunnen worden? Ik stoor me er regelmatig aan.
Nodig is die herhaling niet, maar het kan ook geen kwaad. De forumsoftware wordt er in ieder geval niet moe van.
Sowieso stoor ik me regelmatig aan beroepingswerk- en tweetallen-gehijg, maar als mensen het leuk vinden om dat te posten, dan zij dat zo.
Waarom zou je hen hun pleziertje ontnemen, nietwaar?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6729
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 15 apr 2023, 11:03 Nodig is die herhaling niet, maar het kan ook geen kwaad.
Ik ben er anders meermaals op terechtgewezen. Vandaar ook dat ik er nu op let en me er aan stoor. Zie ook de opmerking van @DDD.

Op je tweede gedeelte ga ik wijselijk maar niet in.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10497
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef: 15 apr 2023, 11:05
Tiberius schreef: 15 apr 2023, 11:03 Nodig is die herhaling niet, maar het kan ook geen kwaad.
Ik ben er anders meermaals op terechtgewezen. Vandaar ook dat ik er nu op let en me er aan stoor. Zie ook de opmerking van @DDD.

Op je tweede gedeelte ga ik wijselijk maar niet in.
Voor zaken waar je je aan stoort is er in het geval van een inhoudelijke storing de mogelijkheid om argumenten in te brengen in de discussie, en in het geval van een organisatorische storing de mogelijkheid om op de meldknop te klikken. Te vaak zie ik het omgekeerde gebeuren.
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Piet Puk »

@GG-lid je kan ook als je ziet dat iemand 2x iets gepost heeft even tot 10 tellen of zo mogelijk meer wanneer je dit nodig hebt. Ik verbaas me een beetje over de irritatie die je uit als iemand na jou nog hetzelfde bericht post. Voel je jezelf dan in je eer/waardigheid aangetast, vraag ik me dan af?

Nu ik zoiets zie zou ik bijna geneigd zijn om express hetzelfde bericht als jou te posten. Maar goed, er zijn meestal mensen om me heen die dan zeggen: ik zou het niet doen.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Job »

De ergernis kan gaan over het onzorgvuldig lezen door andere forummers. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar vaker komt het op me over als frustratie dat anderen (alhoewel onwetend) pronken met iets waar jij eigenlijk de primeur al van had.

Ik ken dit fenomeen uit roddelcircuits.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef: 15 apr 2023, 08:40 Hoe om te gaan als er heel vaak een bericht nogmaals wordt geplaatst met dezelfde informatie als in één van de laatste berichten er boven?

Zijn de moderators het met mij eens dat herhaling niet nodig is en zouden die berichten geknipt kunnen worden? Ik stoor me er regelmatig aan.
Wat maakt dat uit?
Sommige discussies komen ook maandelijks terug ;)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Bezorgd »

Als je op Twitter zit lees je soms eenzelfde bericht wel 100x
Nee GGL, dit lijkt een beetje op broodnijd.
"Ikke was de eerste"
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1869
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Ararat »

DDD schreef: 15 apr 2023, 09:07 Dat neemt niet weg, dat het wel irritant is. Het is niet aandachtig. Je zou in een gesprek de moeite moeten nemen om eerst de ander te horen, en dan te spreken. Dat zei de apostel Jacobus al, en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou gelden.

Ik vind dus helemaal niet dat zoiets 'kan gebeuren'. Het is in strijd met normale fatsoensnormen en ook met een duidelijke bijbelse opdracht.
Ik denk dat de grootste kans op ergernis optreedt in de roddelrubrieken.
Hoe ver moet men terugscrollen om te onderzoeken of een nieuwtje al langs is gekomen? Niet iedereen pluist elke 5 minuten van de dag de laatste posts uit.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6729
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ararat schreef: 15 apr 2023, 15:13
DDD schreef: 15 apr 2023, 09:07 Dat neemt niet weg, dat het wel irritant is. Het is niet aandachtig. Je zou in een gesprek de moeite moeten nemen om eerst de ander te horen, en dan te spreken. Dat zei de apostel Jacobus al, en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou gelden.

Ik vind dus helemaal niet dat zoiets 'kan gebeuren'. Het is in strijd met normale fatsoensnormen en ook met een duidelijke bijbelse opdracht.
Ik denk dat de grootste kans op ergernis optreedt in de roddelrubrieken.
Hoe ver moet men terugscrollen om te onderzoeken of een nieuwtje al langs is gekomen? Niet iedereen pluist elke 5 minuten van de dag de laatste posts uit.
In de gevallen waar ik over spreek was het nagenoeg altijd het vorige bericht er boven.
Mannetje
Berichten: 7852
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mannetje »

Toch snap ik het soms wel. Je klikt op het knopje "laatste ongelezen bericht" en komt daarmee bijv. op de een-na-laatste pagina. Dat heb je niet door en je denkt: hoera, ik kan wat nieuws melden. Je tikt een berichtje, plaatst het, en het komt zomaar op de volgende pagina, waar ook al een en ander aan berichtjes stond, waaronder het nieuws dat jij zo graag wilde brengen.
-
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1869
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef: 15 apr 2023, 15:31
Ararat schreef: 15 apr 2023, 15:13
DDD schreef: 15 apr 2023, 09:07 Dat neemt niet weg, dat het wel irritant is. Het is niet aandachtig. Je zou in een gesprek de moeite moeten nemen om eerst de ander te horen, en dan te spreken. Dat zei de apostel Jacobus al, en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou gelden.

Ik vind dus helemaal niet dat zoiets 'kan gebeuren'. Het is in strijd met normale fatsoensnormen en ook met een duidelijke bijbelse opdracht.
Ik denk dat de grootste kans op ergernis optreedt in de roddelrubrieken.
Hoe ver moet men terugscrollen om te onderzoeken of een nieuwtje al langs is gekomen? Niet iedereen pluist elke 5 minuten van de dag de laatste posts uit.
In de gevallen waar ik over spreek was het nagenoeg altijd het vorige bericht er boven.
Hoe durven ze. De schurken. Ik leef intens met je mee :D
Plaats reactie