Dat is precies wat ik zei, dus we zijn het eens!merel schreef: ↑09 mar 2023, 12:01Deels mee eens. Het is waar dat de overheid hier ook een grote rol in kan spelen. Dat ontslaat ons echter niet van de verantwoordelijkheid die elk individu heeft inzake het beperken van zijn/haar uitstoot.Profesto schreef: ↑09 mar 2023, 10:49 Ik vind het hypocrisie verwijt richting mensen die (met vallen en opstaan en soms heel inconsequent) proberen hun levensstijl aan te passen om zodoende bij te dragen aan het verder voorkomen van klimaatverandering nogal vervelend. Zij doen tenminste iets.
Niemand is geheel consequent, of kan dat niet zijn in onze maatschappij die niet klimaatneutraal is ingericht. Daarom is er, naast de inspanning van individuen, veel meer inspanning nodig van overheden om bij te dragen aan minder uitstoot, minder vervuiling en minder klimaatverandering.
Daarom kunnen we de energie die we verspillen aan anderen de maat nemen op dit soort onderwerpen beter richten op onze overheden, die een belangrijke rol kunnen spelen in dit thema maar dat tot nu toe nauwelijks en met veel tegenzin doen.

Ik maakte vooral bezwaar tegen degenen die klimaatbewuste anderen verwijten hypocriet te zijn als ze wel een keer met de auto naar Italië gaan...