Gereformeerde Gemeenten

Simon0612

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Simon0612 »

Piet Puk schreef:
Simon0612 schreef:Zijn hier meer mensen die soms uit het niets een Saambinder ontvangen? Gebeurd ons nu al een tweede keer in een half jaar. We zijn geen abonnee, en plots zit er een Saambinder (via de post, met onze naam en adres) in de bus.
Misschien heeft dat met het ruimere aanbod te maken? :D
Hij zat wel in de linkerflank van de postbus :humhihi
Marck

Bericht door Marck »

Simon0612 schreef:
Bruna schreef:
Simon0612 schreef:
CvdW schreef:Kan het zijn dat DWS adressenbestand verkocht heeft aan SB?
Geen idee. Ik heb in mijn familie ook eens nagevraagd en niemand heeft hem verder gehad. Het is een groot raadsel voor me. Maar ik vind het niet erg om hem af en toe te ontvangen. Was alleen benieuwd of anderen dit ook hebben.
Nee nooit gehad. Krijg je deze in aparte seal of in dezelfde seal als andere bladen?
Dat is verschillend, de vorige keer kregen we hem in dezelfde seal als de WS (via de post). Nu kregen we hem los via de post, met een ander blad erbij (bijlage van de Saambinder volgens mij). De Wachter Sions werd deze week bezorgd via EMG bezorgers.
Hier komen soms de SB, WS, en KB broederlijk tesamen door de bus.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Marck schreef: Hier komen soms de SB, WS, en KB broederlijk tesamen door de bus.
Ook zonder abonnement?
DDD

Bericht door DDD »

Ach. Er zijn ook mensen die hem niet lezen 'op doktersadvies'. Dan is dat wel zo verstandig. Ik wind mij niet zo snel op. Maar ik moet ook zeggen dat je er inhoudelijk weinig aan mist. Ik vind het belangrijk om bij te houden wat de redactie de gemeenteleden wil voorhouden, maar voor geloofsopbouw kun je mijns inziens beter de Elisabethbode of de Waarheidsvriend lezen of De nieuwe koers.
Marck

Bericht door Marck »

Simon0612 schreef:
Marck schreef: Hier komen soms de SB, WS, en KB broederlijk tesamen door de bus.
Ook zonder abonnement?
Nee. Dat niet. Alledrie gewenst.
Marck

Bericht door Marck »

DDD schreef:Ach. Er zijn ook mensen die hem niet lezen 'op doktersadvies'. Dan is dat wel zo verstandig. Ik wind mij niet zo snel op. Maar ik moet ook zeggen dat je er inhoudelijk weinig aan mist. Ik vind het belangrijk om bij te houden wat de redactie de gemeenteleden wil voorhouden, maar voor geloofsopbouw kun je mijns inziens beter de Elisabethbode of de Waarheidsvriend lezen of De nieuwe koers.
Zelf heb ik er ook inhoudelijk wel baat bij.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Marck schreef:
Simon0612 schreef:
Ook zonder abonnement?
Nee. Dat niet. Alledrie gewenst.
Oke, dat is juist het gekke. Ik heb geen abonnement op de SB. Toch is hij in een half jaar tijd al twee keer in de brievenbus gestopt. Eerst dacht ik dat hij voor de buurman was, dat men verkeerd was geweest. Maar dat kan niet want hij was geseald met onze naam en adres erop. Ben benieuwd of er een derde gaat komen!
Bruna

Bericht door Bruna »

Simon0612 schreef:
Bruna schreef:
Simon0612 schreef:
CvdW schreef:Kan het zijn dat DWS adressenbestand verkocht heeft aan SB?
Geen idee. Ik heb in mijn familie ook eens nagevraagd en niemand heeft hem verder gehad. Het is een groot raadsel voor me. Maar ik vind het niet erg om hem af en toe te ontvangen. Was alleen benieuwd of anderen dit ook hebben.
Nee nooit gehad. Krijg je deze in aparte seal of in dezelfde seal als andere bladen?
Dat is verschillend, de vorige keer kregen we hem in dezelfde seal als de WS (via de post). Nu kregen we hem los via de post, met een ander blad erbij (bijlage van de Saambinder volgens mij). De Wachter Sions werd deze week bezorgd via EMG bezorgers.
Hier komt alles van links tot rechts met EMG in 1 seal.
Alleen buiten het dorp komt het via post.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
MGG

Bericht door MGG »

Marck schreef:
DDD schreef:Ach. Er zijn ook mensen die hem niet lezen 'op doktersadvies'. Dan is dat wel zo verstandig. Ik wind mij niet zo snel op. Maar ik moet ook zeggen dat je er inhoudelijk weinig aan mist. Ik vind het belangrijk om bij te houden wat de redactie de gemeenteleden wil voorhouden, maar voor geloofsopbouw kun je mijns inziens beter de Elisabethbode of de Waarheidsvriend lezen of De nieuwe koers.
Ik vind de inhoud ook prima. Vooral de series vind ik prettig.
Mijn ervaring is dat mensen die kritisch zijn over de SB vaak ook kritiek hebben op het curatorium en de GBS.
Henk J

Bericht door Henk J »

Marck schreef:
DDD schreef:Nee, nog nooit meegemaakt. Nu is de Saambinder in mijn omgeving sowieso niet veelgelezen.

Ik ben vrijwel de enige in mijn omgeving die hem leest, heb ik het idee.
Ik merk ook dat het abbonement niet meer zo populair is onder gemeenteleden. Dat is jammer. Zo missen ze vermoedelijk een stuk binding met de rest van het kerkverband.
Hier in de omgeving wordt die wel goed gelezen, meer dan de helft had hem wel toen ik hem nog bezorgde. Een stuk beter dan het kerkblad van de HHK, die hadden maar enkelen.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Henk J schreef:
Marck schreef:
DDD schreef:Nee, nog nooit meegemaakt. Nu is de Saambinder in mijn omgeving sowieso niet veelgelezen.

Ik ben vrijwel de enige in mijn omgeving die hem leest, heb ik het idee.
Ik merk ook dat het abbonement niet meer zo populair is onder gemeenteleden. Dat is jammer. Zo missen ze vermoedelijk een stuk binding met de rest van het kerkverband.
Hier in de omgeving wordt die wel goed gelezen, meer dan de helft had hem wel toen ik hem nog bezorgde. Een stuk beter dan het kerkblad van de HHK, die hadden maar enkelen.

Klopt hoor, dat is kenmerkend voor deze omgeving ( Veluwe en naderbij)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Er zijn er hier al vroeg bij op de zaterdagmorgen. Hier wat snoeiwerk geknipt. Interne aangelegenheden m.b.t. predikanten en gemeenten bespreken we hier niet.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef:
Marck schreef:
Ik vind de inhoud ook prima. Vooral de series vind ik prettig.
Mijn ervaring is dat mensen die kritisch zijn over de SB vaak ook kritiek hebben op het curatorium en de GBS.
Dat lijkt mij ook aannemelijk inderdaad. Tot 1980 kreeg de GBS geen podium in de Saambinder, maar sindsdien is dat hard achteruit gegaan.

Zolang er geen oproepen voor de Haamstedeconferentie (meer?) in de Saambinder staan, maar wel van de GBS, vind ik het blad eenzijdig.
huisman

Bericht door huisman »

Een decennia of twee geleden was de Saambinder voor een GGK’er spannende lectuur. Wij werden toen regelmatig allerlei ketterijen toegedicht. Vond dat wel aardig. Tegenwoordig vind ik de SB een kleurloos blad.

Trouwens twee van de drie die jij noemt vind ik onleesbaar en vaak ergerlijk. De Waarheidsvriend lees ik nooit en kan ik dus niet beoordelen.

In mijn eigen kring vind ik de Wekker niks en Bewaar het Pand heeft ook wat verbetering nodig. Er zijn onlangs wat jongere predikanten toegetreden in het bestuur dus wie weet.

Nog steeds springt de Wachter Sions er bovenuit. Niet met alles eens maar wel het meest stichtelijke blad.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Thea

Bericht door Thea »

Nu trap je wel op mijn hart, hoor @huisman! Ik vind de saambinder een prachtig blad. Niks mis mee. Zeker stichtelijk met zoveel meditatieve overdenkingen. Ik begrijp, dat je het niet overal mee eens bent qua verbondsleer, maar nu sla je wel een beetje door. Maar goed, dat doe ik ook wel eens.
Plaats reactie