God krijg eer van verlorenen

memento

Bericht door memento »

jakobmarin schreef:Maar dat is toch ook een beetje met het probleem van het lijden?

Als ik al die beelden zie van de Tsunami, Aardbeving Pakistan, vraag ik mezelf echt wel eens af, waarom altijd deze mensen met zulke rampen?

Ik heb er geen antwoord op.
Waarom deze mensen, en niet wij? Ach, de Heere spreekt tot ons op een andere wijze:
1. Pim Fortuin wordt neergeschoten
2. Theo van Gogh wordt neergestoken
3. MKZ crisis
4. Vogelpest
5. Terreurdreigingen (Nederland staat bovenaan het lijstje, weten we t nog?)
6. Elke dag de krant vol ellende, dichtbij en ver weg

En wat doen we ermee? We leven gewoon lekker verder, en denken dat het voor ons allemaal nog wel mee zal vallen. Oh ja, van Pim zijn we geschrokken, en Theo was toch eigelijk zn eigen schuld. En die terrorisme-dreiging, ach, dat zal zo'n vaart niet lopen. De MKZ en vogelpest, ach ja, kan gebeuren. Jammer voor de mensen die hun beesten kwijtgeraakt zijn.

Maar, zien we de arm des Heeren in dit alles? Buigen we onder zijn oordeel. Of zijn we boos, als het niet gaat zoals we willen. Geven we de overheid de schuld (en staan daarmee op tegen het gezag wat God over ons gesteld heeft, en breken daarmee het 5e gebod). Of misschien erger nog, snappen we niet waarom God het toelaat, en geven we dus eigelijk God de schuld. Of, misschien laat het ons koud. Sja, deze dingen gebeuren tegenwoordig, nix van aan trekken en vrolijk verder leven. Oh wat zijn we dwaas. Oerend stom. God straft mildelijk, en we zien het niet. Oh, als we zo doorgaan roepen we zwaardere straffen over onszelf uit.

Maar, besef dat het Gods liefde is, die slaat. Want God slaat niet uit lust tot plagen, maar opdat wij ons bekere. Daarom, als je hoort van rampen, en het brengt je niet in ootmoed op de knieën voor God, zullen ook die rampen eens tegen je getuigen. God spreekt, door Zijn Woord, en door Zijn daden. Hoort dan naar Hem, bekeerd u, en leef!
refo

Bericht door refo »

Jacob, dit geldt alle mensen:

Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere.

Als je leert dat er een erfzonde is, dan zijn je aidskinderen, indien niet verkoren, dood. Maar bovenstaande tekst wordt niet altijd even goed gelezen.
jacob

Bericht door jacob »

refo schreef:Jacob, dit geldt alle mensen:

Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere.

Als je leert dat er een erfzonde is, dan zijn je aidskinderen, indien niet verkoren, dood. Maar bovenstaande tekst wordt niet altijd even goed gelezen.
Ik zal dit ook niet willen ontkennen. Maar waar is God Zijn eer dan?
Houthakker

Bericht door Houthakker »

En vervolgens liet Protector het bij die ene posting.
Houd zich verder stil.
Vreemd.
Plaats reactie