Wat doen we vandaag?

Anselmus

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

Mannetje schreef:
Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Morgenochtend is er toch kerstviering?
De roosters laten de hele dag les zien. Geen kerstviering. Dat is wellicht deze week al wat geweest. Maar ik vind het een mooie gewoonte de laatste dag af te ronden met een invulling gericht op kerst. Niet met toetsen voor allerhande vakken.
Mijn kinderen hebben morgen wel hun kerstvieringen, bijzonder dus...
Maar heb je dan liever dat ze de andere uren vullen met films, kahoot en lummelen?
Kahoot kan een bijzonder goede werkvorm zijn als het goed wordt ingezet. Voorkennis activering, wisselende werkvorm, als feedbackmoment voor de toets, etc. Ik vind dat niet passen in het rijtje dat eindigt met lummelen.

Neuropsycholoog Prof. dr. Scherder benadrukt heel vaak het belang van ontspannen en heeft veel onderzoek gedaan naar hoe dit in het brein werkt. Recent zag ik van hem een filmpje waarin hij vroeg: hoe vaak schuif je per dag (week, maand, jaar) je bureau leeg om even voor je uit te kijken en gewoon helemaal niets te doen. Zo vreemd is de suggestie van Zeeuw dus niet. Je brein moet 'afkoelen' van een werkperiode en daar kun je al tijdig mee beginnen door het touw de laatste dag iets te laten vieren. Afgelopen zomer stond in de New York Times een onderzoek dat je minimaal 8 dagen vakantie nodig hebt om fysiek en mentaal te kunnen ontspannen. Tijdig beginnen met afschalen van het stressniveau is goed voor lichaam en brein.
Fides Quaerens Intellectum
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:
Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Morgenochtend is er toch kerstviering?
De roosters laten de hele dag les zien. Geen kerstviering. Dat is wellicht deze week al wat geweest. Maar ik vind het een mooie gewoonte de laatste dag af te ronden met een invulling gericht op kerst. Niet met toetsen voor allerhande vakken.
Mijn kinderen hebben morgen wel hun kerstvieringen, bijzonder dus...
Maar heb je dan liever dat ze de andere uren vullen met films, kahoot en lummelen?
Nee, juist niet. Bv in de morgen les, maar in de middag gezamenlijk kerstviering of iets dergelijks. Nu is het rooster 'laatste uur toets', de school uitlopen en kerstvakantie.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Acumulus is ook een goede optie.
Zit daar voor je gevoel een ondergrens aan qua complexiteit? Ik heb rond de 6 klanten per jaar, stuur een factuur of 35. Paar inkoopfactuurtjes, wat bonnetje, autokosten etc. Meer niet. Of is het dan nog steeds erg aan te raden?
DDD

Bericht door DDD »

Wat mij betreft, is het dan ook een prima programma.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Wat mij betreft, is het dan ook een prima programma.
Ik ga er eens naar kijken. Ook een app op je telefoon om uren in te voeren?
DDD

Bericht door DDD »

Dat geloof ik wel maar dat gebruik ik zelf niet.
MGG

Bericht door MGG »

Zeeuw schreef:
Zit daar voor je gevoel een ondergrens aan qua complexiteit? Ik heb rond de 6 klanten per jaar, stuur een factuur of 35. Paar inkoopfactuurtjes, wat bonnetje, autokosten etc. Meer niet. Of is het dan nog steeds erg aan te raden?
Persoonlijk vind ik Acumulus waardeloos. Gezien de beperkte omvang van je administratie zou ik Excel blijven gebruiken. Als je een goede opzet heb, dan werkt het prima. Snelstart vind ik ook een aanrader voor kleine ondernemingen. Het is eenvoudig in gebruik, goedkoop (15 pm), ze hebben een uitstekende klantenservice en op hun website staat veel uitleg.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef:
Zeeuw schreef:
Persoonlijk vind ik Acumulus waardeloos. Gezien de beperkte omvang van je administratie zou ik Excel blijven gebruiken. Als je een goede opzet heb, dan werkt het prima. Snelstart vind ik ook een aanrader voor kleine ondernemingen. Het is eenvoudig in gebruik, goedkoop (15 pm), ze hebben een uitstekende klantenservice en op hun website staat veel uitleg.
Met alle respect, maar ik vind dat er echt wel betere boekhoudprogramma’s zijn dan Excel, ook voor een kleine onderneming.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
MGG schreef:
Zeeuw schreef:
Met alle respect, maar ik vind dat er echt wel betere boekhoudprogramma’s zijn dan Excel, ook voor een kleine onderneming.
Excel is natuurlijk geen boekhoudprogramma, maar er zijn geen extra kosten aan verbonden en veel mensen kunnen er al mee overweg. Een boekhoudpakket kost geld, moet ingericht worden en je moet alle relevante functionaliteiten ontdekken. De vraag is of dit voor een kleine onderneming opweegt tegen de voordelen.
HersteldHervormd

MGG schreef: Excel is natuurlijk geen boekhoudprogramma, maar er zijn geen extra kosten aan verbonden en veel mensen kunnen er al mee overweg. Een boekhoudpakket kost geld, moet ingericht worden en je moet alle relevante functionaliteiten ontdekken. De vraag is of dit voor een kleine onderneming opweegt tegen de voordelen.
Nee inderdaad, dat is zo.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
HersteldHervormd

Vandaag is mijn laatste werkdag van het jaar.
Om 13:00 komen alle collega's op kantoor, dan word het gezellig gemaakt.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik werk vandaag tot half 1. Volgende week heb ik vrij. Tussen de hoogtijdagen lekker elke dag wat meer lezen, stukje fietsen, krantje lezen bij de biep. Ik zie er naar uit een paar daagjes lekker rustig aan te kunnen doen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Vanmorgen lekker 2,5 uur padel spelen.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Vrij zijn. Wakker geappt worden door een collega dat ze er niet uit komen. Grote problemen op het werk. Alert sms niet gestuurd
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Chrisje72 schreef:Vrij zijn. Wakker geappt worden door een collega dat ze er niet uit komen. Grote problemen op het werk. Alert sms niet gestuurd
Da's niet fijn op een vrije dag.
Ik ga komende week mijn telefoon maar op stil zetten, en niet al te vaak checken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie