MGG schreef:
Ik ben benieuwd. Ik ken wel regio's waar ze een kerkelijk werker hebben, maar geen (gg) gemeente.
De preek een kwatier korter lijkt mij geen goed idee. Met een preek bereik je meer dan duizend mensen en 2x een uurtje is al kort.
De reden dat ik deze post wilde delen is dat ik vind dat je een kerkelijke gemeente naar elkaar hoort om te kijken. Hier zie je dat er blijkbaar nauwelijks tot geen sociale controle in deze gemeente is.
Als iemand die vaak vrijwilligerswerk gedaan heeft, en daarin vaak met ouders met kinderen met (ernstige) gedrags en/of psychische problemen heb gewerkt, kan ik een ding zeggen: je kunt vaak niet helpen om het probleem op te lossen. Je kunt echter wel heel waardevol zijn als degene die met een luisterend oor en met praktische dingen de situatie veel leefbaarder maakt voor alle betrokken partijen.
Dat is niet alleen een taak van ambtsdragers, maar van alle gemeenteleden.
Waarschijnlijk heeft deze jongen een lage eigenwaarde. Ik denk dat geloof, hoop en liefde daar de enige remedie voor is.
De JBGG heeft een mooi filmpje gemaakt over ene "Joan", die vond ik wel mooi.
Uiteindelijk zal God nooit laten varen het werk dat hand begon, ik bid dat dat ook mag gelden voor de zoon van deze mevrouw.
Al zal het gezin wel echt professionele hulp nodig hebben, een veel steun van de kerkelijke gemeente.