plebe schreef:Naar mijn stellige overtuiging laten de geisoleerd gepresenteerde bijbelteksten desalniettemin voldoende ruimte voor een vrouwelijke minister, minister-president of koning, maar sluit de tota scriptura een leidinggevende rol van de vrouw in de gemeente uit.
Wellicht dient de SGP eens eerlijk naar de vrouwvijandige geschiedenis te kijken van onze gezindte in de geschiedenis. Kijk alleen maar naar in hoeveel refogezinnen de man zich (al dan niet met geweld of misbruik) gedraagt als de bazige tiran i.p.v. het dienende hoofd. Christelijke hulpverleners hebben hier hun handen vol aan!
ik plaats hierbij de volgende kantekening. ik vraag me af wat er over blijft van de rol van de vrouw in een gezin wanneer ze actief is in de drukke politiek. bijvoorbeeld: in een interview met mvr Huizinga (CU) schrok ik er van hoeveel ze als moeder afwezig was in het gezin. Ze woont namelijk heel de week 'op kamers' in Den Haag. zoiets komt een gezin toch niet ten goede?
Daarnaast over de 'vrouwvijandige geschiedenis": let op wat je zegt: als of de SGP daar iets aan kan doen?????!?!?! de suggestie zou gewekt kunnen worden dat die geschiedenis te maken heeft met het vrouwenstandpunt van de SGP. ik zie de relatie niet tussen deze twee dingen.
Grt,
AJ