Oorspronkelijk gepost door kridje
De aankomende feestdagen wordt in veel kerken belijdenis van het geloof afgelegd.
Onder ons zijn personen die dit ook al hebben gedaan. En daarna???? Hebben jullie het hierbij gelaten t.a.v. van de verdieping in de leer? Of hebben jullie een cursus of iets dergelijks gevolgd om je meer te verdiepen in de leer van het geloof?
Bestaat het dan slechts uit theorie?
Verdieping in de leer.... Cursus....
Of gaan we - na beleden te hebben wat we geloven - hetgeen we geloven in praktijk brengen?
Geloof zonder werken is dood geloof. Jacobus 2.
Kijk naar Hebreeen 11. Door het geloof... Wat gebeurde er door het geloof? Door het geloof geschiedde er een
werk.
Door het geloof heeft Noach, door Goddelijke aanspraak vermaand zijnde van de dingen, die nog niet gezien werden, en bevreesd geworden zijnde, de ark toebereid tot behoudenis van zijn huisgezin;
Door het geloof is Abraham, geroepen zijnde, gehoorzaam geweest, om uit te gaan naar de plaats, die hij tot een erfdeel ontvangen zou; en hij is uitgegaan, niet wetende, waar hij komen zou.
Door het geloof heeft Abraham, als hij verzocht werd, Izak geofferd, en hij, die de beloften ontvangen had, heeft zijn eniggeborene geofferd,
Door het geloof heeft Mozes, nu groot geworden zijnde, geweigerd een zoon van Farao's dochter genoemd te worden;
Verkiezende liever met het volk van God kwalijk gehandeld te worden, dan voor een tijd de genieting der zonde te hebben; Achtende de versmaadheid van Christus meerderen rijkdom te zijn, dan de schatten in Egypte; want hij zag op de vergelding des loons.
Door het geloof heeft hij Egypte verlaten, niet vrezende den toorn des konings; want hij hield zich vast, als ziende den Onzienlijke.
Door het geloof heeft hij het pascha uitgericht, en de besprenging des bloeds, opdat de verderver der eerstgeborenen hen niet raken zou.
Ik bid dat er later van mij mag staan:
Door het geloof is Rose trouw geweest aan het licht dat God haar heeft gegeven over haar eigen leven, zij is gehoorzaam geweest aan Zijn stem, zodat zij een voorbeeld is geweest voor degenen om haar heen.
En dat gaat niet vanzelf... En ik sta nog maar aan het begin... Maar door geloof kan een berg in zee storten.
Het geloof nu is de zekerheid van de dingen die men hoopt en het bewijs van de dingen die men niet ziet. Heb. 11:1.
Krachtens dat geloof mag ik meer en meer veranderen naar het beeld zijns Zoons.
Groeten, Rose.
[Aangepast op 12/4/03 door roseline]