COVID-19

huisman

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik weet niet wat de achtergrond van deze opmerking was, maar soms zeggen kinderen iets opzettelijk wat twijfelachtig, om een discussie uit te lokken.

Maar ik vind dan nog steeds dat er heel wat zelfbenoemde deskundigen zijn die heel wat dommere redenen aanvoeren om zich niet in te enten.

Hoeveel jongeren laten zich vaccineren om maar één reden (de QR code) denk je? Dan heb je nog heel angstige ouders die hun angst projecteren op hun kinderen.
Temidden van de mediahype en het vele fakenews en de OR code dwang (gevaar op uitsluiting en dat vinden jongeren niet fijn) is een weloverwogen beslissing best ingewikkeld voor jonge mensen laat staan kinderen.

Maar jullie blijven leven in een vaccin-sprookjeswereld. Gommers zij het vrijdag duidelijk bij Op1 . We dachten dat het vaccin ons uit de crisis zou gaan helpen maar dat gaat echt niet gebeuren.
Succes met prik 4 in maart en prik 5 in mei. https://nos.nl/l/2412421#UPDATE-container-58498324
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.
Zoiets dacht ik al. :) Op die manier houd je het wel eenvoudig voor jezelf. Helaas zit de echte wereld wat minder eenvoudig in elkaar.
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat Gezondheidsraad en RIVM meer kennis in huis hebben dan tante Truus of facebook (of de random persoon met een Dr titel op internet).
Dat betekent niet dat er geen fouten gemaakt worden. Het is daarom goed om ook verder van huis te kijken.

Engeland is heel voorzichtig geweest met het toestaan van vaccinaties en is ook heel open met het delen van data. De Scandinavische gezondheidsinstituten hebben in het verleden aangetoond dat ze bijeffecten van vaccins die ze zelf aanbevolen hebben gewoon melden. Nu zag je het met Covid vaccins (waarbij ze overstapten op de veiliger varianten) en eerder al met Mexicaanse Griep (en Narcolepsie als bijwerking).
Er is zeker een gevaar vanuit landen die vaccins voor sommige mensen haast verplicht hebben gesteld, dat ze weg willen kijken van mogelijke bijeffecten (of zelfs tegen beter weten in ontkennen). Nederland staat daar niet boven, als je kijkt naar belastingdienstschandaal. En ja, minister De Jonge was compleet incompetent op zijn post maar de mensen bij het RIVM zijn dat echt niet.

Besef trouwens ook dat het Nederlandse beleid echt van twee kanten wordt aangevallen. Scholen gaan open met bepaalde beperkingen betekent dat bewindspersonen en OMT leden op Twitter scheldpartijen te verwerken krijgen van mensen die vinden dat het openen van scholen ongeveer overeenkomt met kinderen slachten of in ieder geval met gevolgen die vergelijkbaar met die van polio te maken krijgen. En aan de andere kant zijn er mensen die vinden dat zelfs de maatregel van mondkapjes buiten de les al te ver gaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
DDD schreef:Ik weet niet wat de achtergrond van deze opmerking was, maar soms zeggen kinderen iets opzettelijk wat twijfelachtig, om een discussie uit te lokken.

Maar ik vind dan nog steeds dat er heel wat zelfbenoemde deskundigen zijn die heel wat dommere redenen aanvoeren om zich niet in te enten.

Hoeveel jongeren laten zich vaccineren om maar één reden (de QR code) denk je? Dan heb je nog heel angstige ouders die hun angst projecteren op hun kinderen.
Temidden van de mediahype en het vele fakenews en de OR code dwang (gevaar op uitsluiting en dat vinden jongeren niet fijn) is een weloverwogen beslissing best ingewikkeld voor jonge mensen laat staan kinderen.

Maar jullie blijven leven in een vaccin-sprookjeswereld. Gommers zij het vrijdag duidelijk bij Op1 . We dachten dat het vaccin ons uit de crisis zou gaan helpen maar dat gaat echt niet gebeuren.
Succes met prik 4 in maart en prik 5 in mei. https://nos.nl/l/2412421#UPDATE-container-58498324
Van harte mee eens. Het word tijd om eens te gaan focussen op ziektebestrijding in plaats van besmettingen etc.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
huisman schreef:

Van harte mee eens. Het word tijd om eens te gaan focussen op ziektebestrijding in plaats van besmettingen etc.
Alsof dat niet gebeurt? Het ontwikkelen van medicijnen voor een nieuwe ziekte is ook niet makkelijk en die moeten ook uitvoerig getest worden. Merck en Pfizer hebben nu veelbelovende medicijnen, maar die zijn nog niet breed beschikbaar. En ook bij Covid is voorkomen beter dan genezen.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Maar jullie blijven leven in een vaccin-sprookjeswereld. Gommers zij het vrijdag duidelijk bij Op1 . We dachten dat het vaccin ons uit de crisis zou gaan helpen maar dat gaat echt niet gebeuren.
Je kunt heel hard blijven schreeuwen, uit alle data blijkt dat vaccinatie het risico op ernstige complicaties flink verlaagt. Ongevaccineerden zorgen onnodig voor verhoging van de druk op de zorg. Wat denk je dat dit met zorgmedewerkers doet? Die staan echt niet te juichen als er weer een ongevaccineerde het ziekenhuis wordt binnengereden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/23/he ... r-a4071955
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Zoiets dacht ik al. :) Op die manier houd je het wel eenvoudig voor jezelf. Helaas zit de echte wereld wat minder eenvoudig in elkaar.
Ik heb weinig behoefte aan onnodige ballast. Ik hecht daarom waarde aan o.a. de wetenschap en kwaliteitsmedia. Bij het bedrijven van wetenschap en journalistiek is integriteit van belang en is evaluatie onderdeel van het proces.
Kwaliteitsmedia heb ik in ons land in deze crisis niet kunnen ontdekken. Voor Covid volg ik de BBC, New York Times en sinds omicron verschillende Zuid Afrikaanse nieuwszenders.
Deze nieuwsbronnen stralen feitelijke rust uit en geven veel links naar de bron (bv onderzoeken gepubliceerd in the Lancet)
De HAVO journalisten in ons land zijn in deze crisis flink door de mand gevallen. Maar dat is mijn mening.

Na het toeslagenschandaal mag je trouwens wel iets kritischer zijn op de officiële instituties. Lessons learned heet dat in goed Nederlands
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: Maar jullie blijven leven in een vaccin-sprookjeswereld. Gommers zij het vrijdag duidelijk bij Op1 . We dachten dat het vaccin ons uit de crisis zou gaan helpen maar dat gaat echt niet gebeuren.
Je kunt heel hard blijven schreeuwen, uit alle data blijkt dat vaccinatie het risico op ernstige complicaties flink verlaagt. Ongevaccineerden zorgen onnodig voor verhoging van de druk op de zorg. Wat denk je dat dit met zorgmedewerkers doet? Die staan echt niet te juichen als er weer een ongevaccineerde het ziekenhuis wordt binnengereden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/23/he ... r-a4071955
Die zorgmedewerkens staan ook niet te juicen als er een gevaccineerde het ziekenhuis wordt binnengereden. Het lijkt me inderdaad goed om je te laten vaccineren, maar we zitten nog steeds niet met een overvloed aan vaccins en er zijn delen van de wereld waar ze graag wat meer vaccins zouden hebben. Onnodig vaccineren is ook weer niet wat je wilt.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Zoiets dacht ik al. :) Op die manier houd je het wel eenvoudig voor jezelf. Helaas zit de echte wereld wat minder eenvoudig in elkaar.
Ik heb weinig behoefte aan onnodige ballast. Ik hecht daarom waarde aan o.a. de wetenschap en kwaliteitsmedia. Bij het bedrijven van wetenschap en journalistiek is integriteit van belang en is evaluatie onderdeel van het proces.
Klopt, zo zou het moeten zijn.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Kwaliteitsmedia heb ik in ons land in deze crisis niet kunnen ontdekken. Voor Covid volg ik de BBC, New York Times en sinds omicron verschillende Zuid Afrikaanse nieuwszenders. Deze nieuwsbronnen stralen feitelijke rust uit en geven veel links naar de bron (bv onderzoeken gepubliceerd in the Lancet).
In de Nederlandse krant die ik lees, staan volop verwijzingen.
huisman schreef:Na het toeslagenschandaal mag je trouwens wel iets kritischer zijn op de officiële instituties. Lessons learned heet dat in goed Nederlands
Deze affaire is juist een teken dat het systeem in Nederland werkt. Parlementariërs, Trouw en RTL Nieuws hebben een belangrijke rol gespeeld in deze affaire.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Klopt, zo zou het moeten zijn.
Over het algemeen is dat ook zo. Of wil je het tegendeel beweren?
parsifal

Bericht door parsifal »

In alles wil ik blijven opmerken. Vaccinatie en booster voor jezelf geven je waarschijnlijk echt wel een verlengde levensverwacting (in statistische/kansreken-zin van het woord) en ze zorgen als zodanig waarschijnlijk echt wel voor (tijdelijk) verminderde druk op de zorg. Echter ze zullen ook vooral zorgen voor uitgestelde besmettingen. De houding die minister de Jonge vrij lang had (en mogelijk nog heeft) dat meer vaccinatie de R langdurig onder 1 kan krijgen lijkt me een slechte. Elke strategie die nu nog uitgaat van het aantal besmettingen laag houden is gedoemd te mislukken, tenzij het gebeurt door de grens te bewaken als het aantal binnenlandse besmettingen al nul of heel laag is.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Klopt, zo zou het moeten zijn.
Over het algemeen is dat ook zo. Of wil je het tegendeel beweren?
Als wetenschap en journalistiek onafhankelijk zijn en blijven opereren wel. Maar daarover maak ik me zorgen. Er is te vaak, zeker in tech, een financieel belang, waardoor de prikkel een product/dienst positiever voor te stellen, vrij groot is.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Die zorgmedewerkens staan ook niet te juicen als er een gevaccineerde het ziekenhuis wordt binnengereden. Het lijkt me inderdaad goed om je te laten vaccineren, maar we zitten nog steeds niet met een overvloed aan vaccins en er zijn delen van de wereld waar ze graag wat meer vaccins zouden hebben. Onnodig vaccineren is ook weer niet wat je wilt.
Dat neemt niet weg dat er een hoop ziekenhuisopnames voorkomen hadden kunnen worden in Nederland als de mensen zich hadden laten vaccineren. Daarmee was ruimte geweest voor andere patiënten en was de druk op de medewerkers minder hoog geweest. En daar gaat het om.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Als wetenschap en journalistiek onafhankelijk zijn en blijven opereren wel. Maar daarover maak ik me zorgen. Er is te vaak, zeker in tech, een financieel belang, waardoor de prikkel een product/dienst positiever voor te stellen, vrij groot is.
Wat bedoel je met tech?
Niemand is vrij van invloeden van buitenaf. Over het algemeen functioneert het systeem redelijk goed, lijkt me.
merel

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door merel »

Quercus schreef:
DDD schreef:Vanaf een jaar of acht, negen zijn veel kinderen prima in staat om hierover een verstandig besluit te nemen. Er zijn ook mensen van 40 die dat niet kunnen. Misschien zijn kinderen nog wel beter dan de gemiddelde volwassene in staat om qua informatie het kaf van het koren te scheiden. Want er zijn ook volwassenen die op grond van de De Speld of van Facebookberichten van willekeurige derden beslissingen nemen.

Volgens mij zegt dat niet zoveel over leeftijd maar meer over gezond verstand.
Een kind zei laatst tegen mij (heel serieus en zonder aanleiding): Als ik twaalf ben ga ik meteen een prik halen, dan kan ik weer naar de Mac Donalds.

Dus ze zijn inderdaad prima in staat...
Ach ik hoorde vorige iemand ( midden 30) zeggen die faliekant tegen vaccinaties is dat ze toch maar de vaccinatie had gehaald, omdat ze op wintersport wil.
Plaats reactie