Posthoorn schreef:Ambtenaar schreef:In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.
Zoiets dacht ik al.

Op die manier houd je het wel eenvoudig voor jezelf. Helaas zit de echte wereld wat minder eenvoudig in elkaar.
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat Gezondheidsraad en RIVM meer kennis in huis hebben dan tante Truus of facebook (of de random persoon met een Dr titel op internet).
Dat betekent niet dat er geen fouten gemaakt worden. Het is daarom goed om ook verder van huis te kijken.
Engeland is heel voorzichtig geweest met het toestaan van vaccinaties en is ook heel open met het delen van data. De Scandinavische gezondheidsinstituten hebben in het verleden aangetoond dat ze bijeffecten van vaccins die ze zelf aanbevolen hebben gewoon melden. Nu zag je het met Covid vaccins (waarbij ze overstapten op de veiliger varianten) en eerder al met Mexicaanse Griep (en Narcolepsie als bijwerking).
Er is zeker een gevaar vanuit landen die vaccins voor sommige mensen haast verplicht hebben gesteld, dat ze weg willen kijken van mogelijke bijeffecten (of zelfs tegen beter weten in ontkennen). Nederland staat daar niet boven, als je kijkt naar belastingdienstschandaal. En ja, minister De Jonge was compleet incompetent op zijn post maar de mensen bij het RIVM zijn dat echt niet.
Besef trouwens ook dat het Nederlandse beleid echt van twee kanten wordt aangevallen. Scholen gaan open met bepaalde beperkingen betekent dat bewindspersonen en OMT leden op Twitter scheldpartijen te verwerken krijgen van mensen die vinden dat het openen van scholen ongeveer overeenkomt met kinderen slachten of in ieder geval met gevolgen die vergelijkbaar met die van polio te maken krijgen. En aan de andere kant zijn er mensen die vinden dat zelfs de maatregel van mondkapjes buiten de les al te ver gaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."