De Dordtse kerkorde is heel helder. Predikanten moeten gestudeerd hebben. Bij uitzondering kunnen anderen op basis van singuliere gaven tot het ambt worden toegelaten. In deze gemeenschap voldoet geen enkele predikant behalve ds. Kort aan de studie eis. De overige predikanten zijn op basis van singuliere gaven toegelaten tot het ambt. Dat kun je geen uitzondering meer noemen, dat is regel. Ik kan niet oordelen over de voorwaarden godzaligheid, ootmoedigheid, zedigheid, goed verstand en discretie om toegelaten te worden tot het ambt van predikant. Ik heb ook weinig reden om te twijfelen dat zij niet aan deze voorwaarden voldoen. Maar welsprekend zijn deze predikanten van deze kerkgemeenschap niet. En als je niet welsprekend bent, voldoe je niet aan de voorwaarden van de eigen kerkorde en zou je dus niet mogen worden toegelaten tot het ambt van predikant. Zo simpel is het wat mij betreft.Laag schreef:Ik vind dit zo bizar op Refoforum, een geroepen knecht van God, doet uitspraken, en daar gaan we weer, opleiding deugt niet, kerkverband niet, taalgebruik niet. Wat maakt het uit dat het Gods knecht is?
Alles. Geloofsoverdracht vindt plaats via woorden.Wat maken zijn woorden uit?