COVID-19

HersteldHervormd

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:
eilander schreef:
Wim Anker schreef:Hierom: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28/mo ... m=20210928

Die app verdwijnt niet meer als het aan dit demissionaire kabinet ligt. En het wordt 2g/1g (Met een houdbaarheidsdatum nader vast te stellen).
Daar ben ik ook wel bang voor. De geesten worden nu weer rijp gemaakt voor 2g. Eerder werd gedaan alsof dit te gek was om aan te denken, gaat niet gebeuren. Maar nu hoorde ik vanmorgen: politiek wil er niet aan, maar OMT werkt wel aan deze modellen. Langzaam gaat het dan inderdaad die kant op, vrees ik.
Het artikel gaat helemaal niet over 2g/1g. Waarom suggereren jullie een verband dat helemaal niet wordt aangedragen door de journalist? Dit gaat over prikken en ja, het is erg fijn dat de overheid rekening houdt met het feit dat de pandemie niet over is. Dat is haar primaire taak: volksgezondheid. En daar hoort dit bericht bij.
Er is geen meerderheid voor 2g. Bij lange na niet. Alleen D66 is voor.
Komt er echt wel hoor.
Avondklok was ook niemand voor. Corona bewijs was ook niemand voor. Het is geen doemdenken, maar we worden altijd door de media heel langzaam opgewarmd zodat we alvast kunnen wennen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Marco

Bericht door Marco »

HersteldHervormd schreef:Komt er echt wel hoor.
Avondklok was ook niemand voor. Corona bewijs was ook niemand voor.
Dat kan zijn. Kan ook zijn van niet.
HersteldHervormd schreef:Het is geen doemdenken, maar we worden altijd door de media heel langzaam opgewarmd zodat we alvast kunnen wennen.
Natuurlijk. Alle media zijn immers eigendom van de staat. En als ze wat anders schrijven, staat de Gestapo direct voor de deur met een knokploeg.
Forummer

Bericht door Forummer »

huisman schreef:
refo schreef:
huisman schreef:
Kan niet zo goed tegen mensen die zich niet laten vaccineren vanwege waanvoorstellingen over het vaccin of de vermeende geringe werking daarvan.
Het is een prima vaccin alleen mijn gezondheid krijg ik uit andere Handen. Daar ben ik veilig.
Ja, maar daarvoor gebruikt Hij middelen. Artsen, medicijnen, operatie en als het niet anders kan vaccin. Daarom hebben we geen van allen kinderen aan de pokken verloren. Wat vroeger erg normaal was. Terwijl de gezondheid toch uit dezelfde handen kwam.
Ben ik volkomen met jou eens. Maar mag ik uit strikt persoonlijke en naar ik denk geestelijke overwegingen dit maal besloten hebben om mij niet te laten vaccineren?
De nuance aanbrengen in een post over zo’n persoonlijke keuze is erg lastig.
@Ad Anker en @eilander hebben daar In het verleden daar goede postings over geschreven.

Met mijn post wilde ik alleen maar duidelijke maken dat niet vaccineren lang niet altijd te maken heeft met wantrouwen richting overheid of vaccin. Dat wantrouwen is er bij mij niet.
Zeker Huisman. Die nuance is juist goed in deze roerige tijden. Hoewel wij verschillend hierin staan, is het goed om het vertrouwen in God te benoemen. Dat is het belangrijkste, of je dat nu met of zonder vaccin doet.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:
De discussie is gewoon of het toegestaan is om de bewegingsvrijheid van mensen die extra risico lopen op covid en die dus de zorg extra belasten, in te perken, zodat andere mensen niet overlijden.
.
Als je dit argument zou gebruiken zou de overheid ook het roken en gebruik van alcohol en vuurwerk moeten verbieden. Nu zijn twee van deze producten door de accijnzen een verdienmodel van de overheid.

Verder is één van de grootste risico’s om met Covid in het ziekenhuis te komen een ongezond leven. Obesitas en stevig roken zijn 2 belangrijke oorzaken van ernstig Covid.
Deze mensen maar een vaccinatieplicht opleggen?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd

Marco schreef:
HersteldHervormd schreef:Het is geen doemdenken, maar we worden altijd door de media heel langzaam opgewarmd zodat we alvast kunnen wennen.
Natuurlijk. Alle media zijn immers eigendom van de staat. En als ze wat anders schrijven, staat de Gestapo direct voor de deur met een knokploeg.
Ik vrees dat er een sociaal krediet systeem ons te wachten staat. Je bewegingsvrijheid word bepaald door je gedrag. Dus als je teveel onnodig auto rijd, krijg je strafpunten, omdat jij het klimaat belast. Als je niet gevaccineerd bent, krijg je strafpunten, omdat je niet meewerkt aan volksgezondheid en zo kan je nog heel veel situaties krijgen waarbij punten verdiend of verloren kunnen worden.

Ik zeg niet dat ik zeker weet dat dit gebeurd, maar ik vrees het wel.

@Herman: Je moet eens zien hoeveel mensen nu al het normaal vinden om altijd een mondkapje op te doen, ook al hoeft het niet meer. Hoe normaal mensen het vinden dat als jij, om welke rede dan ook, niet gevaccineerd bent, je niet standaard meer toegang hebt tot een zwembad, restaurant, theater enzovoort. Zelf voor kinderen vanaf 13 jaar. Een kind van 13 jaar word hierdoor gewoon gestraft. Gaat klagen bij zijn vader en moeder omdat hij/zij ook gevaccineerd wil worden, omdat hij niet meer mee kan met kinderfeestjes, tsja, had je maar moeten vaccineren.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 29 sep 2021, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Herman schreef:
eilander schreef:
Wim Anker schreef:Hierom: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28/mo ... m=20210928

Die app verdwijnt niet meer als het aan dit demissionaire kabinet ligt. En het wordt 2g/1g (Met een houdbaarheidsdatum nader vast te stellen).
Daar ben ik ook wel bang voor. De geesten worden nu weer rijp gemaakt voor 2g. Eerder werd gedaan alsof dit te gek was om aan te denken, gaat niet gebeuren. Maar nu hoorde ik vanmorgen: politiek wil er niet aan, maar OMT werkt wel aan deze modellen. Langzaam gaat het dan inderdaad die kant op, vrees ik.
Het artikel gaat helemaal niet over 2g/1g. Waarom suggereren jullie een verband dat helemaal niet wordt aangedragen door de journalist? Dit gaat over prikken en ja, het is erg fijn dat de overheid rekening houdt met het feit dat de pandemie niet over is. Dat is haar primaire taak: volksgezondheid. En daar hoort dit bericht bij.
Ik heb het artikel niet gelezen, dus daar stond het los van.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

merel schreef:@ eilander Het eerlijke verhaal? Ik kan je meerdere verhalen uit tweede hand vertellen. Mijn vriendin is huisarts en heeft afgelopen jaar veel corona diensten gedraaid. Ook tijdens andere diensten stierven ook jonge mensen onder haar handen. Meerdere mensen uit haar praktijk zijn overleden. In haar gezin is 2x corona geweest. Zij heeft het niet gehad, haar man twee keer en hij is de tweede keer heel ziek geweest. Zij heeft getwijfeld of ze hem moest opnemen. Gelukkig is hij hersteld.

Een andere vriendin van mij werkt op een oncologie afdeling. De gevaccineerde hematoloog is besmet geraakt door een patiënt met covid. Zij is ondanks vaccinatie heel ziek geweest en heeft twee weken met klapperende koorts op bed gelegen. Gelukkig wel hersteld.

Mijn zwager is longarts en hij behandelt nu veel long covid patiënten. Wat ik recent van hem gehoord heb is dat hij (nog) geen gevaccineerde long covid is tegengekomen.

Verhalen uit tweede hand, voor jou helaas niet te verifiëren.
Inderdaad, zo heeft iedereen zijn verhalen. Zonder dit in twijfel te trekken, maar ik hoor ook (op beperkte schaal weliswaar) andere dingen. Het blijft nu op het niveau van 'mijn opa heeft z'n hele leven gerookt' hangen, weliswaar dan van de andere zijde belicht.

Verifieerbare feiten... dan valt het mij op dat de cijfers over gevaccineerd/niet gevaccineerd in het ziekenhuis dateren van juli. Waarom is er geen update?
huisman

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:
Marco schreef:
Ik vrees dat er een sociaal krediet systeem ons te wachten staat. Je bewegingsvrijheid word bepaald door je gedrag. Dus als je teveel onnodig auto rijd, krijg je strafpunten, omdat jij het klimaat belast. Als je niet gevaccineerd bent, krijg je strafpunten, omdat je niet meewerkt aan volksgezondheid en zo kan je nog heel veel situaties krijgen waarbij punten verdiend of verloren kunnen worden.
Oh leuk een bordspelletje. Ik hou wel van spelletjes. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd

huisman schreef:
Marco schreef:
Oh leuk een bordspelletje. Ik hou wel van spelletjes. :)
Haha levend stratego :haha
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wat ik een mooi verifieerbaar feit vind is dat er 116 ziekenhuislocaties zijn in Nederland, ik neem aan dat alle locaties een al dan niet beperkte IC afdeling hebben.

Op dit moment zijn er 321 Covid patiënten op de afdeling, dat is gemiddeld 2,8 patiënten per locatie.
Op dit moment zijn er 154 Covid patiënten op de IC, dat is gemiddeld 1,3 patiënten per locatie.

Ik hoorde deze week nog een item op het NOS dat ziekenhuizen hun wachtlijsten aan het wegwerken zijn vanwege al die uitgestelde zorg. Als ik deze cijfers is dat ook wel logisch. Druk op de zorg, nee dus.

En ook wel logisch dat alle maatregelen opgeheven zijn.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: Ik vrees dat er een sociaal krediet systeem ons te wachten staat. Je bewegingsvrijheid word bepaald door je gedrag. Dus als je teveel onnodig auto rijd, krijg je strafpunten, omdat jij het klimaat belast. Als je niet gevaccineerd bent, krijg je strafpunten, omdat je niet meewerkt aan volksgezondheid en zo kan je nog heel veel situaties krijgen waarbij punten verdiend of verloren kunnen worden.

@Herman: Je moet eens zien hoeveel mensen nu al het normaal vinden om altijd een mondkapje op te doen, ook al hoeft het niet meer. Hoe normaal mensen het vinden dat als jij, om welke rede dan ook, niet gevaccineerd bent, je niet standaard meer toegang hebt tot een zwembad, restaurant, theater enzovoort. Zelf voor kinderen vanaf 13 jaar. Een kind van 13 jaar word hierdoor gewoon gestraft. Gaat klagen bij zijn vader en moeder omdat hij/zij ook gevaccineerd wil worden, omdat hij niet meer mee kan met kinderfeestjes, tsja, had je maar moeten vaccineren.
Ten aanzien van je eerste punt. Wat is precies het verschil met het huidige beleid waarin je voor een dure auto een dure wegenbelasting betaal en voor te hard rijden een verkeersboete? Dat beperkt initieel mijn bewegingsvrijheid. Ik zie geen verschil met het strafpunten beleid zoals jij dat nu introduceert. Het is voor mij een andere vraag of ik er dan voor ben, maar ik zie geen verschil.
Over het tweede. Ik maak me geen enkele zorgen om het feit dat iemand anders een mondkapje omdoet en ook niet of iemand een maatpak of een spijkerbroek draag. Lastigere vind ik jongens met brommerhelmen op die de snackbar binnenkomen en 'dit is overval' roepen. Het probleem van de 13-18 jarigen is inmiddels opgelost door de rechter die in een casus al heeft bepaald dat het kind dat zelf mag bepalen.
HersteldHervormd

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik vrees dat er een sociaal krediet systeem ons te wachten staat. Je bewegingsvrijheid word bepaald door je gedrag. Dus als je teveel onnodig auto rijd, krijg je strafpunten, omdat jij het klimaat belast. Als je niet gevaccineerd bent, krijg je strafpunten, omdat je niet meewerkt aan volksgezondheid en zo kan je nog heel veel situaties krijgen waarbij punten verdiend of verloren kunnen worden.

Ten aanzien van je eerste punt. Wat is precies het verschil met het huidige beleid waarin je voor een dure auto een dure wegenbelasting betaal en voor te hard rijden een verkeersboete? Dat beperkt initieel mijn bewegingsvrijheid. Ik zie geen verschil met het strafpunten beleid zoals jij dat nu introduceert. Het is voor mij een andere vraag of ik er dan voor ben, maar ik zie geen verschil.
Over het tweede. Ik maak me geen enkele zorgen om het feit dat iemand anders een mondkapje omdoet en ook niet of iemand een maatpak of een spijkerbroek draag. Lastigere vind ik jongens met brommerhelmen op die de snackbar binnenkomen en 'dit is overval' roepen. Het probleem van de 13-18 jarigen is inmiddels opgelost door de rechter die in een casus al heeft bepaald dat het kind dat zelf mag bepalen.
Omdat je nu de keuze hebt om een dure auto te betalen of niet, even los van het feit of je dat kan betalen. Je hebt de keuze.
Voor te hard rijden krijg je inderdaad een boete, maar ten eerste is daar niet altijd controle op. Ten tweede betaal je de boete en stap je weer in. Ook als je even niet betaald kan je nog steeds rijden.

Kijk naar die zaak in Utrecht (bron NOS/AD), de sloten zijn vervangen door de gemeente. Het is dus niet meer een boete.
merel

Bericht door merel »

@ hersteldhervormd waarom erger jij je eraan als iemand anders een mondkapje draagt? Daar heb je toch als buitenstaander geen last van?

Jij hebt toch ook een keuze? Wel/niet vaccineren en wel/niet laten testen. Niemand dwingt je ergens toe. Afgelopen zomer ben jij op vakantie geweest in Frankrijk. Toen heb je je toch ook laten testen? Waarom toen wel en nu niet? In Frankrijk moest je afgelopen zomer op een terras ook je QR code laten zien. Wat is dan nu het probleem?

@ herman ik vraag mij wel af wat de rechter had beslist als de situatie andersom was geweest. Kind wil zich niet laten vaccineren, terwijl ouders dit wel wensen.
HersteldHervormd

merel schreef:@ hersteldhervormd waarom erger jij je eraan als iemand anders een mondkapje draagt? Daar heb je toch als buitenstaander geen last van?

@ herman ik vraag mij wel af wat de rechter had beslist als de situatie andersom was geweest. Kind wil zich niet laten vaccineren, terwijl ouders dit wel wensen.
Ieder eigen keuze, het ging mij erom hoe snel mensen zich aanpassen.

Ik ben niet afgelopen jaar naar Frankrijk geweest, dat was het jaar daarvoor. Ik heb me niet laten testen deze zomer.

Het kind is nog niet in staat om zulke keuzes te maken. Of vind jij van wel Herman?
merel

Bericht door merel »

merel schreef:@ hersteldhervormd waarom erger jij je eraan als iemand anders een mondkapje draagt? Daar heb je toch als buitenstaander geen last van?

Ieder eigen keuze, het ging mij erom hoe snel mensen zich aanpassen.

Ik ben niet afgelopen jaar naar Frankrijk geweest, dat was het jaar daarvoor. Ik heb me niet laten testen deze zomer.

Het kind is nog niet in staat om zulke keuzes te maken. Of vind jij van wel Herman?
'

Een kind van 12 is zeker wel in staat om zulke keuzes te maken. Wij hebben onze oudste gevraagd om hierover na te denken en zijn in gesprek gegaan over zijn overwegingen. Dit gesprek heeft hij ook gevoerd met klasgenoten en vrienden. Daarna heeft hij zelf een afspraak gemaakt. Onze dochter komt binnenkort voor de keuze te staan. Zij wil zich niet laten vaccineren. Ook dat is haar keuze.
Plaats reactie