Pechtold's heilige oorlog.

huisman

Pechtold's heilige oorlog.

Bericht door huisman »

D66 blijft zich onverzoenlijk opstellen tegen de SGP

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/pe ... e_1_513826

Hier de reactie van van der Staay

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/va ... bled=false

Ik vond dit wel een mooie reactie
Een bezoeker op de website van deze krant stelt: „Pechtold valt met vele anderen terecht over de term „kopvoddentaks”, maar met „zwartekousenliberalisme” mag je in modern Nederland gerust een hele bevolkingsgroep wegzetten.”
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Solipsis

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Solipsis »

Spijtig dat Nederland zo ontzettend verdeeld raakt in 2 kampen en tegenstellingen op de spits worden gedreven. Zoals ik eerder al heb proberen aan te geven zit het probleem dieper, en gaat het niet om meta-communicatie over en weer. Inhoudelijk wordt niet meer naar elkaar geluisterd.

Pechtold verwoordt het niet handig, maar in de kern heeft hij mijns inziens wel een punt. En dat is dat de vermeende vrijheid in Nederland alleen mag gelden voor het 'eigen volk'. De SGP heult met de duivel, door in zee te gaan met een kabinet wat die vrijheid opschort. En daarmee snijdt ze zichzelf in de grondrechten waarop ze zich mag baseren.
Laatst gewijzigd door Solipsis op 08 nov 2010, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

zie onderstaande twitter berichten :)

mennodebruyne
@APechtold krijgt de kous op de kop van @KeesvdStaaij in het Radio 1-Journaal van vanavond. Zie ook de Haagse propjes. http://bit.ly/a2aFyl

djhvandijk
Pechtold kan het natuurlijk niet verkroppen, dat de SGP de steunkous van dit kabinet is.
FlyingEagle

Solipsis schreef:Spijtig dat Nederland zo ontzettend verdeeld raakt in 2 kampen en tegenstellingen op de spits worden gedreven. Zoals ik eerder al heb proberen aan te geven zit het probleem dieper, en gaat het niet om meta-communicatie over en weer.

Pechtold verwoordt het niet handig, maar in de kern heeft hij mijns inziens wel een punt. En dat is dat de vermeende vrijheid in Nederland alleen mag gelden voor het 'eigen volk'. De SGP heult met de duivel, door in zee te gaan met een kabinet wat die vrijheid opschort. En daarmee snijdt ze zichzelf in de grondrechten waarop ze zich mag baseren.
nou, deze opmerking zou ik eerder betrekken op D'66 dan op de PVV. Wat een onzin reactie is dit zeg.... :ouin
Solipsis

Bericht door Solipsis »

FlyingEagle schreef: nou, deze opmerking zou ik eerder betrekken op D'66 dan op de PVV. Wat een onzin reactie is dit zeg.... :ouin
Hoezo? Wordt niet ten strijde getrokken tegen het hele verschijnsel van 'bevolkingsgroepen', de 'massaimmigratie' en 'de islam'? Pechtold mag dan gestreden hebben tegen enkele fenomenen in het christendom, je kunt hem niet verwijten dat hij het gehele christendom opzij wil schuiven - ook al mag dat dan zo ervaren worden. Dat is wat nu wel gebeurt, maar dan dóór o.a. de SGP, tegen eerdergenoemde punten.
parsifal

Bericht door parsifal »

Punt is dat Pechtold net zo hard als Wilders bezig is om mensen te beledigen zonder daadwerkelijk inhoudelijk te worden (waarbij Pechtold nog niets eens de moeite neemt om de schijn van inhoudelijkheid op te houden) Het is makkelijk om SGP te bashen, maar het geeft wel je eigen zwakte aan.

Ik hoop dat Pechtold vent genoeg is om zijn excuses aan te bieden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Waardige opmerking van Van der Staaij. Laten we ons werkelijk christelijk gedragen en Pechtold niet afschilderen en uitmaken voor van alles en nog wat.
FlyingEagle

Solipsis schreef:
FlyingEagle schreef: nou, deze opmerking zou ik eerder betrekken op D'66 dan op de PVV. Wat een onzin reactie is dit zeg.... :ouin
Hoezo? Wordt niet ten strijde getrokken tegen het hele verschijnsel van 'bevolkingsgroepen', de 'massaimmigratie' en 'de islam'? Pechtold mag dan gestreden hebben tegen enkele fenomenen in het christendom, je kunt hem niet verwijten dat hij het gehele christendom opzij wil schuiven - ook al mag dat dan zo ervaren worden. Dat is wat nu wel gebeurt, maar dan dóór o.a. de SGP, tegen eerdergenoemde punten.
Omdat jij het woord duivels gebruikt tegen de SGP, dit slaat natuurlijk nergens op en dat weet jij ook.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

FlyingEagle schreef: Omdat jij het woord duivels gebruikt tegen de SGP, dit slaat natuurlijk nergens op en dat weet jij ook.
Een partij die het met Bijbelse principes (naastenliefde) niet zo nauw neemt maar de politieke agenda prioriteit geeft, kan ik niet christelijk noemen. Was de SGP niet eerst wars van de CU, omdat zij heulde met de vijand? Wordt er verderop niet door leden vermeld dat Hans Wiegel in de kerk staat terwijl hij ongelovig is en dit een op z'n zachtst gezegd vreemde vertoning is? En nu wordt er voor gekozen samen te werken met een kabinet wat ook niet zo'n hoge pet op heeft van bepaalde vrijheden, maar omdat er een gezamenlijke vijand is gecreëerd lijken principes niet meer zo nauw te wegen.
FlyingEagle

Geef eens een voorbeeld van dat de SGP naastenliefde niet zou betrachten.

Waarin is dit kabinet verderfelijker dan D'66?
parsifal

Bericht door parsifal »

Solipsis schreef:
FlyingEagle schreef: Omdat jij het woord duivels gebruikt tegen de SGP, dit slaat natuurlijk nergens op en dat weet jij ook.
Een partij die het met Bijbelse principes (naastenliefde) niet zo nauw neemt maar de politieke agenda prioriteit geeft, kan ik niet christelijk noemen. Was de SGP niet eerst wars van de CU, omdat zij heulde met de vijand? Wordt er verderop niet door leden vermeld dat Hans Wiegel in de kerk staat terwijl hij ongelovig is en dit een op z'n zachtst gezegd vreemde vertoning is? En nu wordt er voor gekozen samen te werken met een kabinet wat ook niet zo'n hoge pet op heeft van bepaalde vrijheden, maar omdat er een gezamenlijke vijand is gecreëerd lijken principes niet meer zo nauw te wegen.
Je vergeet hierbij te vermelden dat de SGP altijd meer de regering steunt dan de oppositie. Het is een van de weinige niet populistische partijen die gewoon wetsvoorstellen op de inhoud beoordeelt en niet op degene die het wetsvoorstel indient (en blij worden als het kabinet valt). Er is aardig wat mis met het regeerakkoord naar mijn idee, maar anti-islam standpunten van Wilders zitten er niet direct in.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Solipsis

Bericht door Solipsis »

FlyingEagle schreef:Geef eens een voorbeeld van dat de SGP naastenliefde niet zou betrachten.
Iemand die van artikel 1 van de Grondwet af wil om daarmee een religie weg te zetten - niet zozeer vanuit strijdigheid met de wet, maar vanuit de strijdigheid met zijn politieke agenda - lijkt me niet bepaald getuigen van naastenliefde. Zo iemand steunen dus ook niet.
Ik zou het niet zozeer verderfelijker dan willen noemen, maar een partij als de D66 lijkt me in ieder geval minder selectief omgaan met bepaalde rechten. De actie van Gerd Leers is wat dat betreft al toonaangevend.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Solipsis schreef:
FlyingEagle schreef:Geef eens een voorbeeld van dat de SGP naastenliefde niet zou betrachten.
Iemand die van artikel 1 van de Grondwet af wil om daarmee een religie weg te zetten - niet zozeer vanuit strijdigheid met de wet, maar vanuit de strijdigheid met zijn politieke agenda - lijkt me niet bepaald getuigen van naastenliefde. Zo iemand steunen dus ook niet.
Maar, waarde Solipsis, welke partij heeft de afgelopen jaren niet met Wilders samengewerkt? Alle partijen zijn bij hem langs geweest voor steun aan bepaalde standpunten. Dus dit kan geen argument zijn. Verder is het zo dat de SGP niemand steunt, alleen wetsvoorstellen op langs de meetlat van de eigen beginselen legt en dan deze wetsvoorstellen al dan niet steunt.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

parsifal schreef:Je vergeet hierbij te vermelden dat de SGP altijd meer de regering steunt dan de oppositie. Het is een van de weinige niet populistische partijen die gewoon wetsvoorstellen op de inhoud beoordeelt en niet op degene die het wetsvoorstel indient (en blij worden als het kabinet valt). Er is aardig wat mis met het regeerakkoord naar mijn idee, maar anti-islam standpunten van Wilders zitten er niet direct in.
Heb je gelijk in, maar ook de SGP zet zich in op het bestrijden van de islam. De tijd zal wel leren hoe dat uitpakt.
FlyingEagle

Solipsis schreef:
Wie steunt nou wie? SGP steunt PVV niet. Je moet je wel bij de feiten houden en selectief gaan winkelen voor je eigen gelijk.
De SGP heeft een constructieve houding richting het VVD-CDA kabinet wat wordt gedoogd door PVV.
In een parlement met meerdere partijen doe je zaken met partijen wanneer het je uitkomt, voor de koopzondagen wil de SGP zaken doen met de SP, nix mis mee.
Dus dat de SGP geen naastenliefde betracht omdat ze zaken doet met een kabinet wat wordt gedoogd door de PVV is echt onzin.
Ik zou het niet zozeer verderfelijker dan willen noemen, maar een partij als de D66 lijkt me in ieder geval minder selectief omgaan met bepaalde rechten. De actie van Gerd Leers is wat dat betreft al toonaangevend.

Lijkt!! je minder selectief om te gaan met bepaalde rechten? dat kan ik niet zeggen als je naar de rechten van reformatorische christenen kijkt.
Plaats reactie