Solipsis schreef:FlyingEagle schreef:Geef eens een voorbeeld van dat de SGP naastenliefde niet zou betrachten.
Iemand die van artikel 1 van de Grondwet af wil om daarmee een religie weg te zetten - niet zozeer vanuit strijdigheid met de wet, maar vanuit de strijdigheid met zijn politieke agenda - lijkt me niet bepaald getuigen van naastenliefde. Zo iemand steunen dus ook niet.
Wie steunt nou wie? SGP steunt PVV niet. Je moet je wel bij de feiten houden en selectief gaan winkelen voor je eigen gelijk.
De SGP heeft een constructieve houding richting het VVD-CDA kabinet wat wordt gedoogd door PVV.
In een parlement met meerdere partijen doe je zaken met partijen wanneer het je uitkomt, voor de koopzondagen wil de SGP zaken doen met de SP, nix mis mee.
Dus dat de SGP geen naastenliefde betracht omdat ze zaken doet met een kabinet wat wordt gedoogd door de PVV is echt onzin.
Waarin is dit kabinet verderfelijker dan D'66?
Ik zou het niet zozeer verderfelijker dan willen noemen, maar een partij als de D66 lijkt me in ieder geval minder selectief omgaan met bepaalde rechten. De actie van Gerd Leers is wat dat betreft al toonaangevend.
Lijkt!! je minder selectief om te gaan met bepaalde rechten? dat kan ik niet zeggen als je naar de rechten van reformatorische christenen kijkt.