TD voetbal

Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

TD voetbal

Bericht door BJD »

In H'veld Giesendam heb je een "refo" voetbalclub. Zie http://www.tdvoetbal.nl Hier voetballen veel kinderen waarvan hun ouders liever niet hebben dat ze op een reguliere club gaan. Het plezier staat voorop bij deze club.

Kent iemand ook in andere plaatsen dergelijke initiatieven? Ik heb wel eens gehoord dat je in Hendrik Ido ambacht ook zoiets hebt. Weet iemand dat?

Ze kwamen overigens vandaag in het nieuws in het RD
http://www.refdag.nl/nieuws/regio/refov ... n_1_495998
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: TD voetbal

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je in Hendrik Ido ambacht ook zoiets hebt. Weet iemand dat?
Ik dacht niet dat dat een refo voetbalclub is in de zin zoals in Hardinxveld; wel een club waarop enkele refo's zitten. Zover ik weet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: TD voetbal

Bericht door helma »

hier in veenendaal hebben ze ook een poosje refo-sport gehad; Johannes Balfijn
ZWP
Berichten: 1687
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: TD voetbal

Bericht door ZWP »

helma schreef:Johannes Balfijn
:jongle
Marco
Berichten: 3621
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: TD voetbal

Bericht door Marco »

En wat is er mis met een reguliere club? Er zijn genoeg clubs die niet op zondag voetballen, waar niet gevloekt wordt, enz.. Vaak opgericht vanuit christelijke grondslag, dat wel. Is dan een reformatorische voetbalclub beter dan een algemeen-christelijke, ook al is die alleen in bovengenoemde zaken nog christelijk?
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: TD voetbal

Bericht door Ander »

ZWP schreef:
helma schreef:Johannes Balfijn
:jongle
Haha, met een zwarte bal en een afwijking naar rechts. :yahoo
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TD voetbal

Bericht door Mara »

Persoonlijk houd ik niet zo van dat onder ons gedoe.
Je kunt voetballen op een zaterdagclub.
Ik begrijp dat er in de bible belt genoeg aanmeldingen zijn, maar in de meeste delen van het land gaat dat echt niet lukken.
Ik vind dat echt iets uit vroeger tijden, mijn moeder zat op een christelijke korfbalclub, je had daarnaast nog een roomse en een seculiere.
Je had ook echt een hervormde, gereformeerde en roomse school.
Sporten doe je omdat je het leuk vindt, het voegt wat mij betreft weinig toe dat de leiding van de gergem is of zo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: TD voetbal

Bericht door Tiberius »

Een voetbalclub onder ambtelijk toezicht.
Nee, die had ik ook nog nooit gehoord.
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: TD voetbal

Bericht door JALP »

BJD schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je in Hendrik Ido ambacht ook zoiets hebt. Weet iemand dat?
In H.I.A. is dat er niet.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: TD voetbal

Bericht door BJD »

Mara schreef:Persoonlijk houd ik niet zo van dat onder ons gedoe.
Je kunt voetballen op een zaterdagclub.
Ik begrijp dat er in de bible belt genoeg aanmeldingen zijn, maar in de meeste delen van het land gaat dat echt niet lukken.
Ik vind dat echt iets uit vroeger tijden, mijn moeder zat op een christelijke korfbalclub, je had daarnaast nog een roomse en een seculiere.
Je had ook echt een hervormde, gereformeerde en roomse school.
Sporten doe je omdat je het leuk vindt, het voegt wat mij betreft weinig toe dat de leiding van de gergem is of zo.
Ik zie in mijn omgeving dat veel kinderen het erg leuk vinden om te voetballen maar waarvan de ouders niet willen dat ze op een reguliere club gaan. Er zijn wel argumenten aan te voeren waarbij ik denk.. ja, dat snap ik wel ( ik heb het dan over de voetbalclub hier in de omgeving) Dit is dan toch een mooie oplossing?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TD voetbal

Bericht door Mara »

Ik heb het niet alleen over voetballen, allerlei hobbyclubjes, waarom moet dat perse onder ons ?
Bloemschikken of vazen kleien, aquarelleren kun je ook prima met dames/heren doen die nergens in geloven.
Laten we ons alsjeblieft niet zo apart gaan zetten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: TD voetbal

Bericht door BJD »

Mara schreef:Ik heb het niet alleen over voetballen, allerlei hobbyclubjes, waarom moet dat perse onder ons ?
Bloemschikken of vazen kleien, aquarelleren kun je ook prima met dames/heren doen die nergens in geloven.
Laten we ons alsjeblieft niet zo apart gaan zetten.
Ik heb het niet over volwassenen maar over kinderen. Dan zit er ook een opvoedkundige kant aan.
Wat je stelt van dat bloemschikken e.d. ben ik het wel met je eens. Daar doe je je kinderen niet op.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: TD voetbal

Bericht door tukkertje »

Laat ze lekker voetballen en plezier maken. Blijf het wel een raar fenomeen vinden. Een refoclub. Mag je daar wel juichen na een doelpunt?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: TD voetbal

Bericht door Mister »

tukkertje schreef:Laat ze lekker voetballen en plezier maken. Blijf het wel een raar fenomeen vinden. Een refoclub. Mag je daar wel juichen na een doelpunt?
:bobo :bobo

Nee, dat mag niet. Dan moet je met een treurig gezicht gaan navelstaren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TD voetbal

Bericht door Mara »

Ik vind het ook wereldvreemd om je kinderen op een refoclubje te doen.
Net alsof alle andere kinderen vloeken, rare taal uitslaan, hun ouders verkeerd zouden opvoeden, zij agressief zijn.
Refokinderen zijn geen haar beter !
Opvoeden doe je thuis, regels en normen en waarden bijbrengen ook.
Ik vind het een wereldvreemde, eigenlijk arrogante gedachte, dat alleen reform. leiders van een clubje je kinderen beter zouden kunnen begeleiden EN opvoeden :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie