Emigreren.

Waar zouden we naar toe gaan?

1.Australie
1
3%
2.Nieuw Zeeland
1
3%
3.Canada
7
24%
4.USA
2
7%
5.Scandinavie
1
3%
6.Zuid Afrika
1
3%
7.Zuid Amerika
2
7%
8.Zwitserland of ander non-EU land
1
3%
9.Israel
4
14%
10.Ik zal zeker altijd in Nederland blijven, wat er ook gebeurt.
9
31%

Totaal aantal stemmen: 29

Joannah

Emigreren.

Bericht door Joannah »

320 emigranten per dag
Uit cijfers van het CBS blijkt dat per dag maar liefst 320 Nederlanders emigreren. “Eenderde hiervan wil een eigen bedrijf beginnen in het buitenland, eenderde wil in loondienst werken, een kwart gaat stage lopen en de rest heeft andere plannen,” zegt Frans van Houten in de Telegraaf.

Ik ben erg benieuwd hoe er hier gedacht wordt over emigratie.In hoeverre accepteren we de steeds dreigendere situatie omtrent (godsdienst-)vrijheid in een openlijk onchristelijk land als Nederland.
Het gebouw van de EU is een nagebootste toren van babel en de vrouw op het beest is het standbeeld wat ervoor staat.De vrouw die aan de vele wateren zit, het ijzeren beeld met de lemen voeten.
Ook is de vrouw bekleed met de zon (geel) en heeft ze sterren om haar hoofd(vlag)(en zie 2 euromunt griekenland b.v.)en de maan onder haar voeten (Italie's voet/laars boven de Islam/maan van Noord-afrika)
Is het "Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen deel hebt aan haar zonden" aan ons gericht?
Zouden wij ook moeten emigreren (om wellicht heel andere redenen dan hierboven in de Telegraaf vermeld wordt?
Waarom is het Boek Openbaringen geopenbaard?
Ter waarschuwing?
Wat doen we ermee?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Tiberius
Administrator

Re: Emigreren.

Bericht door Tiberius »

Mijn keuze staat er niet bij.

Overigens moet je wel nuchter zijn: ook die landen liggen buiten het paradijs. Ook daar is de verbrokenheid van de zonde.
Joannah

Bericht door Joannah »

Tiberius schreef:Mijn keuze staat er niet bij.

Overigens moet je wel nuchter zijn: ook die landen liggen buiten het paradijs. Ook daar is de verbrokenheid van de zonde.
Toch zegt de Schrift:Gaat uit van haar!
We worden dus gewaarschuwd, zoals Abraham en Lot werden gewaarschuwd!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Josephus

Bericht door Josephus »

Ik ben het wel met Tiberius eens. Als de belangrijkste reden om te emigreren de toenemende christenvervolging is, kun je denk ik maar beter hier blijven. Ik lees namelijk nergens in de Bijbel over plaatsen op aarde waar je die vervolging kunt ontlopen. En daarnaast: ik denk dat God voor ons christenen nog wel wat taken heeft liggen in Nederland.

Maar als je gewoon toe bent aan een nieuwe uitdaging, een ander klimaat etc., why not?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
sela

Bericht door sela »

de meesten op dit forum zullen het wellicht niet helemaal met me eens zijn, maar ik denk soms wel eens dat 'de steeds dreigendere situatie omtrent (godsdienst-)vrijheid in een openlijk onchristelijk land als Nederland' in meer of mindere mate een self-fulfilling prophecy is.
refo

Bericht door refo »

Joannah schreef:

Waar werden Abraham en Lot gewaarschuwd?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Joannah

Bericht door Joannah »

refo schreef:
Joannah schreef:

Waar werden Abraham en Lot gewaarschuwd?
Gen 19
Josephus

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Toch zegt de Schrift:Gaat uit van haar!
En wat ga je dan doen als de grond je in je nieuwe vaderland ook te heet onder de voeten wordt? Doormigreren?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marco

Bericht door Marco »

Joannah schreef:320 emigranten per dag
Uit cijfers van het CBS blijkt dat per dag maar liefst 320 Nederlanders emigreren. “Eenderde hiervan wil een eigen bedrijf beginnen in het buitenland, eenderde wil in loondienst werken, een kwart gaat stage lopen en de rest heeft andere plannen,” zegt Frans van Houten in de Telegraaf.

Ik ben erg benieuwd hoe er hier gedacht wordt over emigratie.In hoeverre accepteren we de steeds dreigendere situatie omtrent (godsdienst-)vrijheid in een openlijk onchristelijk land als Nederland.
Het gebouw van de EU is een nagebootste toren van babel en de vrouw op het beest is het standbeeld wat ervoor staat.De vrouw die aan de vele wateren zit, het ijzeren beeld met de lemen voeten.
Over de EU kun je het nog hebben, maar het ijzeren beeld met de lemen voeten sloeg op een aantal heel andere koninkrijken.
Joannah schreef: Ook is de vrouw bekleed met de zon (geel) en heeft ze sterren om haar hoofd(vlag)(en zie 2 euromunt griekenland b.v.)en de maan onder haar voeten (Italie's voet/laars boven de Islam/maan van Noord-afrika)
Tja. Zo kan je ze mooi verzinnen.
Joannah schreef: Is het "Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen deel hebt aan haar zonden" aan ons gericht?
Jazeker. Maar de vraag is, waarmee we Babylon gelijk moeten stellen. Met de valse kerk, met de Europese Unie, met iets dat we nu nog niet kennen?
Joannah schreef: Zouden wij ook moeten emigreren (om wellicht heel andere redenen dan hierboven in de Telegraaf vermeld wordt?
Waarom is het Boek Openbaringen geopenbaard?
Ter waarschuwing?
Wat doen we ermee?
Goede vragen. Het is één van de moeilijkste boeken om te begrijpen. Maar kijk uit met het te behandelen als een puzzelboek. Dat is in de vorige eeuw bijvoorbeeld geprobeerd door Hal Lindsay, en dat leek heel plausibel. Totdat de geschiedenis een heel andere wending nam met de val van het ijzeren gordijn.
Ik denk dat het belangrijk is om Openbaring als één boek te lezen. Oftewel: de brieven aan de zeven gemeenten en de visioenen horen bij elkaar. De oproep aan de gemeenten is om vol te houden in het geloof (heeeel kort samengevat), en de visioenen ondersteunen dat. Wat er ook gebeurt.

Verder zou ik zelf een voorkeur voor Canada hebben, denk ik. Dat land biedt mogelijkheden, en er zijn kerken. Het liefst trouwens naar BC.
Joannah

Bericht door Joannah »

Josephus schreef:
En wat ga je dan doen als de grond je in je nieuwe vaderland ook te heet onder de voeten wordt? Doormigreren?
Op God vertrouwen dat dat hopelijk niet gebeurt?
Josephus

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:
Josephus schreef:
Dat is mooi, maar God spreekt zelf in Zijn woord nergens over vrijplaatsen als het gaat om christenvervolging. Zo van "In de wereld zul je verdrukking hebben, maar als je in X. gaat of blijft wonen zal het allemaal wel meevallen". Ga er dus maar gewoon van uit dat je ook in je nieuwe vaderland met christenvervolging (op wat voor manier dan ook) te maken krijgt.

Uit je woorden maak ik trouwens op dat je dat vertrouwen kennelijk mist als het gaat om Nederland. Denk je niet dat God in dit land nog werk voor jou als christen heeft liggen?
Joannah

Bericht door Joannah »

Josephus schreef:
Joannah schreef:
Josephus schreef:
Dat is mooi, maar God spreekt zelf in Zijn woord nergens over vrijplaatsen als het gaat om christenvervolging. Zo van "In de wereld zul je verdrukking hebben, maar als je in X. gaat of blijft wonen zal het allemaal wel meevallen". Ga er dus maar gewoon van uit dat je ook in je nieuwe vaderland met christenvervolging (op wat voor manier dan ook) te maken krijgt.

Uit je woorden maak ik trouwens op dat je dat vertrouwen kennelijk mist als het gaat om Nederland. Denk je niet dat God in dit land nog werk voor jou als christen heeft liggen?
Ik meen uit Openbaringen op te mogen maken, dat de EU dat goddeloze werelddeel (Babylon) is wat bedoeld wordt en wat vernietigd zal worden, omdat haar zonden te groot geworden waren.
De oproep uit haar weg te gaan is wat ik me dus afvraag... of we daar gehoor aan geven of niet?
refo

Bericht door refo »

Heel Openbaring staat vol met beelden. Waarom zou Babylon dan opeens een concreet aanwijsbare plek moeten zijn?

Lot bleef ook in Sodom wonen. We lezen wel dat hij zijn ziel daar kwelde, maar niet dat God dat afkeurde. We lezen wel dat hij zijn spullen kwijtraakte, maar niet zijn God.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Misschien helpt dit Bijbelgedeelte ons verder:

2 Kor. 6:14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?
15 En wat samenstemming heeft Christus met Belial, of wat deel heeft de gelovige met den ongelovige?
16 Of wat samenvoeging heeft de tempel Gods met de afgoden? Want gij zijt de tempel des levenden Gods; gelijkerwijs God gezegd heeft: Ik zal in hen wonen, en Ik zal onder hen wandelen; en Ik zal hun God zijn, en zij zullen Mij een Volk zijn.
17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen.
18 En Ik zal u tot een Vader zijn, en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Heere, de Almachtige.

Is dus niet aan een bepaald land gebonden.
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 05 mar 2010, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Ja, mooie klankexegese. Maar wat gaan we in dit verband doen? Een expeditie naar Mars uitrusten?

Als je ergens woont en de regering doet minder fijne dingen, dan is 2 Kor 5 geen emigratie-richtlijn. Want de mensen konden in die tijd nergens heen. Dus kan Paulus dat niet bedoeld hebben.
--------------
Plaats reactie