Gehackt door Islam

JolandaOudshoorn

Gehackt door Islam

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ds. N. van der Want, hersteld hervormd predikant in Schiedam, wachtte dinsdag een onaangename verrassing toen hij de website van zijn gemeente aanklikte: er verscheen een grote moskee met zes hoge minaretten op het scherm. „Ik schrok enorm.”
Zie verder refdag: http://www.refdag.nl/artikel/1453934/Ze ... ekerk.html
We mogen wel oppassen als refoforum
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Auto

Re: Gehackt door Islam

Bericht door Auto »

JolandaOudshoorn schreef:
Ds. N. van der Want, hersteld hervormd predikant in Schiedam, wachtte dinsdag een onaangename verrassing toen hij de website van zijn gemeente aanklikte: er verscheen een grote moskee met zes hoge minaretten op het scherm. „Ik schrok enorm.”
Je hebt gelijk, voor je het weet moet je een boerka aan om hier te mogen posten.

Maar wees gerustgesteld ik heb begrepen dat de boel goed beveiligd is.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Hoezo?
Dit is de geestelijke strijd die steeds vaker fysieke of digitale vormen zal gaan krijgen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
memento

Bericht door memento »

Ach ja, zo zie je maar weer dat de Islam geen religie is maar een politiek-culturele beweging die uit is op macht. Macht die ze op zulke kinderachtige manieren als het hacken van een website willen tonen. Stoer hoor...
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:
Hoezo?
Dit is de geestelijke strijd die steeds vaker fysieke of digitale vormen zal gaan krijgen.
ik bedoelde het meer als knipoog.
Maar daarnaast wil ik niets af doen aan je toevoeging.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Oosterling

Bericht door Oosterling »

-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Joannah

Bericht door Joannah »

memento schreef:Ach ja, zo zie je maar weer dat de Islam geen religie is maar een politiek-culturele beweging die uit is op macht. Macht die ze op zulke kinderachtige manieren als het hacken van een website willen tonen. Stoer hoor...
Zag de regering het maar zo...erg wijze woorden!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
jvdg

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:
memento schreef:Ach ja, zo zie je maar weer dat de Islam geen religie is maar een politiek-culturele beweging die uit is op macht. Macht die ze op zulke kinderachtige manieren als het hacken van een website willen tonen. Stoer hoor...
Zag de regering het maar zo...erg wijze woorden!
Tja, mss. wijs, maar de regering doet niet werkelijk iets.
Gevolg is dat weer meer mensen uitstromen naar de PVV, ten koste van al wat we in Nederland hebben verworven t.b.v. vreemdelingen/asielzoekers.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Als dominees op hun woorden worden geoordeeld door de islam
dan ken ik wel een paar predikanten die ze op de dodenlijst zouden willen zetten...

En dan zegt men: er is vrijheid van meningsuiting?
Wel als het om het lasteren van God gaat, maar kom niet aan de afgoeden!

Deze vrijheid wordt misbruikt om de vrijheid van
de ander te beperken of weg te nemen.

Dan hoeft er over de rol van de islam niet zo heel veel twijfel te bestaan.
Voor mij, lijkt het wel vrij duidelijk: de islam zal een geselroede zijn,
en dan de vraag, wie zal niet door de knieën gaan als het er op aan komt?
Zijn we gelijk de gerusten te Sion, en de zekeren op de berg van Samaria?
Denken we dat het mee zal vallen...

Geen vrijheid dan?
Vrijheid in gebondenheid aan het Woord.
Vrijheid om tegen de valse religie te waarschuwen.
Maar men weet het beter.
De islam, een valse godsdienst?
We moeten toch maar eens met de islam in gesprek,
en kijk eens aan wat ons allemaal samenbindt!

Of... Zou het toch een val zijn waar velen blindelings inlopen?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bart

Bericht door Bart »

dia
[quote]We moeten toch maar eens met de islam in gesprek,
en kijk eens aan wat ons allemaal samenbindt!/quote]

Die tijd is wat mij betreftvoorbij De islam is maar op één ding uit en dat is totalitaire macht

Gewoon de islam verbieden en moskeeën sluiten ze hebben de kans gehad en niet aangenomen, we moeten opkomen voor Christenen! Zolang er nog doodstraf o Christenen in arabische landen bestaat hebben ze hier wat mij betreft geen bestaansrecht
Marco

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:Als dominees op hun woorden worden geoordeeld door de islam
dan ken ik wel een paar predikanten die ze op de dodenlijst zouden willen zetten...

En dan zegt men: er is vrijheid van meningsuiting?
Wel als het om het lasteren van God gaat, maar kom niet aan de afgoeden!

Deze vrijheid wordt misbruikt om de vrijheid van
de ander te beperken of weg te nemen.

Dan hoeft er over de rol van de islam niet zo heel veel twijfel te bestaan.
Voor mij, lijkt het wel vrij duidelijk: de islam zal een geselroede zijn,
en dan de vraag, wie zal niet door de knieën gaan als het er op aan komt?
Zijn we gelijk de gerusten te Sion, en de zekeren op de berg van Samaria?
Denken we dat het mee zal vallen...

Geen vrijheid dan?
Vrijheid in gebondenheid aan het Woord.
Vrijheid om tegen de valse religie te waarschuwen.
Maar men weet het beter.
De islam, een valse godsdienst?
en kijk eens aan wat ons allemaal samenbindt!

Of... Zou het toch een val zijn waar velen blindelings inlopen?
We moeten niet met 'de islam' in gesprek. Die is er niet, net zomin als je met 'het christendom' in gesprek zou kunnen als moslim. We moeten inderdaad tegen de valse religie waarschuwen. En ondertussen in gesprek gaan.. met de moslims. Er is inderdaad een en ander dat ons samenbindt. Dat hoeven we niet te ontkennen. Ondertussen is er ook een heleboel dat ons scheidt. Een god die bestaat uit drie personen, die zichzelf vernederde onder de mensen, dat is voor een moslim ongeloof-lijk. Dat past niet in het systeem.
En juist daarom moeten we in gesprek. Om ze te laten zien dat God zó groot is, dat Hij zich klein kon maken. Laat ze maar zien dat Gods zwakheid juist zijn kracht is, die zo veel verder gaat dan in de islam ooit mogelijk is. Als je zó in gesprek gaat, kun je best laten zien dat je wat gemeenschappelijk hebt. Maar je laat ook zien dat wij als christenen zo veel rijker zijn dan de moslims met hun -uiteindelijk- doe-het-zelf geloof.

Ondertussen is het hacken van een website een soort puberstreek. Moeten we ons niet teveel van aantrekken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bart schreef:dia
en kijk eens aan wat ons allemaal samenbindt!/quote]

Die tijd is wat mij betreftvoorbij De islam is maar op één ding uit en dat is totalitaire macht

Gewoon de islam verbieden en moskeeën sluiten ze hebben de kans gehad en niet aangenomen, we moeten opkomen voor Christenen! Zolang er nog doodstraf o Christenen in arabische landen bestaat hebben ze hier wat mij betreft geen bestaansrecht
Dit is je reinste rascisme!
Een christen hoort anders te reageren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
parsifal

Bericht door parsifal »

Was er niet ooit een predikant die een bommelding deed bij een concert van Madonna? Hoe heet die groep ook al weer die met borden "God hate fags" bij begrafenissen van homoseksuelen en gesneuvelde militairen?
Ik zou niet graag willen dat alle Christenen (of in het eerste geval specifieker hersteld hervormden) hier op afgerekend worden. Dit soort pesterijen zie ik niet als acties van de islam, maar vooralsnog wat (laat) puberende moslims. En ja bij sommige andere kwaden denk ik wel dat ze mogelijk inherent aan de islam zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
memento

Bericht door memento »

parsifal schreef:
Was er niet ooit een predikant die een bommelding deed bij een concert van Madonna? Hoe heet die groep ook al weer die met borden "God hate fags" bij begrafenissen van homoseksuelen en gesneuvelde militairen?
Ik zou niet graag willen dat alle Christenen (of in het eerste geval specifieker hersteld hervormden) hier op afgerekend worden. Dit soort pesterijen zie ik niet als acties van de islam, maar vooralsnog wat (laat) puberende moslims. En ja bij sommige andere kwaden denk ik wel dat ze mogelijk inherent aan de islam zijn.
Het probleem is dat die HHK-predikant er één is, die daarom ook zn ambt kwijtgeraakt is. Terwijl wie de geschiedenis van de moslims kent, zal moeten concluderen dat ze van oorsprong een politieke ideologie zijn, en de meerderheid dit nu nog steeds zo ziet.
Bart

Bericht door Bart »

[quote]Dit is je reinste rascisme!
Een christen hoort anders te reageren./quote]

als die islam daar nou eens mee begint want ik kan me niet herinneren dat er de laatste tijd terroristische anvallen door een Christen is gepleegd. Het blijven verdedigen vande islam is achterhaald, het is gewoon een moord machine
Plaats reactie