Een vraag, enkele weken kocht ik een hoop bandjes in Ouddorp. En daar zat er één bij van Eerw. Hr. H. Kraak. Er staat bij dat hij uit Numansdorp kwam.
Weet iemand soms meer over deze Eerw. Hr.? Waar deze heeft gestaan enz....
Alvast bedankt! Graag alleen feitelijke informatie.
Eerw. Hr. H. Kraak
Re: Eerw. Hr. H. Kraak
Hmm, ik kom in verband met het schrijven van een boek ook heel veel namen van eerwaarde heren tegen. Maar deze ken ik niet. Neem contact op met de hhk in Numansdorp. Vaak waren eerwaarde heren godsdienstonderwijzer en verbonden aan een hervormde evangelisatie. De hhk in Numansdorp heeft een voorgeschiedenis als evangelisatie in de NHK. Ze hadden daar heel lang een eerwaarde heer A. Heemskerk. Misschien was Kraak zijn voorganger of opvolger?
Re: Eerw. Hr. H. Kraak
Dhr Kraak leeft allang niet meer. Ik schat dat hij een jaar of 10 geleden overleden is. Kan ook al wel wat langer geleden zijn. Hij is o.a. pastoraal medewerker geweest van de hervormde evangelisatie in Zaltbommel en woonde toen idd in Numansdorp. Wellicht leeft zijn vrouw nog wel. Als je meer over 'm wilt weten zou je eens contact op kunnen nemen met de voorzitter van evangelisatie in Zaltbommel, H. Vos, Maarten van Rossemsingel. Die heeft 'm goed gekend.