Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door Bloempje28 »

Even voorop gesteld dat ik verder geen pricipiele redenen heb tegen vaccineren. Daar wil ik het in dit topic dus ook niet over hebben.

Vandaag heb ik de oproep gekregen om mijn baby (10maand) te laten vaccineren tegen de mexicaanse griep. Dit zijn twee prikken, verspreid over 3 weken. Mijn huisarts zegt dat deze prik veilig is, maar ik vind het toch nog best moeilijk om een verstandige keuze te maken.

Wie heeft ook een oproep gehad? En wat is jullie keuze geweest? Welke redenen hebben jullie? Wie heeft er een mening over deze prik?

Hartelijk bedankt alvast!
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door priscilla »

Ik heb net de mex. griepprik gehad. De reden is dat mijn weerstand door ziekte erg laag is, waardoor ik erg vatbaar bent.
Onze kinderen zijn ook ingeënt om te voorkomen dat ze mij besmetten. Mijn man ook i.v.m. besmettingsgevaar en omdat als hij uitgeschakeld is ik alleen voor ons gezin moet zorgen. Dit zou op dit moment onmogelijk zijn.
Ik denk dat wanneer je in een risicogroep zit, je beter kunt laten inenten. De middelen zijn er.
Een baby heeft nog weinig weerstand. Als ze de mex. griep hevig krijgen dan heb je een doodziek kind op i.c. Ik vind het dan ook mijn verantwoording om de middelen die er voor zijn te gebruiken.
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door Bloempje28 »

priscilla schreef:Ik heb net de mex. griepprik gehad. De reden is dat mijn weerstand door ziekte erg laag is, waardoor ik erg vatbaar bent.
Onze kinderen zijn ook ingeënt om te voorkomen dat ze mij besmetten. Mijn man ook i.v.m. besmettingsgevaar en omdat als hij uitgeschakeld is ik alleen voor ons gezin moet zorgen. Dit zou op dit moment onmogelijk zijn.
Ik denk dat wanneer je in een risicogroep zit, je beter kunt laten inenten. De middelen zijn er.
Een baby heeft nog weinig weerstand. Als ze de mex. griep hevig krijgen dan heb je een doodziek kind op i.c. Ik vind het dan ook mijn verantwoording om de middelen die er voor zijn te gebruiken.
Bedankt! Je helpt me echt met je reactie...
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hij viel bij mij net door de deur. Wij hebben besloten het niet te doen. Zoals ik heb geschreven in een ander topic:
Ik denk van niet. Ten eerste is het vaccin niet getest en weet men niet wat de lange termijn gevolgen kunnen zijn (denk aan de des-dochters) Ten tweede is de kans dat gezonde kinderen aan deze griep sterven zo klein, dat je er bijna vanuit kan gaan dat zij het wel zullen overleven, mochten ze het krijgen. Ten derde, als je je toch wil indekken voor die kleine mogelijkheid, kan je beter je kidneren iedere binnenhouden, want over straat fietsen is vele malen risicovoller dan streven aan de griep. Geef je kinderen wat extra vitamine en houd je aan de normale voorschriften van handen wassen en hoesten.
Dat is het advies wat ik kreeg van een hoofdverpleegkundige op een kinderafdeling in een groot ziekenhuis, die noch zichzelf, noch haar kidneren laat inenten
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Hij viel bij mij net door de deur. Wij hebben besloten het niet te doen. Zoals ik heb geschreven in een ander topic:
Ik denk van niet. Ten eerste is het vaccin niet getest en weet men niet wat de lange termijn gevolgen kunnen zijn (denk aan de des-dochters) Ten tweede is de kans dat gezonde kinderen aan deze griep sterven zo klein, dat je er bijna vanuit kan gaan dat zij het wel zullen overleven, mochten ze het krijgen. Ten derde, als je je toch wil indekken voor die kleine mogelijkheid, kan je beter je kidneren iedere binnenhouden, want over straat fietsen is vele malen risicovoller dan streven aan de griep. Geef je kinderen wat extra vitamine en houd je aan de normale voorschriften van handen wassen en hoesten.
Dat is het advies wat ik kreeg van een hoofdverpleegkundige op een kinderafdeling in een groot ziekenhuis, die noch zichzelf, noch haar kidneren laat inenten
Ik denk dat wij het om dezelfde reden(en) niet doen.
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door priscilla »

JolandaOudshoorn schreef:Hij viel bij mij net door de deur. Wij hebben besloten het niet te doen. Zoals ik heb geschreven in een ander topic:
Ik denk van niet. Ten eerste is het vaccin niet getest en weet men niet wat de lange termijn gevolgen kunnen zijn (denk aan de des-dochters) Ten tweede is de kans dat gezonde kinderen aan deze griep sterven zo klein, dat je er bijna vanuit kan gaan dat zij het wel zullen overleven, mochten ze het krijgen. Ten derde, als je je toch wil indekken voor die kleine mogelijkheid, kan je beter je kidneren iedere binnenhouden, want over straat fietsen is vele malen risicovoller dan streven aan de griep. Geef je kinderen wat extra vitamine en houd je aan de normale voorschriften van handen wassen en hoesten.
Dat is het advies wat ik kreeg van een hoofdverpleegkundige op een kinderafdeling in een groot ziekenhuis, die noch zichzelf, noch haar kidneren laat inenten
Ieder heeft zijn eigen mening hierover. Prima! Alleen ik vind het bovenstaande niet echt een goede onderbouwing van een mening.
Ieder vaccin wat op de markt komt is getest.
Juist jongeren krijgen de mex. griep. Nu veelal nog mild, maar het kan ook anders.
Op straat is het ook vol risico's, maar een echte grieppandemie vraagt veel meer slachtoffers. De spaanse griep heeft meer slachtoffers gekost dan de hele WO 1.
Niet iedere verpleegkundige praat zo.
Denk niet te snel. Het valt allemaal wel mee. Je kinderen zijn een kostbaar bezit.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door JolandaOudshoorn »

priscilla schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Hij viel bij mij net door de deur. Wij hebben besloten het niet te doen. Zoals ik heb geschreven in een ander topic:
Ik denk van niet. Ten eerste is het vaccin niet getest en weet men niet wat de lange termijn gevolgen kunnen zijn (denk aan de des-dochters) Ten tweede is de kans dat gezonde kinderen aan deze griep sterven zo klein, dat je er bijna vanuit kan gaan dat zij het wel zullen overleven, mochten ze het krijgen. Ten derde, als je je toch wil indekken voor die kleine mogelijkheid, kan je beter je kidneren iedere binnenhouden, want over straat fietsen is vele malen risicovoller dan streven aan de griep. Geef je kinderen wat extra vitamine en houd je aan de normale voorschriften van handen wassen en hoesten.
Dat is het advies wat ik kreeg van een hoofdverpleegkundige op een kinderafdeling in een groot ziekenhuis, die noch zichzelf, noch haar kidneren laat inenten
Ieder heeft zijn eigen mening hierover. Prima! Alleen ik vind het bovenstaande niet echt een goede onderbouwing van een mening.
Ieder vaccin wat op de markt komt is getest.
Juist jongeren krijgen de mex. griep. Nu veelal nog mild, maar het kan ook anders.
Op straat is het ook vol risico's, maar een echte grieppandemie vraagt veel meer slachtoffers. De spaanse griep heeft meer slachtoffers gekost dan de hele WO 1.
Niet iedere verpleegkundige praat zo.
Denk niet te snel. Het valt allemaal wel mee. Je kinderen zijn een kostbaar bezit.
Juist omdat ze zo kostbaar zijn, ga ik ze niet blootstellen aan onnodige risico's als een dubieuze vaccinatie. En die test... dat vaccin bestaat te kort om goed getest te zijn.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door priscilla »

Tja, ik ga af op de officiele site van het ministerie van volksgezondheid.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door henriët »

priscilla schreef:Tja, ik ga af op de officiele site van het ministerie van volksgezondheid.
als je bedenkt dat men de vaccinatie van jonge kinderen mede doet om ziekenhuizen evt te ontlasten en om zorg bij de ouders weg te nemen..
ik vraag me oprecht af of men de boel niet ontzettend overtrekt.
elk jaar sterven er mensen aan griep, ook (kleine) kinderen, en nu is het in de picture, dus elk geval hoor je.
Er zijn onderzoeken geweest in klassen en peuterscholen, en daaruit is gekomen dat grote getallen van de kinderen al de mex griep gehad heeft en nu heerlijk springlevende kinderen in de klas zitten, ja, ze zijn even ( soms flink) ziek geweest, maar ja,d at is elk jaar met de griep..

vooralsnog zie ik ( afgezien van principiële redenen) geen noodzaak om mijn kinderen te laten vaccineren, overigens hebben wij onze kinderen sowieso niet gevaccineerd, ( en niet alleen uit principe) dus waarom zouden we het nu wel doen..??
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door BJD »

JolandaOudshoorn schreef:Hij viel bij mij net door de deur. Wij hebben besloten het niet te doen. Zoals ik heb geschreven in een ander topic:
Ik denk van niet. Ten eerste is het vaccin niet getest en weet men niet wat de lange termijn gevolgen kunnen zijn (denk aan de des-dochters) Ten tweede is de kans dat gezonde kinderen aan deze griep sterven zo klein, dat je er bijna vanuit kan gaan dat zij het wel zullen overleven, mochten ze het krijgen. Ten derde, als je je toch wil indekken voor die kleine mogelijkheid, kan je beter je kidneren iedere binnenhouden, want over straat fietsen is vele malen risicovoller dan streven aan de griep. Geef je kinderen wat extra vitamine en houd je aan de normale voorschriften van handen wassen en hoesten.
Dat is het advies wat ik kreeg van een hoofdverpleegkundige op een kinderafdeling in een groot ziekenhuis, die noch zichzelf, noch haar kidneren laat inenten
Wij kregen hem ook binnen voor mijn jongste (3,5) mede om bovenstaande reden zien wij er ook vanaf.. Het beoogde doel is mij ook niet geheel helder. Ik hoor zoveel tegenstrijdige berichten.. ook van "kenners".
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door jvdg »

Ik ben dan weliswaar (qua leeftijd :) ) geen kind, maar behoor wel tot de risicogroep.
Heb een oproep gekregen, maar zal om dezelfde redenen als die JO aangaf, er geen gehoor aan geven.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door vlinder »

Ik ben het ook helemaal met Jolanda eens!
Wat een eensgezindheid! :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door Gian »

Wij zijn er nog niet uit. We hebben een week bedenktijd :fi
Nog steeds ken ik niemand die mexicaanse griep heeft. Waarom we ons moeten vaccineren ontgaat me tot nu toe. Ook is het nog niet gemuteerd. Anderzijds, je kind zal maar overlijden...
De ziekte in Oekraïne is geen Mex. griep. Het schijnt iets van longpest te zijn. Over de 300 doden momenteel. Waarom wordt dit uit het nieuws gehouden?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door Luther »

Gian schreef:Wij zijn er nog niet uit. We hebben een week bedenktijd :fi
Nog steeds ken ik niemand die mexicaanse griep heeft. Waarom we ons moeten vaccineren ontgaat me tot nu toe. Ook is het nog niet gemuteerd. Anderzijds, je kind zal maar overlijden...
De ziekte in Oekraïne is geen Mex. griep. Het schijnt iets van longpest te zijn. Over de 300 doden momenteel. Waarom wordt dit uit het nieuws gehouden?
Wij kregen vandaag de brieven binnen en ze liggen alweer bij het oud papier.
Ik hoorde een verpleegkundige vorige week op de radio zetten dat het vele malen effectiever is om alle kinderen van 0-10 een fietshelm te geven. Dat verkleint de kans op overlijden veel meer dan de inenting. De kans om bij een ongeluk met de fiets om te komen is voor een kind vele malen groter dan door de Mexicaanse griep.

Dit nog afgezien van eventuele principiële bezwaren tegen inenten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Vaccinatie Mexicaanse griep!

Bericht door Kislev »

Wij zullen het ook niet doen. Zit zelf nog in de nafase van de Mexicaanse griep dus ben al een besmettingsbron geweest afgelopen tijd.
Daarbij komt -zoals ik elders ook al heb genoemd- dat de redenen van eht vaccineren van de GGD richting de burgemeesters was:
- belasting van ziekenhuizen voorkomen
- onrust bij bevolking wegnemen
Plaats reactie