punten verdienen om behouden te worden
punten verdienen om behouden te worden
Esmaa is Nederlands bekendste Marokkaanse moslima. Ze is lerares op het MBO en werd bij het grote publiek bekend door het televisieprogramma De Meiden van Halal. Esmaa dacht, tot haar deelname aan De Kist, nooit na over haar toekomstige dood. In haar cultuur is het niet gebruikelijk om je persoonlijke wensen omtrent het overlijden vast te leggen. Wel moet haar begrafenis aan bepaalde eisen voldoen. Herman en Esmaa bezoeken de Taibah Moskee in Amsterdam waar ze ontdekken wat er met het lichaam van een moslim gebeurt na zijn overlijden. Esmaa is nog niet klaar om te sterven. Ze wil graag trouwen en vindt haar leven als moslima voor verbetering vatbaar. Esmaa verzamelt punten om in het hiernamaals te komen: 'Als je goed bent voor je ouders krijg je veel bonuspunten.'
Presentator Herman Wegter vertelt haar over hoe hij de dood vanuit zijn geloofsperspectief bekijkt.
Presentator Herman Wegter vertelt haar over hoe hij de dood vanuit zijn geloofsperspectief bekijkt.
Heere, neem mijn hand en leidt mij verder, door dit leven vol van strijd!
Re: punten verdienen om behouden te worden
Wil je discussie? of iets anders? Of gewoon een stukje om te delen?
Wat is dit erg om zo te lezen, dat er nog zoveel mensen zijn die denken behouden te kunnen worden door goede werken. Ik had maandag belijdenis en daar werd ook door iemand verteld dat hij dacht dat hij het zelf maar moest doen. Veel bijbellezen en bidden en dan wil de Heere nog naar ons omzien...Tabitha92 schreef:Esmaa is Nederlands bekendste Marokkaanse moslima. Ze is lerares op het MBO en werd bij het grote publiek bekend door het televisieprogramma De Meiden van Halal. Esmaa dacht, tot haar deelname aan De Kist, nooit na over haar toekomstige dood. In haar cultuur is het niet gebruikelijk om je persoonlijke wensen omtrent het overlijden vast te leggen. Wel moet haar begrafenis aan bepaalde eisen voldoen. Herman en Esmaa bezoeken de Taibah Moskee in Amsterdam waar ze ontdekken wat er met het lichaam van een moslim gebeurt na zijn overlijden. Esmaa is nog niet klaar om te sterven. Ze wil graag trouwen en vindt haar leven als moslima voor verbetering vatbaar. Esmaa verzamelt punten om in het hiernamaals te komen: 'Als je goed bent voor je ouders krijg je veel bonuspunten.'
O het mag een les zijn voor mezelf ook om daar niet in te blijven hangen. Echt dan mag ik keer op keer blijven bidden en smeken of de Heere me klein wil houden en wil laten inzien dat ik niets anders verdien dan om eeuwig verloren te gaan. Dan mag het een wonder zijn als je mag weten dat je nog behouden kunt worden!
om te delen... ik geloof niet dat hierover te discusseren is... Ik hoop tenminste van niet..Lassie schreef:Wil je discussie? of iets anders? Of gewoon een stukje om te delen?
-
-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ken verschillende ex-moslims voor wie deze termen (beter: de inhoud daarvan) juist het antwoord waren op het gemis wat ze al lange tijd hadden ervaren in hun leven. Dus kansloos zou ik dat nooit noemen.Oosterling schreef:Om deze reden is evangeliseren onder moslims met termen als zonde, berouw en vergeving eigenlijk bij voorbaat kansloos.
Deze hardnekkige gedachte is niet exclusief voor moslim(a)s. Ook christenen kunnen hier last van hebben. Ooit eens gehoord: de zonde die je niet doet, wordt je niet toegerekend. Is dat een rekensysteem of niet?!
Trouwens de Farizeeër schippert altijd met de Wet. Makkelijk hier en streng daar.
Trouwens de Farizeeër schippert altijd met de Wet. Makkelijk hier en streng daar.
het lijkt wel een puntenrijbewijs, maar dan omgekeerd...........idioterie zeg!!!Tabitha92 schreef:Esmaa: 'Als je goed bent voor je ouders krijg je veel bonuspunten.'
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dat weet ik niet; het is in ieder geval wel Bijbels.hervormde schreef:Ooit eens gehoord: de zonde die je niet doet, wordt je niet toegerekend. Is dat een rekensysteem of niet?!
Tiberius schreef:Dat weet ik niet; het is in ieder geval Bijbels.hervormde schreef:Ooit eens gehoord: de zonde die je niet doet, wordt je niet toegerekend. Is dat een rekensysteem of niet?!
Toch heb ik ook altijd wat moeite met die uitdrukking. Welke tekst bedoel je?
ik zeg het nooit tegen mijn kinderen. Ze zijn verdoemeniswaardig van nature, of ze nu veel of weinig zonde doen...
Het is niet zozeer een dogma dat je aan één bijbeltekst vast kan prikken; het is de boodschap van de hele Bijbel: om de zonde te haten en te vlieden.helma schreef:Tiberius schreef:Dat weet ik niet; het is in ieder geval Bijbels.hervormde schreef:Ooit eens gehoord: de zonde die je niet doet, wordt je niet toegerekend. Is dat een rekensysteem of niet?!
ik zeg het nooit tegen mijn kinderen. Ze zijn verdoemeniswaardig van nature, of ze nu veel of weinig zonde doen...
In het onderhouden van Gods geboden is grote loon; niet alleen na dit leven maar ook in dit leven.
Aan de ene kant heb je wel gelijk; tegelijkertijd hoef je voor de zonden die je niet gedaan hebt ook nooit rekenschap af te leggen.helma schreef:Tiberius schreef:Dat weet ik niet; het is in ieder geval Bijbels.hervormde schreef:Ooit eens gehoord: de zonde die je niet doet, wordt je niet toegerekend. Is dat een rekensysteem of niet?!
Maar we praten inderdaad over een tweetal begrippen: het zonde-zijn en het zonde-doen.
(Die onderscheiding is in ieder geval de sleutel tot de verklaring van Charles Leiter en het overwinningsleven van HeartCry.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Het hele probleem is: We zijn zondig en we doen zonde. De zonden die we niet doen worden ons niet aangerekend, maar niemand die helemaal geen zonde doet. Kortom, er wordt ons wat aangerekend. In de Islam bijvoorbeeld hebben ze dat opgelost met het weegschaal-denken. Natuurlijk doe je verkeerde dingen, maar Allah is vergevingsgezind. Als je maar genoeg goede dingen doet komt de weegschaal wel weer goed te staan en als het goede zwaarder weegt dan het kwade is er niets aan de hand.
Wij geloven dat we een schuld hebben naar God toe bij alles wat we verkeerd doen. Ook al leven we heel goed en zouden we maar af en toe zondigen, dan verdienen we nog de straf. Want Hij maakte ons zonder zonde, goed en zodoende kan het goede niet het kwade compenseren en opheffen.
En daarom hebben we Jezus nodig. Alleen door Hem kunnen al onze zonden vergeven worden en ziet God ons als zondeloze, reine mensen.
Wij geloven dat we een schuld hebben naar God toe bij alles wat we verkeerd doen. Ook al leven we heel goed en zouden we maar af en toe zondigen, dan verdienen we nog de straf. Want Hij maakte ons zonder zonde, goed en zodoende kan het goede niet het kwade compenseren en opheffen.
En daarom hebben we Jezus nodig. Alleen door Hem kunnen al onze zonden vergeven worden en ziet God ons als zondeloze, reine mensen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- jakobmarin
Maar dan wordt er wel een uitzondering gemaakt van de zonde van Adam? Velen zeggen dat die ons wel toegerekend wordt...Tiberius schreef:Dat weet ik niet; het is in ieder geval wel Bijbels.hervormde schreef:Ooit eens gehoord: de zonde die je niet doet, wordt je niet toegerekend. Is dat een rekensysteem of niet?!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Velen zeggen dat op grond van de Bijbel, ja.jakobmarin schreef:Maar dan wordt er wel een uitzondering gemaakt van de zonde van Adam? Velen zeggen dat die ons wel toegerekend wordt...Tiberius schreef:Dat weet ik niet; het is in ieder geval wel Bijbels.hervormde schreef:Ooit eens gehoord: de zonde die je niet doet, wordt je niet toegerekend. Is dat een rekensysteem of niet?!
Maar daar gaat het over erfzonde, niet over dadelijke zonde, zoals Hervormde hier (volgens mij) bedoelt.