Wie weet een commentaar/verklaring van de Brief aan de Kolossenzen en Thessalonicenzen brieven ?
Heb vanzelf, zelf al gezocht, maar nog aanbevelingen?
Kolossenzen brief en Thessalonicenzen brieven
- Johann Gottfried Walther
Kolossenzen brief en Thessalonicenzen brieven
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Re: Kolossenzen brief en Thessalonicenzen brieven
Waar wil je het voor gebruiken dan?Johann Gottfried Walther schreef:Wie weet een commentaar/verklaring van de Brief aan de Kolossenzen en Thessalonicenzen brieven ?
Voorlopig weet ik geen betere dan de commentaren op het NT.Johann Gottfried Walther schreef:Wie weet een commentaar/verklaring van de Brief aan de Kolossenzen en Thessalonicenzen brieven ?
- http://www.kok.nl/CNT-serie/delen/tessalonicenzen.html
- http://www.kok.nl/CNT-serie/delen/kolos ... lemon.html
Laatst gewijzigd door Luther op 03 jun 2009, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
ds C den Boer?Johann Gottfried Walther schreef:Wie weet een commentaar/verklaring van de Brief aan de Kolossenzen en Thessalonicenzen brieven ?
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
in t najaar komt r een boekje van ds Egas uit over de Kolossenzen brief.
maar ik weet niet wat je precies zoekt???
maar ik weet niet wat je precies zoekt???
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
Ik neem aan dat je deze commentaren ook kent:
- Calvijn
- Matthew Poole
- "Patrick, Polus en Wels" - in het NT echter vooral ook andere Engelse theologen die in deze serie aan het woord zijn
Met de kanttekeningen van de SV erbij is dat al heel wat, hoor!
Meer commentaren dan dit maakt het wellicht niet beter. Of je moet heel specifiek ergens naar op zoek zijn!?
- Calvijn
- Matthew Poole
- "Patrick, Polus en Wels" - in het NT echter vooral ook andere Engelse theologen die in deze serie aan het woord zijn
Meer commentaren dan dit maakt het wellicht niet beter. Of je moet heel specifiek ergens naar op zoek zijn!?
Die zijn prima!Luther schreef:Voorlopig weet ik geen betere dan de commentaren op het NT.Johann Gottfried Walther schreef:Wie weet een commentaar/verklaring van de Brief aan de Kolossenzen en Thessalonicenzen brieven ?
- http://www.kok.nl/CNT-serie/delen/tessalonicenzen.html
- http://www.kok.nl/CNT-serie/delen/kolos ... lemon.html
~~Soli Deo Gloria~~
- Johann Gottfried Walther
Nou ben opzoek, naar een commentaar/verklaring, niet te veel woorden, liefst kernachtig.Zonderling schreef:Ik neem aan dat je deze commentaren ook kent:
- Calvijn
- Matthew Poole
Liefst niet van Hypercalvinisten, voor de rest mag het zijn van Gereformeerde theologen, tussen 1500 en nu.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Dan kan ik je de zgn 'korte verklaring' aanbevelen.Johann Gottfried Walther schreef:Nou ben opzoek, naar een commentaar/verklaring, niet te veel woorden, liefst kernachtig.Zonderling schreef:Ik neem aan dat je deze commentaren ook kent:
- Calvijn
- Matthew Poole
Liefst niet van Hypercalvinisten, voor de rest mag het zijn van Gereformeerde theologen, tussen 1500 en nu.
Mag het ook van bijbelse theologen zijn?Johann Gottfried Walther schreef:Nou ben opzoek, naar een commentaar/verklaring, niet te veel woorden, liefst kernachtig.Zonderling schreef:Ik neem aan dat je deze commentaren ook kent:
- Calvijn
- Matthew Poole

CNT en Korte Verklaring kan ik je aanbevelen (als het Nederlands moet zijn)