Bezwaren Elsrock-festival Rijssen
Bezwaren Elsrock-festival Rijssen
Woensdagavond heb ik samen met zo'n 700(!; menig burgemeester zou jaloers op onze burgemeester) andere Rijssenaren de hoorzitting bijgewoond t.g.v. de vele bezwaren die zijn ingediend omdat Burgemeester Koelewijn een vergunning verleend voor dit festival in Rijssen. Pers was ook grotelijks vertegenwoordigd.Bv. Ds.de Wit schijnt zelfs op 3FM te zijn geweest!
Mijn vraag is eigenlijk wat denken jullie hiervan. Als je de toespraak van Ds.Schreuder hoort durf(zeker als christen niet meer voor te zijn). In hoeverre worden wij, als christenen, serieus genomen? Wellicht dat ik in de loop van de discussie met meer vragen kom. Nog 1 vraag en dat concludeerde de burgmeester terecht: de vraag de uit de meningen van enerzijds de Reformatorische christen en anderzijds het bestuur van Elsrock, wat versta je onder de term 'godslastering' Dat wordt dus verschillend uitgelegd.
Hieronder enkele links van de pers over de bijeenkomst.
(de 2e link van RTVOost is overigens van eerdere bijeenkomst):
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... jssen.html
http://www.rtvoost.nl/nieuws/Default.aspx?nid=93262
http://www.refdag.nl/artikel/1411727/Ma ... D%0A+.html
http://www.tctubantia.nl/regio/rijssen/ ... c#reakties
http://www.deweekkrant.nl/west_twente
Mijn vraag is eigenlijk wat denken jullie hiervan. Als je de toespraak van Ds.Schreuder hoort durf(zeker als christen niet meer voor te zijn). In hoeverre worden wij, als christenen, serieus genomen? Wellicht dat ik in de loop van de discussie met meer vragen kom. Nog 1 vraag en dat concludeerde de burgmeester terecht: de vraag de uit de meningen van enerzijds de Reformatorische christen en anderzijds het bestuur van Elsrock, wat versta je onder de term 'godslastering' Dat wordt dus verschillend uitgelegd.
Hieronder enkele links van de pers over de bijeenkomst.
(de 2e link van RTVOost is overigens van eerdere bijeenkomst):
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... jssen.html
http://www.rtvoost.nl/nieuws/Default.aspx?nid=93262
http://www.refdag.nl/artikel/1411727/Ma ... D%0A+.html
http://www.tctubantia.nl/regio/rijssen/ ... c#reakties
http://www.deweekkrant.nl/west_twente
Re: Bezwaren Elsrock-festival Rijssen
Dat lijkt me niet zo moeilijk.Gijs83 schreef:Nog 1 vraag en dat concludeerde de burgmeester terecht: de vraag de uit de meningen van enerzijds de Reformatorische christen en anderzijds het bestuur van Elsrock, wat versta je onder de term 'godslastering' Dat wordt dus verschillend uitgelegd.
Volgens Van Dale is "godslastering":
1-beschimping van God
2-vloek
Beide betekenissen liggen in elkaars verlengde.
Maar het wordt toch verschillend uitgelegd...Tiberius schreef:Dat lijkt me niet zo moeilijk.Gijs83 schreef:Nog 1 vraag en dat concludeerde de burgmeester terecht: de vraag de uit de meningen van enerzijds de Reformatorische christen en anderzijds het bestuur van Elsrock, wat versta je onder de term 'godslastering' Dat wordt dus verschillend uitgelegd.
1-beschimping van God
2-vloek
Vertel.Gijs83 schreef:Maar het wordt toch verschillend uitgelegd...Tiberius schreef:Dat lijkt me niet zo moeilijk.Gijs83 schreef:Nog 1 vraag en dat concludeerde de burgmeester terecht: de vraag de uit de meningen van enerzijds de Reformatorische christen en anderzijds het bestuur van Elsrock, wat versta je onder de term 'godslastering' Dat wordt dus verschillend uitgelegd.
1-beschimping van God
2-vloek
(Ik heb geen tijd om al die links af te gaan).
Toch denkt een merendeel in Rijssen daar anders over. "Godonterend", zo omschrijft een tegenstander. "Ik vind dat onze eer wordt aangetast."

-
Als die mensen nu zo graag losgaan op duistere 'metal', laat ze lekker. 

Ik vraag me soms af wat jij op RF doetHoppípolla schreef:Als die mensen nu zo graag losgaan op duistere 'metal', laat ze lekker.

-
Als je problemen hebt met mijn aanwezigheid of met ad hominems wilt strooien, gelieve dat te melden of te doen via de PB.Mister schreef:Ik vraag me soms af wat jij op RF doetHoppípolla schreef:Als die mensen nu zo graag losgaan op duistere 'metal', laat ze lekker.
Inhoudelijk reageren zou wel zo prettig zijn. Of hoor je soms liever maar 1 geluid en alles wat buiten je visie valt, zou je maar wat graag wegcensureren? Tjonge, wat eerlijk.
Lijkt me heel logisch dat wij hier op RF tegen deze zaken zijn. Doet het jou geen pijn als mensen daar deze verderfelijke muziek omarmen en zo op een heilloos spoor gaan? Hoor en wederhoor? Prima hoor, niets mis mee. Jouw aannames over mijn visie raken trouwens kant nog wal.Hoppípolla schreef:Als je problemen hebt met mijn aanwezigheid of met ad hominems wilt strooien, gelieve dat te melden of te doen via de PB.Mister schreef:Ik vraag me soms af wat jij op RF doetHoppípolla schreef:Als die mensen nu zo graag losgaan op duistere 'metal', laat ze lekker.
Inhoudelijk reageren zou wel zo prettig zijn. Of hoor je soms liever maar 1 geluid en alles wat buiten je visie valt, zou je maar wat graag wegcensureren? Tjonge, wat eerlijk.
-
Zeg ik dat? Neen. Maar het willen verbieden, protesteren is een farce. Daar bereik je niets mee, op het versterken van de anti-christelijke houding na. En waarom zouden we? Wil je mensen soms in het geheel verbieden om onchristelijke, danwel 'Godsonterende' activiteiten te bezigen? We mogen notabene blij zijn dat een partij als de SGP nog bestaat, we zondag aan zondag in de kerk kunnen zitten, dankzij die vrijheid. En nu willen we diezelfde vrijheid aantasten voor anderen? Leven en laten leven heet zoiets.Mister schreef: Lijkt me heel logisch dat wij hier op RF tegen deze zaken zijn. Doet het jou geen pijn als mensen daar deze verderfelijke muziek omarmen en zo op een heilloos spoor gaan? Hoor en wederhoor? Prima hoor, niets mis mee.
Dan vraag ik me af waar die 'wat kom jij hier doen' vraag dan wél vandaan komt.Jouw aannames over mijn visie raken trouwens kant noch wal.
Precies, kruip als christenen beter maar in een hoekje. Laat je stem niet horen, stel je voor dat anderen een anti-christelijke houding ontwikkelen. Dat moeten we in ieder geval zien te voorkomen. Is dat zo'n beetje samengevat onze taak als christen in deze wereldHoppípolla schreef:Zeg ik dat? Neen. Maar het willen verbieden, protesteren is een farce. Daar bereik je niets mee, op het versterken van de anti-christelijke houding na. En waarom zouden we? Wil je mensen soms in het geheel verbieden om onchristelijke, danwel 'Godsonterende' activiteiten te bezigen? We mogen notabene blij zijn dat een partij als de SGP nog bestaat, we zondag aan zondag in de kerk kunnen zitten, dankzij die vrijheid. En nu willen we diezelfde vrijheid aantasten voor anderen? Leven en laten leven heet zoiets.Mister schreef: Lijkt me heel logisch dat wij hier op RF tegen deze zaken zijn. Doet het jou geen pijn als mensen daar deze verderfelijke muziek omarmen en zo op een heilloos spoor gaan? Hoor en wederhoor? Prima hoor, niets mis mee.

- JolandaOudshoorn
In de wereld zult gij verdrukking lijden. Is het uitblijven van verdrukking geen teken aan de wand?Mister schreef:Precies, kruip als christenen beter maar in een hoekje. Laat je stem niet horen, stel je voor dat anderen een anti-christelijke houding ontwikkelen. Dat moeten we in ieder geval zien te voorkomen. Is dat zo'n beetje samengevat onze taak als christen in deze wereldHoppípolla schreef:Zeg ik dat? Neen. Maar het willen verbieden, protesteren is een farce. Daar bereik je niets mee, op het versterken van de anti-christelijke houding na. En waarom zouden we? Wil je mensen soms in het geheel verbieden om onchristelijke, danwel 'Godsonterende' activiteiten te bezigen? We mogen notabene blij zijn dat een partij als de SGP nog bestaat, we zondag aan zondag in de kerk kunnen zitten, dankzij die vrijheid. En nu willen we diezelfde vrijheid aantasten voor anderen? Leven en laten leven heet zoiets.Mister schreef: Lijkt me heel logisch dat wij hier op RF tegen deze zaken zijn. Doet het jou geen pijn als mensen daar deze verderfelijke muziek omarmen en zo op een heilloos spoor gaan? Hoor en wederhoor? Prima hoor, niets mis mee.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Dat zie jij dan zo zwart-wit.Mister schreef:Hoppípolla schreef:Zeg ik dat? Neen. Maar het willen verbieden, protesteren is een farce. Daar bereik je niets mee, op het versterken van de anti-christelijke houding na. En waarom zouden we? Wil je mensen soms in het geheel verbieden om onchristelijke, danwel 'Godsonterende' activiteiten te bezigen? We mogen notabene blij zijn dat een partij als de SGP nog bestaat, we zondag aan zondag in de kerk kunnen zitten, dankzij die vrijheid. En nu willen we diezelfde vrijheid aantasten voor anderen? Leven en laten leven heet zoiets.Mister schreef: Lijkt me heel logisch dat wij hier op RF tegen deze zaken zijn. Doet het jou geen pijn als mensen daar deze verderfelijke muziek omarmen en zo op een heilloos spoor gaan? Hoor en wederhoor? Prima hoor, niets mis mee.Precies, kruip als christenen beter maar in een hoekje. Laat je stem niet horen, stel je voor dat anderen een anti-christelijke houding ontwikkelen. Dat moeten we in ieder geval zien te voorkomen. Is dat zo'n beetje samengevat onze taak als christen in deze wereld
Het is hypocriet om bij zoiets al om een verbod te roepen, zoals ik al eerder gesteld heb: vrijheden, et cetera en het werkt atheïstische initiatieven alleen maar in de hand. Op die manier bestrijd je dus vooral de korte termijn zonder naar de lange termijn te kijken en te zien dat het enigszins destructief werkt voor je eigen zuil.
Pragmatisme boven principe?