9-jarig meisje verwacht tweeling van stiefvader
9-jarig meisje verwacht tweeling van stiefvader
Negenjarige zwanger van tweeling
Recife - De zwangerschap van een 9-jarig Braziliaans meisje zorgt voor veel beroering in Brazilië. Het meisje is jarenlang verkracht door haar stiefvader en nu zwanger van een tweeling. Doktoren zeggen dat haar lichaam de zwangerschap waarschijnlijk niet aan kan en abortus is officieel verboden in Brazilië.
De 23-jarige stiefvader misbruikte haar al vanaf haar zesde levensjaar. Elke keer betaalde hij daar (omgerekend) zo'n 33 eurocent voor. Ook haar geestelijk gehandicapte 14-jarige zusje is jarenlang misbruikt door de stiefvader.
Abortus is officieel verboden in Brazilië maar er worden uitzonderingen gemaakt voor vrouwen die zijn verkracht of als het leven van de vrouw door de zwangerschap in gevaar komt.
Het lichaam van het meisje - haar naam moet anoniem blijven omdat ze minderjarig is - is volgens doktoren nog niet goed in staat om de zwangerschap van een tweeling te voltooien tot het eind. "Het is een groot risico voor haar", zeggen ze in Braziliaanse media. Het meisje is nu vier maanden zwanger. Zelf had ze dat niet door; ze ging naar het ziekenhuis omdat ze hevige buikpijn had.
Een medisch en psychologisch team staat haar terzijde.
De stiefvader is donderdag gearresteerd terwijl hij op de vlucht was.
Recife - De zwangerschap van een 9-jarig Braziliaans meisje zorgt voor veel beroering in Brazilië. Het meisje is jarenlang verkracht door haar stiefvader en nu zwanger van een tweeling. Doktoren zeggen dat haar lichaam de zwangerschap waarschijnlijk niet aan kan en abortus is officieel verboden in Brazilië.
De 23-jarige stiefvader misbruikte haar al vanaf haar zesde levensjaar. Elke keer betaalde hij daar (omgerekend) zo'n 33 eurocent voor. Ook haar geestelijk gehandicapte 14-jarige zusje is jarenlang misbruikt door de stiefvader.
Abortus is officieel verboden in Brazilië maar er worden uitzonderingen gemaakt voor vrouwen die zijn verkracht of als het leven van de vrouw door de zwangerschap in gevaar komt.
Het lichaam van het meisje - haar naam moet anoniem blijven omdat ze minderjarig is - is volgens doktoren nog niet goed in staat om de zwangerschap van een tweeling te voltooien tot het eind. "Het is een groot risico voor haar", zeggen ze in Braziliaanse media. Het meisje is nu vier maanden zwanger. Zelf had ze dat niet door; ze ging naar het ziekenhuis omdat ze hevige buikpijn had.
Een medisch en psychologisch team staat haar terzijde.
De stiefvader is donderdag gearresteerd terwijl hij op de vlucht was.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- zusterelly
Re: 9-jarig meisje verwacht tweeling van stiefvader
Arm kind!
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
- MarthaMartha
vréselijk!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik vind dit van die domme onderwerpen op dit forum.
- MarthaMartha
ze zouden allemaal in één topic geplaatst kunnen worden: schokkend nieuws ofzo...Ander schreef:Ik vind dit van die domme onderwerpen op dit forum.
dat krijgen we niet al te veel van die vluchtige topics....
(en kun je ze wat makkelijker negeren.....

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Waarom 'dom' als ik vragen mag?Ander schreef:Ik vind dit van die domme onderwerpen op dit forum.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
- Wilma van den Berg
MarthaMartha schreef:vréselijk!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Ik vind dit van die domme opmerkingen op dit forum.Ander schreef:Ik vind dit van die domme onderwerpen op dit forum.
Pfff. Ik wens degenen die beslissingen moeten nemen veel wijsheid toe. Want wat doe je? Abortus vanwege de veiligheid van de jonge moeder? Zo lang mogelijk wachten en dan een keizersnee en hopen dat de babies het overleven?
Die stiefvader moeten ze in ieder geval levenslang opsluiten. Als ik dit soort dingen lees word ik spontaan weer voorstander van lijfstraffen, met name het amputeren van bepaalde lichaamsdelen.... maar ja, dat is ook zo'n gedoe dus dan toch maar levenslang opsluiten.
Die stiefvader moeten ze in ieder geval levenslang opsluiten. Als ik dit soort dingen lees word ik spontaan weer voorstander van lijfstraffen, met name het amputeren van bepaalde lichaamsdelen.... maar ja, dat is ook zo'n gedoe dus dan toch maar levenslang opsluiten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Bonny
- Contacteer:
Triest, maar begrijpelijk.Jongere schreef:http://www.nu.nl/algemeen/1927376/tweel ... hting.html
The Groom's still waiting at the altar
Zo lang mogelijk wachten en dan een keizersnee?Marnix schreef:Pfff. Ik wens degenen die beslissingen moeten nemen veel wijsheid toe. Want wat doe je? Abortus vanwege de veiligheid van de jonge moeder? Zo lang mogelijk wachten en dan een keizersnee en hopen dat de babies het overleven?
Nee dat werkt helaas niet want haar baarmoeder is helemaal nog niet in staat om een zwangerschap te doorstaan. Laat staan een tweeling.
-
Begrijpelijk? Abortus is dus wel legitiem op zich, als het maar een begrijpelijke keuze is?Bonny schreef:Triest, maar begrijpelijk.Jongere schreef:http://www.nu.nl/algemeen/1927376/tweel ... hting.html
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Klopt.Medereiziger schreef:Begrijpelijk? Abortus is dus wel legitiem op zich, als het maar een begrijpelijke keuze is?Bonny schreef:Triest, maar begrijpelijk.Jongere schreef:http://www.nu.nl/algemeen/1927376/tweel ... hting.html
Ik heb hier bij de NPV wel eens navraag naar gedaan. Hun standpunt is, dat het leven van de moeder voor gaat. Dus als dat leven gevaar loopt, is een abortus acceptabel.
Een standpunt, waar ik me wel in kan vinden.
-
Ik ook wel, maar waar leg je vervolgens de grens?
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.