Wildplassende agent gestraft

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Wildplassende agent gestraft

Bericht door tukkertje »

De politie in Maastricht heeft de motoragent die afgelopen vrijdag in de stad betrapt werd op wildplassen tegen de OLV van Lourdeskerk, op de bon geslingerd. De agent werd gefotografeerd door de 14-jarige scholier Ralff Olislagers.

De korpsleiding neemt het wildplassen ernstig op. "Het is onacceptabel. De agent heeft het korps in ernstige verlegenheid gebracht," zegt een politiewoordvoerder tegen dagblad de Limburger.

Op wildplassen staat normaalgesproken een boete van negentig euro. De agent hangt daarnaast schorsing of ontslag boven het hoofd




In een woord, geweldig.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door MarthaMartha »

tukkertje schreef:De politie in Maastricht heeft de motoragent die afgelopen vrijdag in de stad betrapt werd op wildplassen tegen de OLV van Lourdeskerk, op de bon geslingerd. De agent werd gefotografeerd door de 14-jarige scholier Ralff Olislagers.

De korpsleiding neemt het wildplassen ernstig op. "Het is onacceptabel. De agent heeft het korps in ernstige verlegenheid gebracht," zegt een politiewoordvoerder tegen dagblad de Limburger.

Op wildplassen staat normaalgesproken een boete van negentig euro. De agent hangt daarnaast schorsing of ontslag boven het hoofd

In een woord, geweldig.
die bon is verdiend, maar schorsing of ontslag? kom op zeg......
Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 21 jan 2009, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door Lourens »

tukkertje schreef:De politie in Maastricht heeft de motoragent die afgelopen vrijdag in de stad betrapt werd op wildplassen tegen de OLV van Lourdeskerk, op de bon geslingerd. De agent werd gefotografeerd door de 14-jarige scholier Ralff Olislagers.

De korpsleiding neemt het wildplassen ernstig op. "Het is onacceptabel. De agent heeft het korps in ernstige verlegenheid gebracht," zegt een politiewoordvoerder tegen dagblad de Limburger.

Op wildplassen staat normaalgesproken een boete van negentig euro. De agent hangt daarnaast schorsing of ontslag boven het hoofd




In een woord, geweldig.
Dat de agent de boete krijgt, terecht.
Maar ik ben nu wel eens nieuwsgierig wat Tukkertje daadwerkelijk ertoe brengt om juist een negatief beeld van de politie alsmaar naar boven te brengen.
Kennelijk is dat de enige drijfveer in zijn leven.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door Rens »

hou er even rekening mee dat een agent, ongeacht gemotoriseerd of niet, een voorbeeldfunctie heeft.........

wordt DIT niet afgestraft, dan zal "de bevolking" stellen dat wat oom agent mag, bon of niet, dat ik dat ook kan/mag, bon of niet.....deze ploitiefunctionaris geeft een wel heel verkeerd signaal af richting de bevolking........

je mag schorsing of zelfs ontslag overdreven vinden, het beeld van "de politie" heeft flink schade opgelopen, ook al is het een incident.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door Lourens »

Rens schreef:hou er even rekening mee dat een agent, ongeacht gemotoriseerd of niet, een voorbeeldfunctie heeft.........

wordt DIT niet afgestraft, dan zal "de bevolking" stellen dat wat oom agent mag, bon of niet, dat ik dat ook kan/mag, bon of niet.....deze ploitiefunctionaris geeft een wel heel verkeerd signaal af richting de bevolking........

je mag schorsing of zelfs ontslag overdreven vinden, het beeld van "de politie" heeft flink schade opgelopen, ook al is het een incident.
Schorsing of ontslag vind ik inderdaad overdreven.

Voorbeeldfunctie: helemaal mee eens.

Maar kennelijk is tukkertje het geweten van de politie en ik ben gewoon benieuwd naar zijn drijfveer.
Zoals hij iedere keer de politie denkt omlaag te halen, ja dat stuit mij tegen mijn borst.

Mmmm, laat ik verstandig zijn en maar niet meer reageren.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door BJD »

Inside informatie... het was een plas van 27 liter... de fundering is aangetast...de straatstenen spoelde weg, conclusie... ontslag volkomen terecht..

Die diender is de held van het bureau... (in die zin hahaha wat een gek...)en die boete is al lang betaald... Zo'n leiding wil even een statement maken...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door refo »

Heeft er nu niemand oog voor de nood van de agent?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door JolandaOudshoorn »

refo schreef:Heeft er nu niemand oog voor de nood van de agent?
die zal wel erg hoog zijn ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door refo »

JolandaOudshoorn schreef:
refo schreef:Heeft er nu niemand oog voor de nood van de agent?
die zal wel erg hoog zijn ;)
geweest
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door Jongere »

Belachelijk verhaal vind ik dit. Terecht dat die man een boete heeft gehad. Maar de manier waarop de Nederlandse pers (en tukkertje) er weer overheen rollen is zo typisch Nederlands dat ik er een beetje moe van word.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door tukkertje »

Jongere schreef:Belachelijk verhaal vind ik dit. Terecht dat die man een boete heeft gehad. Maar de manier waarop de Nederlandse pers (en tukkertje) er weer overheen rollen is zo typisch Nederlands dat ik er een beetje moe van word.

Vanavond op tijd naar bed dan maar.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door Jongere »

tukkertje schreef:
Jongere schreef:Belachelijk verhaal vind ik dit. Terecht dat die man een boete heeft gehad. Maar de manier waarop de Nederlandse pers (en tukkertje) er weer overheen rollen is zo typisch Nederlands dat ik er een beetje moe van word.

Vanavond op tijd naar bed dan maar.
:haha :haha

Trouwens jammer dat je dat net vandaag moet zeggen. Vanavond is het Algemene Ledenvergadering op onze studentenvereniging. Wie het vatte kan, die vatte het. :oO
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door Gian »

Wildplassende of wild plassende?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door Jongere »

Gian schreef:Wildplassende of wild plassende?
:deg
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Wildplassende agent gestraft

Bericht door Lourens »

Ik schaam me

Als andere slapen, mag ik waken.

Ik mag werken op zaterdag en zondag. Alle feestdagen mag ik mijn uniform aan. Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels. Ik mag mijn lijf insnoeren in een veiligheidskorset. Ik mag al mijn gereedschap, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten schrijnen. Ik mag, soms drie avonden achter elkaar, mijn prakje opwarmen in de magnetron. Soms wel twee keer op één avond, omdat het tussendoor nog even koud werd door een spoedklusje. Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en lekker een beetje rondtoeren. Ik mag ook gas geven. Ik mag hard rijden, “met toestemming” door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn. Ik moet daarbij voorzichtig zijn, maar mag risico’s nemen. Ik mag door de kots van dronken horecapubliek lopen. Ik mag in de stront staan bij een ongeval in een gierput. Ik mag ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben. Ik mag uitzinnig, emotioneel publiek op afstand houden. Ik mag een verkeersslachtoffer steun geven. Ik mag handschoenen aantrekken om geen bloed aan mijn handen te krijgen. Ik mag misselijk worden van de stand van een vereenzaamd en vergeten lijk. Ik mag uitleggen aan een slachtoffer van geweld, dat de rechter-commissaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te schorsen en naar huis te sturen.

Ja, ik mag ook stiekem huilen bij de plotselinge dood van een kind op straat. Ik mag bekeuringen uitdelen. Ik mag steeds weer aanhoren , of ik nou echt niks beters te doen heb. Van mijn chef mag ik horen of ik mijn productie haal. Ik mag met een afgerukt been slepen op een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat. Ik mag er de machinist als eerste opvangen. Daarna mag ik daar in macabere resten zoeken naar een naam en adres. Als het in de buurt is, mag ik gaan vertellen dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op “waarom?” Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen. Ik mag vechten bij een aanhouding. Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten. Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander. Ik mag een reactie hier schrijven maar heb op deze plaats gewoon te weinig ruimte om al mijn zegeningen te tellen.

Ik buig mijn hoofd, schaam mij diep.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Plaats reactie