Wat doe je op oudjaarsavond?
Wat doe je op oudjaarsavond?
Afgelopen jaren had ik diverse malen jongeren in huis, vrienden en vriendinnen van mijn zoons.
Ik ben dan verbaasd..........moet je niet thuis zijn?
Thuis bij je (aanstaande) schoonouders, ok, maar bij vreemden.
Om 17.30 uur hebben we de oudejaarsdienst.
Hierna hebben we de hele avond een doorlopend buffet met salades, toastjes enzovoort. Af en toe een arm hapje tussendoor.
De jongens mogen best naar vrienden of vriendinnen maar ik verwacht ze op tijd thuis.
Om 10 voor 12 is voor mij een bijzonder moment.
We lezen Psalm 90 en kijken dankend terug en kijken biddend vooruit.
Hele fijne reacties als die jongeren in huis zijn. Vaak ook uit kerkelijke gezinnen maar dit vinden ze dan bijzonder.
Zo bijzonder is dat toch niet?
Overigens om 00.00 uur is het elkaar het beste toewensen en vervolgens naar buiten, de buren enzovoort.
Over het algemeen is het wel een uur of 3 dat we op bed liggen, mede door de aanloop die er constant is.
Mmmmmmmmm heb dit jaar wel piket, hoop dat het rustig blijft in het land.
Hoe ziet jullie avond eruit?
Ik ben dan verbaasd..........moet je niet thuis zijn?
Thuis bij je (aanstaande) schoonouders, ok, maar bij vreemden.
Om 17.30 uur hebben we de oudejaarsdienst.
Hierna hebben we de hele avond een doorlopend buffet met salades, toastjes enzovoort. Af en toe een arm hapje tussendoor.
De jongens mogen best naar vrienden of vriendinnen maar ik verwacht ze op tijd thuis.
Om 10 voor 12 is voor mij een bijzonder moment.
We lezen Psalm 90 en kijken dankend terug en kijken biddend vooruit.
Hele fijne reacties als die jongeren in huis zijn. Vaak ook uit kerkelijke gezinnen maar dit vinden ze dan bijzonder.
Zo bijzonder is dat toch niet?
Overigens om 00.00 uur is het elkaar het beste toewensen en vervolgens naar buiten, de buren enzovoort.
Over het algemeen is het wel een uur of 3 dat we op bed liggen, mede door de aanloop die er constant is.
Mmmmmmmmm heb dit jaar wel piket, hoop dat het rustig blijft in het land.
Hoe ziet jullie avond eruit?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Re: Wat doe je op oudjaarsavond?
nog geen flauw idee.
Ik denk dat wij bij m'n schoonouders zijn. We hebben nog oude kasten die gaan op het vreugdevuur. Wat oliebollen eten en een glaasje champagne?
Heel misschien dat we nog ff bij m'n zus en zwager langs gaan (bij hen naar de kerk).
Ik denk dat wij bij m'n schoonouders zijn. We hebben nog oude kasten die gaan op het vreugdevuur. Wat oliebollen eten en een glaasje champagne?
Heel misschien dat we nog ff bij m'n zus en zwager langs gaan (bij hen naar de kerk).
naar kerk, oliebollen eten, champagne drinken, gezellig lachen, en serieus praten... heerlijk!
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
- MarthaMartha
Nou, de mijne is al jaren vergelijkbaar met die van fluitje....
Mijn broers en zussen komen (bijna) allemaal naar mij met hun man/vrouw en kinderen. Dat is een bomvol huis zeg maar (15 volwassenen en 11 kinderen). Sinds een jaar of drie komen mijn ouders ook. Ieder na zijn eigen kerkdienst (en dat zijn heel wat verschillende, of helemaal geen) Inloop vanaf 9 uur zeg maar.... koffie drinken, oliebollen, drinken, hapjes en om even over half 12 psalm 90 lezen en danken/bidden voor ieder familielid. Om 0.00 uur naar buiten voor alle beleefde groeten en vanaf dat moment gaan er ook weer mensen vertrekken.... broer en schoonzus uit Zeeland blijven slapen met hun dochters.
Ik ben blij dat ze allemaal (nog) komen...
Mijn broers en zussen komen (bijna) allemaal naar mij met hun man/vrouw en kinderen. Dat is een bomvol huis zeg maar (15 volwassenen en 11 kinderen). Sinds een jaar of drie komen mijn ouders ook. Ieder na zijn eigen kerkdienst (en dat zijn heel wat verschillende, of helemaal geen) Inloop vanaf 9 uur zeg maar.... koffie drinken, oliebollen, drinken, hapjes en om even over half 12 psalm 90 lezen en danken/bidden voor ieder familielid. Om 0.00 uur naar buiten voor alle beleefde groeten en vanaf dat moment gaan er ook weer mensen vertrekken.... broer en schoonzus uit Zeeland blijven slapen met hun dochters.
Ik ben blij dat ze allemaal (nog) komen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
19:00 uur is het kerk. M'n vrouw of ik daar naar toe.. Vervolgens om 21:00 uur geef ik m'n vrouw een kus en heb ik nachtdienst. Om 07:00 uur hoop ik thuis te komen en m'n bed in te duiken want om 14:00, op nieuwjaarsdag, heb ik gelijk m'n avonddienst erachteraan.. Maar ja.. ik ben met Kerst vrij..
Arme jij. De rijke hapjes bewaar je voor nieuwjaarsdag?fluitje schreef:Af en toe een arm hapje tussendoor.

~~Soli Deo Gloria~~
Houd het rustig, dan word ik niet gepiept.BJD schreef: en heb ik nachtdienst. Om 07:00 uur hoop ik thuis te komen en m'n bed in te duiken
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Jij gaat je geweldige piketvergoeding beurenfluitje schreef:Houd het rustig, dan word ik niet gepiept.BJD schreef: en heb ik nachtdienst. Om 07:00 uur hoop ik thuis te komen en m'n bed in te duiken

- JolandaOudshoorn
Ook bij ons is de invulling bijna gelijk aan MM en fluitje. Ook wij lezen psalm 90. Gaan we het jaar dankend uit en het nieuwe jaar biddend in. En na twaalven even de straat op om de sterretjes af te steken (wat ook al eerder op de avond gebeurd) en de buren het Goede toe te wensen en van het vuurwerk te genieten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
Heerlijk he?! als dat zo kan!JolandaOudshoorn schreef:Ook bij ons is de invulling bijna gelijk aan MM en fluitje. Ook wij lezen psalm 90. Gaan we het jaar dankend uit en het nieuwe jaar biddend in. En na twaalven even de straat op om de sterretjes af te steken (wat ook al eerder op de avond gebeurd) en de buren het Goede toe te wensen en van het vuurwerk te genieten.
wij hebben een egzellige avond met lekkere dingen
een verhaal voorlezen/zingen/spelletjes.
en een boek lezen....
Om half 12 Psalm 90 lezen en iedereen opdragen in het gebed.
God danken voor al het goede van het achterliggende jaar. Vergeving vragen voor al het zondige...
Bewaring en Zijn nabijheid vragen voor het Nieuwe Jaar.
Echt een avond met een gouden randje vind ik het altijd
en een boek lezen....

God danken voor al het goede van het achterliggende jaar. Vergeving vragen voor al het zondige...
- Barmhartigheid
Ik zit in het nachtleven oftewel ik moet werken s´nachts
Om 18.00 uit bed
Om 19.00 naar de kerk
Om ongeveer 21.00 gezellig bij m´n a.s schoonfamilie koffiedrinken, oliebollen eten, praten en genieten van de gezelligheid, kaarsjes, open haard.
Om 22.30 wordt ik weggebracht door mijn privé chauffeur in een echte mercedes
Om 23.15 aan het werk. Aan de ene kant jammer dat ik de jaarwisseling niet kan meemaken met mijn geliefden.
Aan de andere kant ervaar ik het werken met de jaarwisseling als bijzonder. Voor de meeste mensen die dan opgenomen liggen is het vrijwel zeker hun laatste jaarwisseling. Als ze willen mogen hun familie of andere naasten die avond / nacht blijven. Bijzonder om dan een schakeltje te kunnen zijn om er voor hen iets onvergetelijks van te maken.
Om 7.45 staat de mercedes met privéchauffeur
weer klaar voor mij.
Dan heerlijk naar bed, smiddags op tijd er uit om nieuwjaar te wensen bij familie etc.

Om 18.00 uit bed
Om 19.00 naar de kerk
Om ongeveer 21.00 gezellig bij m´n a.s schoonfamilie koffiedrinken, oliebollen eten, praten en genieten van de gezelligheid, kaarsjes, open haard.
Om 22.30 wordt ik weggebracht door mijn privé chauffeur in een echte mercedes

Om 23.15 aan het werk. Aan de ene kant jammer dat ik de jaarwisseling niet kan meemaken met mijn geliefden.
Aan de andere kant ervaar ik het werken met de jaarwisseling als bijzonder. Voor de meeste mensen die dan opgenomen liggen is het vrijwel zeker hun laatste jaarwisseling. Als ze willen mogen hun familie of andere naasten die avond / nacht blijven. Bijzonder om dan een schakeltje te kunnen zijn om er voor hen iets onvergetelijks van te maken.
Om 7.45 staat de mercedes met privéchauffeur

Dan heerlijk naar bed, smiddags op tijd er uit om nieuwjaar te wensen bij familie etc.
Ik ken Uw gunst, ik ken Uw trouw hieraan, Dat zich mijn vijand niet
Beroemen zal, noch ik te gronde gaan; Wijl gij mij bijstand biedt,
Mij onderhoudt in mijn oprechtigheid, en, voor Uw aangezicht,
Met teed're zorg en trouwe hulp, geleidt naar 't eeuwig zalig licht
Beroemen zal, noch ik te gronde gaan; Wijl gij mij bijstand biedt,
Mij onderhoudt in mijn oprechtigheid, en, voor Uw aangezicht,
Met teed're zorg en trouwe hulp, geleidt naar 't eeuwig zalig licht
- MarthaMartha
die avonden bij jullie zijn goud waard, ik weet het nog....helma schreef:wij hebben een egzellige avond met lekkere dingen
en een boek lezen....![]()

Kerk
Thuis samen bidden
Gezellig praten.
Elkaar gelukkig nieuw jaar wensen
Paar drankjes nemen, plezier maken, vaak nog ergens met kerkjeugd afspreken... en 's ochtends om een uur of 5-6 lig ik denk ik wel in bed.
Thuis samen bidden
Gezellig praten.
Paar drankjes nemen, plezier maken, vaak nog ergens met kerkjeugd afspreken... en 's ochtends om een uur of 5-6 lig ik denk ik wel in bed.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Johann Gottfried Walther
Hebben jullie op 1 januari om 10.00 uur (of iets later of vroeger) geen eredienst?Marnix schreef:Kerk
Thuis samen bidden
Gezellig praten.
Zo ja, zit je dan niet half te slapen in de kerk?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"