Blackberry?

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Blackberry?

Bericht door caprice »

Ik zat een artikel te lezen van het Reformatorisch Dagblad, over mediagebruik, wat hier te vinden is:
http://www.refdag.nl/artikel/1364456/He ... ilter.html

Een mooi artikel, alleen in het volgende stukje kwam ik een (door mij vetgedrukt) woord tegen, waar ik nog nooit van gehoord heb, en wat ook niet uitgelegd wordt:
Verdouw: „Daar ligt een taak voor de kerk om jongeren en ouderen voor te lichten. Via de prediking, maar ook op catechisatie.” Van der Wekken: „Laten we als opvoeders ook zelf in de spiegel kijken. Leven wij onze kinderen datgene voor zoals wij zouden willen dat zij zich gedragen, of zitten wij aan tafel ook met onze Blackberry te spelen? Ik moet denken aan Titus 2:12. We behoren matig, rechtvaardig en godzalig te zijn.”
Volgens mij is het iets anders dan zwarte bessen? :fi
Weet iemand wat het is?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Blackberry?

Bericht door sander »

Dat is een pda/telefoon die vaak zakelijk wordt gebruikt.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Blackberry?

Bericht door caprice »

En wat is pda?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Blackberry?

Bericht door Bert Mulder »

caprice schreef:En wat is pda?
Personal digital assistant

een blackberry is een uitgroeisel op de mobiele telefoon, en wordt, naast telefoneren, meest voor emails gebreukt. En inderdaad is het meest zakelijk gebruikt.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Blackberry?

Bericht door caprice »

Kun je echt e-mails met een telefoon versturen?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Blackberry?

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Blackberry?

Bericht door Ariene »

caprice schreef:Kun je echt e-mails met een telefoon versturen?
Van welke planeet kom jij? :oO
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Blackberry?

Bericht door Bert Mulder »

Ariene schreef:
caprice schreef:Kun je echt e-mails met een telefoon versturen?
Van welke planeet kom jij? :oO
:chuckle

(kon het niet helpen, sorry mijn vriend Caprice)

:yahoo
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Blackberry?

Bericht door Gian »

caprice schreef:Kun je echt e-mails met een telefoon versturen?
Nee, je kan tegenwoordig bellen met je pc.

Net als die foto-film-camera's waar je een vodafone-abonnementje bij krijgt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Blackberry?

Bericht door caprice »

Ariene schreef:
caprice schreef:Kun je echt e-mails met een telefoon versturen?
Van welke planeet kom jij? :oO
Wel, ik ben geboren op aarde. En jij?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Blackberry?

Bericht door Ariene »

caprice schreef:
Ariene schreef:
caprice schreef:Kun je echt e-mails met een telefoon versturen?
Van welke planeet kom jij? :oO
Wel, ik ben geboren op aarde. En jij?
mijn planeet heet aarde, maar ik twijfelde even aan die van jou...

Ik dacht, is er dan 14 oktober tóch een schip geland? :yahoo
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Blackberry?

Bericht door Marco »

Er zijn Blackberry's die alleen maar data-activering hebben, waar je dus niet mee kan bellen, maar die uitsluitend voor e-mail worden gebruikt, en eventuele andere internet-gerelateerde toepassingen (webbrowsen, maar ook teletekst op de blackberry is populair). Vaak zijn dat de wat grotere apparaten, die er niet als telefoon uitzien. Met een spraak+data abonnement kan je er ook mee bellen.

Maar er zijn er ook (de 'pearl' bijvoorbeeld) die er als telefoon uitzien, en vooral als telefoon gebruikt kunnen worden. Het grootste verschil met een 'gewone' smartphone is dat de toetsen er in een qwerty layout op zitten. Zo'n ding heb ik voor m'n werk ook bij me, en hij bevalt uitstekend.

Ik vind trouwens de reactie van dhr. Verdouw wel tekenend: "Leven wij onze kinderen datgene voor zoals wij zouden willen dat zij zich gedragen, of zitten wij aan tafel ook met onze Blackberry te spelen?" Is dát dan de tegenstelling? Christenen spelen niet met een Blackberry? Ik houd er nooit zo van als op deze manier wordt geredeneerd. Er wordt kennelijk verondersteld dat het spelen met een Blackberry uit den boze is, en dat men aan tafel andere dingen hoort te doen. En daar kan uiteindelijk niemand iets mee.

Bekering is het beste filter, inderdaad. Maar wie dat stelt, en daarna in één regel doorgaat over wat wel en wat niet mag als je dat-of-dat filter hebt, of als je meer dan zo-of-zoveel minuten per dag met je blackberry speelt, die gaat uiteindelijk aan de hoofdzaak voorbij. En dat is jammer.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Blackberry?

Bericht door JolandaOudshoorn »

geen Blackberry dus maar een Burberry :slurp :jongle
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Blackberry?

Bericht door Marnix »

caprice schreef:Kun je echt e-mails met een telefoon versturen?
Zeker kan dat, je hebt nu al een hoop PDA's (HTC, Blackberry, iPhone, Palm etc) waar je gewoon mobiel internet bij kan krijgen. Dan kan je ermee mailen, internetten etc, waar je ook maar bent.

Zelf zit ik regelmatig in de kerk met mijn Palm te "spelen". Ik heb er de Bijbel op staan in 3 vertalingen (SV, NBV en Modern King James) en het bijbelcommentaar van Matthew Henry. Erg handig... en het zoekt veel sneller dan in een papieren Bijbel. En mijn gewone bijbel past niet in mijn broekzak. In het begin nog wel wat mensen gezien die hoofdschuddend naar me keken en dachten: Kan die jongen zelfs in de kerk niet zonder zijn telefoon? Maar de meesten snappen nu dat ik hem daar slechts nuttig gebruik. :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33493
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Blackberry?

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Zelf zit ik regelmatig in de kerk met mijn Palm te "spelen". Ik heb er de Bijbel op staan in 3 vertalingen (SV, NBV en Modern King James) en het bijbelcommentaar van Matthew Henry. Erg handig... en het zoekt veel sneller dan in een papieren Bijbel.
Legt jullie predikant de teksten niet uit?
Je zit toch niet in de kerk voor Bijbelstudie?
Plaats reactie