NCRV Dokument: De roze wolk

jakobmarin

NCRV Dokument: De roze wolk

Bericht door jakobmarin »

2-delige documentaire. Portret van twee homostellen uit Den Haag met een kinderwens; twee vrouwen en twee mannen die het plan hebben opgevat om met z'n vieren een kind te krijgen en op te voeden. De lesbische Manon en de homoseksuele Edward zijn al vijftien jaar goede vrienden. Beiden willen graag kinderen. Edward heeft zichzelf altijd al als vader gezien en krijgt nu de mogelijkheid om de biologische vader van de baby te worden. Iris, de vrouw van Manon, wordt de biologische moeder omdat Manon wegens haar gezondheid beter geen kind kan dragen. Patrick, de nieuwe vriend van Edward, is in eerste instantie enthousiast over het plan voor het homo-co-ouderschap. Maar de nieuwe baby eist erg veel aandacht van iedereen. Patrick voelt zich tekort gedaan en buitengesloten. Moeder Iris wordt tijdens het verloop van de zwangerschap steeds emotioneler, ze kan maar niet wennen aan het idee dat ze haar kind straks met de beide mannen gaat delen. In Nederland wonen meer dan 20.000 kinderen van homoseksuele ouders. Kinderen met twee moeders of twee vaders zijn al lang geen uitzondering meer. Maar sinds anoniem donorschap bij wet is verboden, komt het steeds vaker voor dat homo- en lesbische stellen kiezen voor het homo-co-ouderschap, en gezamenlijk een kind krijgen en opvoeden.
Afl.1. Iris kan maar moeilijk wennen aan het idee haar kind straks met de beide mannen te moeten delen.

dit is toch te gek voor woorden! :banghead
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mister
Administrator

Re: NCRV Dokument: De roze wolk

Bericht door Mister »

Kan nergens anders zijn dan in Nederland, toch? :oO
JALP

Bericht door JALP »

Op de NCRV
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

bizar!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Raike
Contacteer:

Bericht door Raike »

Ik schat dat ze er in ieder geval beter over hebben nagedacht dan het gemiddelde heterostel.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
caprice

Bericht door caprice »

Raike schreef:Ik schat dat ze er in ieder geval beter over hebben nagedacht dan het gemiddelde heterostel.
Dat MOET ook wel als het op zo'n onnatuurlijke manier gaat. :bobo
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
freek

Bericht door freek »

Raike schreef:Ik schat dat ze er in ieder geval beter over hebben nagedacht dan het gemiddelde heterostel.
Wat een domme opmerking.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef:
Wat een domme opmerking.
Geen doctorandus-niveau, nee.
Lassie

Bericht door Lassie »

*gaat de uitzending bekijken* ::bye
Raike
Contacteer:

Bericht door Raike »

Tiberius schreef:
freek schreef:
Wat een domme opmerking.
Geen doctorandus-niveau, nee.
Ik ben nu eenmaal niet zo slim, het spijt me. Maar leg eens uit wat er zo dom aan is?
Raike
Contacteer:

Bericht door Raike »

Lassie schreef:*gaat de uitzending bekijken* ::bye
Vertel wat je ervan vindt en plaats de eerste inhoudelijke reactie in dit topic! :huhu
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Raike schreef:Ik ben nu eenmaal niet zo slim, het spijt me. Maar leg eens uit wat er zo dom aan is?
Er is geen enkele rede om aan de nemen dat niet hetero"stellen" hier beter over nadenken dan heterostellen. Naast dat het radikaal tegen God's woord is, hebben dergelijke ontwikkelingen ook andere nadelen:

* Een kind met 2 papa's of mama's zal hierdoor gepest worden op school
* Een kind heeft voor de psychische en emotionele vorming een vader en een moeder nodig
* Enz.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Lassie

Bericht door Lassie »

Raike schreef:
Lassie schreef:*gaat de uitzending bekijken* ::bye
Vertel wat je ervan vindt en plaats de eerste inhoudelijke reactie in dit topic! :huhu

;-)
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

J.C. Philpot schreef:
Raike schreef:Ik ben nu eenmaal niet zo slim, het spijt me. Maar leg eens uit wat er zo dom aan is?
Er is geen enkele rede om aan de nemen dat niet hetero"stellen" hier beter over nadenken dan heterostellen. Naast dat het radikaal tegen God's woord is, hebben dergelijke ontwikkelingen ook andere nadelen:

En wat denk je van 8 (!) opa's en oma's :oO . Wel veel kadootjes als je jarig bent :super
Hoe dank ook, diep-diep triest, echt iets voor Nederland helaas.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Raike
Contacteer:

Bericht door Raike »

J.C. Philpot schreef:
Er is geen enkele rede om aan de nemen dat niet hetero"stellen" hier beter over nadenken dan heterostellen.
Niet? Ik kreeg bij het bekijken van de uitzending toch sterk de indruk dat dit wel het geval is.
Naast dat het radikaal tegen God's woord is (…)
Ik kreeg niet de indruk dat deze mensen christelijk zijn, dus daar hebben zij geen boodschap aan.
Dit is geen tegenargument. Tijd om wat te doen aan de tolerantie der kinderen, dat wel. Kinderen pesten om de gekste redenen, en het is geen natuurwet dat kinderen met vaders of twee moeders gepest worden, neem ik aan. Misschien juist wel goed als kinderen op jonge leeftijd in aanraking komen met mensen die 'anders' zijn.
* Een kind heeft voor de psychische en emotionele vorming een vader en een moeder nodig
Misschien wel, ik weet niet in hoeverre hier onderzoek naar is gedaan, maar er zijn zo veel situaties denkbaar waarin kinderen wel gewoon een vader en een moeder hebben, maar waar toch van alles mis gaat in de ontwikkeling. Of situaties waarin die vader of die moeder er helemaal niet zijn. Om jouw redenering door te trekken: moeten we alle sociaal zwakkeren maar verbieden om kinderen te krijgen?
Gesloten