Dominee's die ooit vals beschuldigd zijn geworden
Dominee's die ooit vals beschuldigd zijn geworden
Weet iemand mischien voorbeelden, van dominee's uit de geschiedenis (zoals oudvaders, puriteinen....etc) die ooit ernstig vals beschuldigd zijn geworden, en hoe dit hun leven en/of bediening heeft beinvloed ?
Re: Dominee's die ooit vals beschuldigd zijn geworden
Ds. Kok (werd mij zojuist ingefluisterd).mayflower schreef:Weet iemand mischien voorbeelden, van dominee's uit de geschiedenis (zoals oudvaders, puriteinen....etc) die ooit ernstig vals beschuldigd zijn geworden, en hoe dit hun leven en/of bediening heeft beinvloed ?

Jij zit naast je broer, zeker?Afgewezen schreef:Ds. Kok (werd mij zojuist ingefluisterd).

Ik herinner me nog het geval van ds. Broere die in een NCRV-programma door zijn dochter vals werd beschuldigd van incest. Ik zou niet weten hoe dat zijn leven en/of bediening heeft beïnvloed, maar gezien de materie zal dat wel een enorme impact hebben gehad. De buitenwereld zegt bij dit soort zaken immers altijd "waar rook is, is vuur"...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Nee, het was mijn moeder.Tiberius schreef:Jij zit naast je broer, zeker?Afgewezen schreef:Ds. Kok (werd mij zojuist ingefluisterd).

Arminius misschien?
Ik begreep (uit het wel-gefundeerde artikel van ds. De Heer in de Saambinder), dat hij pas veroordeeld is 9 jaar na zijn overlijden.Kislev schreef:Arminius misschien?
Ds ......
(maar dan roept iedereen: ja, maar dát was wel terecht. alsof ze erbij zijn geweest...)
(maar dan roept iedereen: ja, maar dát was wel terecht. alsof ze erbij zijn geweest...)

- MarthaMartha
1 stip teveel.....helma schreef:Ds ......

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
ik begrijp en snap dit topic niet zo. Wat is hier nou relevant aan om zoiets te (willen) weten?
Dat is bij alle ds. toch zo. De buitenwacht weet het altijd beter.helma schreef:Ds ......
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ds. Steenblok?
ik weet over de predikanten weinig. Ik weet wel dat het "geworden" aan het eind van de topictitel lelijk is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
gewoon (nou ja, gewoon) een germanismeparsifal schreef:ik weet over de predikanten weinig. Ik weet wel dat het "geworden" aan het eind van de topictitel lelijk is.
en die zijn vaak lelijk, ja
~~Soli Deo Gloria~~
Anglicisme?Hendrikus schreef:gewoon (nou ja, gewoon) een germanismeparsifal schreef:ik weet over de predikanten weinig. Ik weet wel dat het "geworden" aan het eind van de topictitel lelijk is.
en die zijn vaak lelijk, ja