Let op de kleintjes/Pinnen
Let op de kleintjes/Pinnen
Klein bedrag pinnen mag
DEN HAAG (ANP) - De supermarkten beginnen dit najaar een campagne om klanten in de supermarkten altijd met pin te laten betalen, ook bij het afrekenen van kleinere bedragen.
Voor de campagne wordt de slogan ”klein bedrag pinnen mag” weer van stal gehaald.
Die zin kan consumenten op het verkeerde been zetten. Want ondanks inspanningen van de Consumentenbond en het Platform Detailhandel Nederland (PDN) zijn er nog steeds veel winkels die een vergoeding rekenen wanneer klanten een klein bedrag willen pinnen. „Deze campagne is ook een boodschap naar het mkb”, zegt een woordvoerder van het platform. Zij hopen dat naarmate consumenten er kritischer op zijn, winkeliers eerder zullen terugdeinzen voor het in rekening brengen van het pinnen. De Consumentenbond vindt dat pinnen per definitie overal gratis zou moeten zijn en dat de bordjes met daarop ”voor het pinnen van een bedrag onder de 10 euro worden kosten in rekening gebracht” nu eindelijk eens moeten verdwijnen.
De bond onderzocht hoe vaak consumenten dat bordje nog tegenkomen. De helft van de ondervraagde mensen antwoordde daar positief op.
„Meestal een bedrag van tussen de 0,10 en 0,25 cent.”
De kosten voor het afrekenen met pin dan wel contant zijn inmiddels vrijwel gelijk voor winkeliers. Daarbij is het afrekenen met pin veiliger voor de winkeliers omdat zij dan geen geld in huis hebben. Uit het onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat het vooral tabakszaken en kiosken zijn die klanten nog pinkosten in rekening brengen. Maar ook ketens als Blokker en Halfords brachten tot voor kort kosten in rekening. Winkeliers zijn er vrij in om kosten voor pinnen in rekening te brengen.
Bron: RD
Het einde van het chartale geld nadert meer en meer.
DEN HAAG (ANP) - De supermarkten beginnen dit najaar een campagne om klanten in de supermarkten altijd met pin te laten betalen, ook bij het afrekenen van kleinere bedragen.
Voor de campagne wordt de slogan ”klein bedrag pinnen mag” weer van stal gehaald.
Die zin kan consumenten op het verkeerde been zetten. Want ondanks inspanningen van de Consumentenbond en het Platform Detailhandel Nederland (PDN) zijn er nog steeds veel winkels die een vergoeding rekenen wanneer klanten een klein bedrag willen pinnen. „Deze campagne is ook een boodschap naar het mkb”, zegt een woordvoerder van het platform. Zij hopen dat naarmate consumenten er kritischer op zijn, winkeliers eerder zullen terugdeinzen voor het in rekening brengen van het pinnen. De Consumentenbond vindt dat pinnen per definitie overal gratis zou moeten zijn en dat de bordjes met daarop ”voor het pinnen van een bedrag onder de 10 euro worden kosten in rekening gebracht” nu eindelijk eens moeten verdwijnen.
De bond onderzocht hoe vaak consumenten dat bordje nog tegenkomen. De helft van de ondervraagde mensen antwoordde daar positief op.
„Meestal een bedrag van tussen de 0,10 en 0,25 cent.”
De kosten voor het afrekenen met pin dan wel contant zijn inmiddels vrijwel gelijk voor winkeliers. Daarbij is het afrekenen met pin veiliger voor de winkeliers omdat zij dan geen geld in huis hebben. Uit het onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat het vooral tabakszaken en kiosken zijn die klanten nog pinkosten in rekening brengen. Maar ook ketens als Blokker en Halfords brachten tot voor kort kosten in rekening. Winkeliers zijn er vrij in om kosten voor pinnen in rekening te brengen.
Bron: RD
Het einde van het chartale geld nadert meer en meer.
Re: Let op de kleintjes/Pinnen
Gelukkig.jvdg schreef:Het einde van het chartale geld nadert meer en meer.
Vind ik ook.Tiberius schreef:Gelukkig.jvdg schreef:Het einde van het chartale geld nadert meer en meer.
Pas weer bij een Blokker-winkel: product kostte 6,95.
- Kan ik pinnen?
- Ja, maar dan komt er 0,25 pinkosten bij.
- Dan chip ik wel even (indachtig een andere campagne om het chippen van kleine bedragen te promoten).
- Dat kan hier niet (de chipper-gleuf was voorzien van een stuk dik tape).
Uiteindelijk toch maar onder protest de 0,25 pinkosten betaald. Bij een kleine zelfstandige kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, maar een grote keten als Blokker zou zich moeten schamen. Volgende keer betaal ik zo'n bedrag gewoon met een briefje van 100.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
En dat mag vaak ook niet.......Josephus schreef:Volgende keer betaal ik zo'n bedrag gewoon met een briefje van 100.
- MarthaMartha
na een hele reeks overvallen in winkels wordt in Veenendaal het betalen met pin erg op prijs gesteld. Hier zie je juist dat er bordjes hangen met de vraag of je zoveel mogelijk gebruik wilt maken van de pin.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Pinnen schijnt voor de winkelier tegenwoordig ook goedkoper te zijn dan contant te betalen.
Als er helemaal niet meer contant word betaalt dan vrees ik ook dat het besef waarvoor meer en meer vervaagd.
Als er helemaal niet meer contant word betaalt dan vrees ik ook dat het besef waarvoor meer en meer vervaagd.
- MarthaMartha
welk besefGijs83 schreef:Pinnen schijnt voor de winkelier tegenwoordig ook goedkoper te zijn dan contant te betalen.

dat alles geld kost....MarthaMartha schreef:welk besefGijs83 schreef:Pinnen schijnt voor de winkelier tegenwoordig ook goedkoper te zijn dan contant te betalen.
1,2,3.......10!
- MarthaMartha
mwah.... de angst dat het apparaatje zegt "saldo niet toereikend" maakt mij ook met pinnen wel voorzichtig............... !Ander schreef:dat alles geld kost....MarthaMartha schreef:welk besefGijs83 schreef:Pinnen schijnt voor de winkelier tegenwoordig ook goedkoper te zijn dan contant te betalen.
1,2,3.......10!
Met pinnen heb je vaak meer in je 'portemennee' dan je letterlijk in de portemonnee had. Dus of met pinnen nu iets meer of minder kost maakt de mensen dan ook al gauw niet meer uit, want er staat toch nog genoeg op de bankrekening.MarthaMartha schreef:
mwah.... de angst dat het apparaatje zegt "saldo niet toereikend" maakt mij ook met pinnen wel voorzichtig............... !
Ik denk trouwens dat je als je straks alleen maar pint, dat pinautomaten bij de banken ook een keer verdwijnen. Raar lijkt mij dat overigens.
Wordt wel lastig collecteren zondags.Gijs83 schreef: Ik denk trouwens dat je als je straks alleen maar pint, dat pinautomaten bij de banken ook een keer verdwijnen. Raar lijkt mij dat overigens.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
mwah, daar heb je al bonnetjes voorGian schreef:Wordt wel lastig collecteren zondags.Gijs83 schreef: Ik denk trouwens dat je als je straks alleen maar pint, dat pinautomaten bij de banken ook een keer verdwijnen. Raar lijkt mij dat overigens.

Praktisch, dat wel, maar ik vind hetMoni schreef: mwah, daar heb je al bonnetjes voor

Maar ja, reken het me niet aan, ik ben nogal conservatief/traditioneel.
Bij ons nog niet, maar voor dat collecteren zal vast een oplossing komen. Die bonnetjes zul je dan wel moeten pinnen. Krijg je vast pinapparaat in de kerkMoni schreef:mwah, daar heb je al bonnetjes voorGian schreef:Wordt wel lastig collecteren zondags.Gijs83 schreef: Ik denk trouwens dat je als je straks alleen maar pint, dat pinautomaten bij de banken ook een keer verdwijnen. Raar lijkt mij dat overigens.

Als je weinig contant betaald heb je ook weinig klein geld, dus dan is bonnen een oplossing.... even geld storten en je krijgt ze thuis afgeleverd. Ik vind het wel handig.jvdg schreef:Praktisch, dat wel, maar ik vind hetMoni schreef: mwah, daar heb je al bonnetjes voor![]()
Maar ja, reken het me niet aan, ik ben nogal conservatief/traditioneel.