Was JC de messias?

zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Ik denk dat je met JC Jezus Christus bedoeld.

En inderdaad ik denk/weet zeker dat Jezus Christus de messias is/was voor de Joden.

Aan jouw naam en woonplaats te zien ben je een Jood, Eliyahu. Ik ben benieuwd waarom je denkt dat Jezus Christus juist niet of juist wel de beloofd messias was...
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Ik wil er graag over discussieren.
Adje

Bericht door Adje »

kHeb het helemaal doorgelezen! Tja, wat moet je daar nu van zeggen. Soms stond ik verwonderd (compliment trouwens voor je enorme bijbelkennis!), soms dacht ik dat ik wel antwoord is. Maar het voert te ver om heel de homepage door te nemen. Een onderdeel uitlichten? Het maakt mij niet veel uit welk onderdeel (alleen in die 'fouten' in het NT wil ik me eerst wel verder verdiepen).
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Als de bijbel onze lijdraad is, en dat ishet voor ons Christenen dan is Jezus echt de Messias. Kun je dan niet tegenspreken denk ik.


groetjes tukkertje
Wiggle

Bericht door Wiggle »

Orgineel op http://www.geocities.com/bergZion/
En dan staat er een jood op en claimt dat hij de messias is, de koning en bevrijder die aangekondigd is door de profeten. Maar hij deed niet wat er van hem verwacht werd, de joden bevrijden van hun onderdrukkers, de romeinen, en een tijdperk inluiden van rust en vrede voor het joodse volk en de gehele mensheid. In plaats daarvan werd hij gedood, en alles wat er van hem is overgebleven is een verzameling geschriften, genaamd het Nieuwe Testament.
Ohh wat zijn jullie blind. Jezus verloste Zijn volk en de mensheid. Maar niet van een wereldse onderdrukker maar van de satan. Hij nam onze zonden op zich. Hij herstelde de band met God die wij door adam verbroken hadden. Lees in de profeten en zie dat in Jezus Christus de belofte van God in vervulling is gegaan. Ik zeg met Johannes het Woord is vlees geworden.

Wiggle
Wiggle

Bericht door Wiggle »

Genesis 3 vers 15:
"En ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorselen, en gij zult het de verzenen (hiel) vermorzelen"
Wietse

Bericht door Wietse »

Ik heb de gehele tekst doorgenomen, mijn huidige overtuiging is dat het mes van 2 kanten snijd.

Ofwel iedereen die achter zijn eigen geloofsovertuiging staat, zal het voor elkaar krijgen om bijbel citaten aan te halen die ondersteund waarvan hij of zij van overtuigd is.

Zouden wij als 'mens' de echte waarheid kunnen verkondigen ?

Ik niet, daarom geloof ik dat je vanuit ieder zijn geloof het goede moet halen, en daarvan leren.

Ik vind het jammer dat men elkaar moet overtuigen van de waarheid, want voor mijn gevoel is de waarheid bij 1 God.
En ik kan me niet voorstellen dat de waarheid te vatten valt binnen menselijke begrippen.

Daarom sta ik open voor iedere vorm van geloof, en als ik iets aangereikt krijg wat goed aanvoelt dan sta ik erachter.
roseline

Bericht door roseline »

Beste mensen,

Het christendom is zó makkelijk onderuit te halen!

Is het niet om wetenschappelijke feiten, dan wel om geschiedkundige feiten en tegenstellingen en onjuistheden in de geschriften van de bijbel.

God heeft juist datgene wat zo dwaas is voor de mensen uitverkoren om uiteindelijk dat wat wijs is in ogen van mensen te beschamen! (1 Kor. 27-29)

Menselijk gesproken was het leven van Christus ook een fiasco: een eenvoudige arme timmerman, geen knappe kerel (Jes. 53), Hij predikte een evangelie van het Koninkrijk Gods, en op zo'n dertigjarige leeftijd stierf Hij als een crimineel aan het kruis - en in de hedendaagse wereld was er ogenschijnlijk niets veranderd.

Gelukkig maar dat ik mag bemerken dat er in mijn hart wèl iets is veranderd, dat ik mag bemerken dat Hij in mij leeft, en dat ik in Hem kan zijn, mijn leven lang. Ik mag bemerken dat de beloften die in de bijbel staan uitkomen, als ik Gods geboden onderhoud!

En die zekerheid kun je niet aan niet-gelovigen duidelijk maken, daar ben ik zo langzamerhand achter gekomen.

Hartelijke groeten, en Gods zegen toegewenst op zoek naar de waarheid...

Rose.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wij Christenen geloven ook in 1 God. Dit is een drieenig God. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Dus 1 God met drie naturen.

tukkertje
Plaats reactie