Kerktijden.nl - nieuwe website met kerk-info uit ger. gez.

memento

Kerktijden.nl - nieuwe website met kerk-info uit ger. gez.

Bericht door memento »

Sinds vanochtend heeft het RD een nieuwe website in de lucht gegooid, waar mijn vrouw en ik ook onze bescheiden bijdrage aan hebben mogen leveren. Op de site staat informatie over kerken uit de gereformeerde gezindte, inclusief adresgegevens, actuele kerktijden, beroepingswerk, kerkdiensten buitenland, etc

http://www.kerktijden.nl

Als je aanvullende informatie hebt voor de site (bv een link naar een website van een kerk), pb me dan! Heb je foto's van een kerk, dan kan je die via het contact-formulier van kerktijden.nl insturen. Feedback op de site kan je hier in deze topic posten
Kaw
Contacteer:

Re: Kerktijden.nl - nieuwe website met kerk-info uit ger. gez.

Bericht door Kaw »

De kerkshoppers zullen je dankbaar zijn.
BJD

Bericht door BJD »

Mooie site!. Is hij op zondag ook open want dan kijk ik nogal eens wie waar staat. En misschien kun je ook aangeven bij een dienst of deze online is mee te luisteren.
Marco

Bericht door Marco »

Jammer, dat ook hier de gereformeerde gezindte nogal beperkt is. Als je een site 'kerktijden.nl' noemt, schept dat de verwachting dat er meer kerken op staan dan nu het geval is.
memento

Bericht door memento »

Marco schreef:Jammer, dat ook hier de gereformeerde gezindte nogal beperkt is. Als je een site 'kerktijden.nl' noemt, schept dat de verwachting dat er meer kerken op staan dan nu het geval is.
Even breed als de kerken die elke donderdag op de kerktijden-pagina van het RD staan...
Marco

Bericht door Marco »

memento schreef:Even breed als de kerken die elke donderdag op de kerktijden-pagina van het RD staan...
Klopt, maar daar zit geen 'kerktijden.nl' aan vast. Da's toch nog net een beetje anders.
Enne.. vroeg me een beetje af wat in Delft de Parousia gemeente bij de vermeldingen doet..? Zouden die zo geref. gezind zijn?
Gian

Bericht door Gian »

Is de site zondags open?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Grace

Bericht door Grace »

Marco schreef:
memento schreef:Even breed als de kerken die elke donderdag op de kerktijden-pagina van het RD staan...
Klopt, maar daar zit geen 'kerktijden.nl' aan vast. Da's toch nog net een beetje anders.
Enne.. vroeg me een beetje af wat in Delft de Parousia gemeente bij de vermeldingen doet..? Zouden die zo geref. gezind zijn?
er staan ook diverse baptistengemeenten op. Misschien reformatorische baptisten?
memento

Bericht door memento »

Ik meen dat elke kerk die het vraagt een notering kan krijgen op de kerktijden-pagina van het RD. Maar als je wil weten hoe dat precies zit, moet je ff een mailtje sturen via het contact-formulier op kerktijden.nl...
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Als ik Berkenwoude in typ, dan komt wel de PKN gereformeerde Bond er te staan maar niet de PKN die 's ochtends in de kerk zit(de oude herv. kerk). Vanwaar die scheiding door 1 kerkgenootschap heen?

Zondags open zou wel handig zijn. Juist dan kijk je toch hoe laat de dienst begint.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kan je niet op zaterdag al bedenken waar je 's zondags gaat kerken? :bobo
Of is het shoppen nu al verworden tot last-minute-shoppen?
Gian

Bericht door Gian »

Tiberius schreef:Kan je niet op zaterdag al bedenken waar je 's zondags gaat kerken? :bobo
Of is het shoppen nu al verworden tot last-minute-shoppen?
Sommigen luisteren thuis een dienst mee omdat er kleine kinderen zijn. Mag je dan niet even kijken wie je wilt beluisteren?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
freek

Bericht door freek »

Volgens mij is de kerkinfo vrij achterhaald. Kaptein is bijv. al twee jaar geen consulent meer in de HHK van Werkendam, en de vrije Ger Gem in Ned heeft allang een eigen voorganger. Verder is van de kerkelijke gegevens van wijk 1 en 2 van de hervormde PKN een hutspotje gemaakt, en zijn de twee kergebouwen gekoppeld aan de afzonderlijke wijkgemeenten, terwijl ze de gebouwen gezamenlijk gebruiken. Ook staat de dominee van de CGK niet vermeld, terwijl die inmiddels al meer dan 5 jaar in werkendam staat . Als dit karakteristiek is voor de overige kerkelijke gegevens, dan belooft dat niet veel goeds :bobo
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Let ook op de plattegrondjes: die kloppen niet. Nu zal dat wel aan Google Maps liggen, maar toch.
memento

Bericht door memento »

@Freek, we zijn voor de gegevens (helaas) afhankelijk van de niet-altijd-even-kloppende bronnen. We hebben zoveel mogelijk overgenomen uit de officiële bronnen (zoals kerkelijke jaarboekjes, website van kerkgenootschap, zoals hersteldhervormdekerk.nl, cgk.nl, ngk.nl, etc), maar daarin blijken ook fouten te zitten, of die blijken soms ook achter te lopen.

Kortom, alle correcties die je hebt, kan je melden via het contact-formulier van kerktijden.nl. Dan wordt het zsm aangepast. We hopen dat in de loop van de tijd zo, met hulp van de gebruikers vd website, alle info up-to-date te hebben.
Plaats reactie