Stel je bent in Rome

Lambertus

Stel je bent in Rome

Bericht door Lambertus »

ALs je in Rome zou zijn ga dan wel of niet ff kijken in het Vaticaan
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik zou wel even gaan kijken, waarom niet?

Ik herinner me een aardig verhaal van Ds. Ian Paisley, die midden in Vaticaanstad Bijbels uitdeelde. Hij werd gearresteerd (!) en mocht alleen nog rondkijken onder politiebegeleiding. Hij ging ervanuit dat de agent wel niet bij hem weg zou lopen en heeft de rest van de tijd tegen hem gepreekt...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Ik zou ook gaan kijken hoor, die kans moet je waarnemen dan.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik weet niet. Mijn man kijkt in vakanties en zo graag in kerken rond, maar ik krijg van een gewone rk-kerk al de kriebels, en dan wil ik héél snel naar buiten. Dus het Vaticaan zal niet aan mij besteed zijn. Ik wil niet op iemands tenen gaan staan, maar de sfeer, de beelden, de wetenschap dat mensen zo op het verkeerde been gezet worden in dat gebouw maakt me zeer onbehaaglijk.

Maar dit is persoonlijk. Als iemand graag in het Vaticaan rondwandelt vind ik het best.
Be yourself, there are plenty of others.
Baco

Bericht door Baco »

Wij zijn 4 jaar geleden een lang weekend in Rome geweest.
Een prachtige stad, ook hebben we het Vaticaan bezocht, erg indrukwekkend!!
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

even zo wat gedachten van mij....

Zou het niet super en dan ook super hypocriet zijn om wel te gaan kijken maar buiten dat reisje (of wat dan ook) geen enkel spaan heel te laten van katholieken en/of de katholieke leer!

Vergelijk het met de moslims... Zou je naar een moskee gaan om deze te bezichtigen of misschien nog even stelliger... zou je als je naar Mekka gaat... zou je dan de Kaaaba (of hoe dat ding ook heet) even gaan bekijken?!

Ik denk eigenlijk... dat dit een klein beetje hypocriet is! Al zou ik 1000euro (of misschien ver10voud) krijgen om naar Mekka te gaan... k zou niet gaan omdat ik dit niet overeen kan krijgen met mijn geloof... Ik zou totaal niet op mn plek zijn! Je moet naar plekken gaan waar jij denkt dat je God kan ontmoeten (of als Christus terug komt, dat je je niet hoeft te schamen dat je op die plek aanwezig bent).

Ik merk heel stellig dat hier een antiroomse sfeer heerst... k kan dan ook concluderen als men dit echt zo meent, wil men zich niet in Rome (of misschien in kleiner verband in het Vaticaan) vertonen...

Hou je aan je woord, dan lieg je niet!

Klinkt misschien vrij extreem... maar k zou zeggen... denk er eens over :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
limosa

Bericht door limosa »

Mmm, Rome is een mooie stad die een belangrijke rol speelt in de politieke, culturele en sociale geschiedenis van West-Europa. Die kan ik daarom best bezoeken zonder affiniteit met de Roomse poppenkast te hebben. Daarom zou ik ook best naar Mekka kunnen of de resten van de Inca-cultuur gaan bekijken.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Mmm, Rome is een mooie stad die een belangrijke rol speelt in de politieke, culturele en sociale geschiedenis van West-Europa. Die kan ik daarom best bezoeken zonder affiniteit met de Roomse poppenkast te hebben. Daarom zou ik ook best naar Mekka kunnen of de resten van de Inca-cultuur gaan bekijken.
waarom zou je die poppenkast bezoeken als je er geen affiniteit mee hebt?!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
limosa

Bericht door limosa »

De stad Rome is meer dan de RKK.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door limosa
De stad Rome is meer dan de RKK.
Lambertus heeft t niet over rome maar over Vaticaan ja of nee...

Rome = Sint Pieter= Vaticaan = Paus
&
Rome = schitterende gebouwen en oudheden.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
limosa

Bericht door limosa »

Sint Pieterskerk, de Sixtijnse kapel en de Vaticaanse musea kan ik gewoon bezoeken zonder zelf Rooms te zijn.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik zie het probleem ook niet. Als ik naar Israël ga, loop ik rustig een synagoge in om die te bekijken. Ook al wordt de Heere Jezus daar niet beleden. Ben ik in Caïro, dan bekijk ik een moskee. Ga ik daar naar het vrijdaggebed zitten kijken? Nee, naar de architectuur. Loop ik door Rome, dan sla ik de St. Pieter niet over. In Den Bosch de Sint Jan ook niet, trouwens.

Heel de wereld is doordrongen van religie. Je gaat toch in Amerika ook niet met je handen voor je ogen langs elke totempaal?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

ik denk dat ik wel even een kijkje zou gaan nemen als ik in Rome ben :,:,:,






coloseum bedoel ik dan he ;)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ik begrijp de tolerantie die nu weer wordt beleden niet... we zijn super tégen de RKK we moeten er niets van hebben, de Paus is (NOTABENE) de AntiChrist (aldus sommigen van ons). De RKK is een dwaalleer, verdervelijk en de mensen die dit geloof belijden komen (aldus sommigen) zekerweten NIET in de Hemel (daar zij heiligen aanbidden, de Paus als plaatsvervanger van Christus ziet en Maria als heilige maagd beschouwen)...

De RKK glorieerd over de ruggen van de mens (die vroeger veel moesten inleveren ten bate van de kerk)...

Beetje hypocriet... om eerst liefdeloos de RKK af te slachten (zie eerdere topics) en wel de mooie dingen bekijken die de rkk rijk is in Rome...

Dan heb ik zoiets van... óf probeer respect te hebben voor Rome (respect is niet het er mee eens zijn) óf blijf weg bij het Vaticaan...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik kan mij ook totaal niet vinden in een aantal belangrijke zaken van de RK-kerk. Toch zal ik niet schromen als ik ooit in Rome kom om de Sint-Pieter en de Sixtijnse Kapel te bezoeken. Dit zijn dermate monumentale panden, dat je ze eens in je leven gezien moet hebben. Verder bezoek ik eigenlijk nooit kerken, maar voor deze twee maak ik graag een uitzondering.

Daarnaast valt het mij op dat iemand gerust een moskee binnengaat. Ik zou dat ook doen, als het niet nodig was je schoenen uit te trekken. Ik trek mijn schoenen niet uit voor iemand anders dan God, dus zeker niet voor Allah.

Wel probeer ik aanstaande zomer de Rotskoepel te bezoeken, maar dat is geen moskee.
Plaats reactie