Heeft iemand verstand van kosten van een kantoor?
Heeft iemand verstand van kosten van een kantoor?
Hoi Refoforumluitjes,
Ik heb een rekening gekregen van de kantoorkosten over 2007. We hoeven niet alles te dragen, maar er staan bedragen op waar we echt verbaast over zijn. 93.000 euro voor gas en elektra en dan nog eens 11.500 voor CV en Airco en dat voor een gebouw waar nog geen 10 kleine bedrijven in zitten. We hebben hier echt het idee dat de genoemde bedragen uit de lucht zijn gegrepen. Vervolgens rekenen ze er ook nog eens 5% administratiekosten overheen. Heeft iemand hier wat zicht op?
Per PB wil ik mijn vraag wel specificeren tot aan het gebouw aan toe.
Mvg,
Kaw
Ik heb een rekening gekregen van de kantoorkosten over 2007. We hoeven niet alles te dragen, maar er staan bedragen op waar we echt verbaast over zijn. 93.000 euro voor gas en elektra en dan nog eens 11.500 voor CV en Airco en dat voor een gebouw waar nog geen 10 kleine bedrijven in zitten. We hebben hier echt het idee dat de genoemde bedragen uit de lucht zijn gegrepen. Vervolgens rekenen ze er ook nog eens 5% administratiekosten overheen. Heeft iemand hier wat zicht op?
Mvg,
Kaw
Re: Heeft iemand verstand van kosten van een kantoor?
Er zitten zeker een paar weedkwekerijen tussen.Kaw schreef:Hoi Refoforumluitjes,
Mvg,
Kaw
Maar je krijgt toch wel inzage in de onderliggende rekeningen, neem ik aan?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik weet niet precies hoe groot je bedrijfjes zijn.
Om je een idee te geven: wij betalen ca. 50.000 euro all-in (huur + gas + elektra + water) met plek voor 15 werknemers en een extra hal van 200 m2. CV zit bij gas inbegrepen en airco bij elektra.
Per PB wil ik de locatie wel doorgeven (maar volgens mij weet je dat al).
Om je een idee te geven: wij betalen ca. 50.000 euro all-in (huur + gas + elektra + water) met plek voor 15 werknemers en een extra hal van 200 m2. CV zit bij gas inbegrepen en airco bij elektra.
Per PB wil ik de locatie wel doorgeven (maar volgens mij weet je dat al).
Het wordt tijd om de kleine lettertjes eens te lezen.
De energienota's zou ik gewoon opvragen. Soms is de meterstand niet opgenomen en dan verzinnen ze maar wat. De verhuurder kan het niet schelen, want die berekent het toch maar door. En 5% over veel is leuker dan 5% over weinig. Voor hetzelfde werk.
De CV en de Airco: daar moet iets over afgesproken zijn. Die maken meestal deel uit van het gehuurde, maar er kan iets anders overeengekomen zijn. Dat staat in de kleine lettertjes.
Hoe verhouden de bedragen zich met de voorschotten voor de servicekosten? Moet je extreem veel bijbetalen? Als dat niet zo is was het al min of meer bekend, zou je zeggen.
De energienota's zou ik gewoon opvragen. Soms is de meterstand niet opgenomen en dan verzinnen ze maar wat. De verhuurder kan het niet schelen, want die berekent het toch maar door. En 5% over veel is leuker dan 5% over weinig. Voor hetzelfde werk.
De CV en de Airco: daar moet iets over afgesproken zijn. Die maken meestal deel uit van het gehuurde, maar er kan iets anders overeengekomen zijn. Dat staat in de kleine lettertjes.
Hoe verhouden de bedragen zich met de voorschotten voor de servicekosten? Moet je extreem veel bijbetalen? Als dat niet zo is was het al min of meer bekend, zou je zeggen.
--------------
Leg je oor te luisteren bij bijvoorbeeld Bert Mulder.....ook al is het in Can.$
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Wilma van den Berg
Nu we het toch over zakelijke dingen hebben: ik wil graag een laptop aanschaffen. Het hoeft niet al te luxe maar wel van goede kwaliteit!
Welke raden jullie me aan? (en waarom)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Als je niet al te veel eisen er aan stelt, zou ik een Asus EEPC adviseren. Robuuste mini-notebook van een nieuwe generatie voor slechts 400 euro. Zie http://event.asus.com/eeepc/windows/index.htmlWilma van den Berg schreef:Nu we het toch over zakelijke dingen hebben: ik wil graag een laptop aanschaffen. Het hoeft niet al te luxe maar wel van goede kwaliteit!
ASUS of ToshibaWilma van den Berg schreef:Nu we het toch over zakelijke dingen hebben: ik wil graag een laptop aanschaffen. Het hoeft niet al te luxe maar wel van goede kwaliteit!
Wat wil je met die laptop? Dat is de eerste vraag.
Draadloos internet? Dus geïntegreerde WIFI?
Hebben jullie internet aan een touwtje dan heb je dat niet nodig natuurlijk.
Kortom. Ik zou zeggen, maak eerst een lijstje waaraan hij moet voldoen en dan verder kijken.
Ik heb overigens een HP maar een grote laptop. Hij doet het uitstekend.
Kortom. Ik zou zeggen, maak eerst een lijstje waaraan hij moet voldoen en dan verder kijken.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Dit is marktplaats niet.fluitje schreef:Ik heb overigens een HP maar een grote laptop. Hij doet het uitstekend.

Ik denk dat je de WIFI maar beter kunt laten zitten. Eruit laten halen kost meer.fluitje schreef:Wat wil je met die laptop? Dat is de eerste vraag.
Bovendien is een laptop draagbaar. Je moet dus niet uitgaan van de thuissituatie waar internet veelal nog niet draadloos is. Denk eens aan de trein, een hotel. Daar kun je soms gebruik maken van het netwerk aldaar.
--------------
- Wilma van den Berg
Tsja, een beetje veeleisend ben ik wel> Minimaal Windows EP met:fluitje schreef:Wat wil je met die laptop? Dat is de eerste vraag.
- draadloos internetmogelijkheid voor thuis maar ook verbinding voor waar dat niet aanwezig is
- outlook express, word, powerpoint, publisher, exel
- cd/dvd (windows media player)
- scan voor virussen
- msn (windows live messenger)
Dit met 'beschermhoes'/tas en mogelijkheid om een muis aan te sluiten
Windows EP?
Outlook express gaat er uit. Ondersteuning was officieel al beeindigt, maar is verlengt.
Als je toch office hebt kan je de office outlook gaan gebruiken, en anders het gratis windows live mail. Werkt ook prima.
En de meeste laptops hebben ingebouwde wifi. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Ik weet niet waar je woont, maar Correct Express in R'dam heeft bijna altijd wel een leuke toshiba op voorraad.
Als je rond de 700 euro overhebt voor een laptop heb je een prachtige laptop waar je jaren mee vooruit kan.
Daar zit Vista op... en dat moet je willen
Misschien heb je nog wel een ouder xp schijfje.
PS Vista en Outlook express gaan niet samen.
Overigens heb ik pas gelezen dat de HP tegenwoordig ook kwalitatief heel goed is. Ik kan het alleen nog niet helemaal geloven.
Ook Sony is goed, en bovendien heel mooi. Alleen wat duurder.
Outlook express gaat er uit. Ondersteuning was officieel al beeindigt, maar is verlengt.
Als je toch office hebt kan je de office outlook gaan gebruiken, en anders het gratis windows live mail. Werkt ook prima.
En de meeste laptops hebben ingebouwde wifi. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Ik weet niet waar je woont, maar Correct Express in R'dam heeft bijna altijd wel een leuke toshiba op voorraad.
Als je rond de 700 euro overhebt voor een laptop heb je een prachtige laptop waar je jaren mee vooruit kan.
Daar zit Vista op... en dat moet je willen

PS Vista en Outlook express gaan niet samen.
Overigens heb ik pas gelezen dat de HP tegenwoordig ook kwalitatief heel goed is. Ik kan het alleen nog niet helemaal geloven.
Ook Sony is goed, en bovendien heel mooi. Alleen wat duurder.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mijn HP stond niet te koop maar ik gaf aan dat hij mij heel goed bevalt.Wilma van den Berg schreef:Tsja, een beetje veeleisend ben ik wel> Minimaal Windows EP met:fluitje schreef: Ik heb overigens een HP maar een grote laptop. Hij doet het uitstekend.
- draadloos internetmogelijkheid voor thuis maar ook verbinding voor waar dat niet aanwezig is
- outlook express, word, powerpoint, publisher, exel
- cd/dvd (windows media player)
- scan voor virussen
- msn (windows live messenger)
Dit met 'beschermhoes'/tas en mogelijkheid om een muis aan te sluiten
Je eisen vallen wel mee Wilma.
WIFI zit er bijna standaard op maar daar moet je op letten natuurlijk dat het er wel op zit.
Een netwerkkaart voor een kabel........die zit er wel standaard op.
Office Word, Excel, Powerpoint is het Office-pakket wat je apart moet aanschaffen. Dat is gewoon software.
Dit is vrij prijzig en je zou kunnen overwegen om OpenOffice te gebruiken. Feitelijk hetzelfde als Microsoft Office. Kan gewoon word, excel en powerpointpresentaties openen en maken alleen de interface ziet er iets anders uit,.
CD/DVD zit er ook standaard in een laptop en Windows Mediaplayer zit standaard bij Windows in.
Virusscan: je kan natuurlijk een pakket kopen maar AVG-wirusscanner is goed én gratis.
MSN: dat kan je gewoon gratis downloaden.
En wat Gian zegt: voor 700 heb je inderdaad een hele goede.
Mocht je van plan zijn om ook met video te werken of programma's te draaien die een aanslag doen op het interne geheugen dan moet je daar wel op letten dat je minimaal 1Gb werkgeheugen neemt.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- Wilma van den Berg
Fijn dat jullie meedenken! Geweldig!