Bofepidemie in Biblebelt
Bofepidemie in Biblebelt
Bofepidemie in Biblebelt door weigering vaccinatie
ZA 19 apr 2008 | 09.22
Voor het eerst in twintig jaar heerst in Nederland een bofepidemie. Het virus is gesignaleerd in de streek tussen Zeeland en de Veluwe, waar veel orthodox-protestanten wonen die zich niet laten inenten.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bevestigde zaterdag een bericht hierover in de Volkskrant. In het getroffen gebied, de zogenoemde Biblebelt, weigeren veel bevindelijke gereformeerden om religieuze redenen elke vaccinatie.
Het Centrum voor Infectiebestrijding heeft in de afgelopen maanden in 61 bloedmonsters het virus aangetroffen. Maar omdat huisartsen kinderen met de bof (symptomen: koorts en opgezette wangen) momenteel niet hoeven te melden is de omvang van de epidemie onduidelijk. Vanaf 1 januari 2009 geldt wel een meldplicht.
Volgens het RIVM is de ziekte niet ernstig. Slechts zelden leidt de aandoening tot ernstige complicaties als hersenvliesontsteking. Wel bekijkt het Nederlands Vaccin Instituut of er iets moet veranderen aan de vaccinatie tegen de bof, omdat het huidige vaccin geen volledige bescherming biedt voor jonge kinderen, blijkt uit onderzoek.
Bron: ANP
ZA 19 apr 2008 | 09.22
Voor het eerst in twintig jaar heerst in Nederland een bofepidemie. Het virus is gesignaleerd in de streek tussen Zeeland en de Veluwe, waar veel orthodox-protestanten wonen die zich niet laten inenten.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bevestigde zaterdag een bericht hierover in de Volkskrant. In het getroffen gebied, de zogenoemde Biblebelt, weigeren veel bevindelijke gereformeerden om religieuze redenen elke vaccinatie.
Het Centrum voor Infectiebestrijding heeft in de afgelopen maanden in 61 bloedmonsters het virus aangetroffen. Maar omdat huisartsen kinderen met de bof (symptomen: koorts en opgezette wangen) momenteel niet hoeven te melden is de omvang van de epidemie onduidelijk. Vanaf 1 januari 2009 geldt wel een meldplicht.
Volgens het RIVM is de ziekte niet ernstig. Slechts zelden leidt de aandoening tot ernstige complicaties als hersenvliesontsteking. Wel bekijkt het Nederlands Vaccin Instituut of er iets moet veranderen aan de vaccinatie tegen de bof, omdat het huidige vaccin geen volledige bescherming biedt voor jonge kinderen, blijkt uit onderzoek.
Bron: ANP
Re: Bofepidemie in Biblebelt
Bof ik even dat ik geinge-ent ben 

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
bij mij heeft nu de 8e de bof (ergens in Zeeland alleen op z'n kamer
omdat er zo'n lange incubatietijd is zit er bij ons in het gezin tussen het 1e en 8e slachtoffer al ruim twee maanden!!
Ook in Canada op de Reformatorische school heerst het al een heel poosje
(en ik heb het ook gehoord van wélgevaccineerde kinderen...)

omdat er zo'n lange incubatietijd is zit er bij ons in het gezin tussen het 1e en 8e slachtoffer al ruim twee maanden!!
Ook in Canada op de Reformatorische school heerst het al een heel poosje
(en ik heb het ook gehoord van wélgevaccineerde kinderen...)
dat is ook boffen
niet de lusten, wel de lasten... zelfs in Canada...
(*LUSTEN= wonen op de Biblebelt / LASTEN= Boffen )

(*LUSTEN= wonen op de Biblebelt / LASTEN= Boffen )
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Inenten is totáál geen garantie dat er geen bof optreedt.
Nu wordt de tweede enting gegeven zo tegen de 9-jarige leeftijd, maar het blijkt dat het inenten géén afdoende bescherming tegen de bof is.
Ze gaan nu de tweede enting vervroegen tot de 4-jarige leeftijd, waarbij men méér kans heeft dat het bescherming biedt. Echter is men hard op zoek naar een sterk verbeterde versie van de entstof, juist omdat déze entstof geen échte garantie inhoudt.........
(óók uit hetzelfde Volkskrantbericht van vanmorgen)
Nu wordt de tweede enting gegeven zo tegen de 9-jarige leeftijd, maar het blijkt dat het inenten géén afdoende bescherming tegen de bof is.
Ze gaan nu de tweede enting vervroegen tot de 4-jarige leeftijd, waarbij men méér kans heeft dat het bescherming biedt. Echter is men hard op zoek naar een sterk verbeterde versie van de entstof, juist omdat déze entstof geen échte garantie inhoudt.........
(óók uit hetzelfde Volkskrantbericht van vanmorgen)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- JolandaOudshoorn
zucht, dan ga ik maar weer eens kijken of ik die inentingen nog wel laat doen.
Zal eens kijken op de website van kritisch prikken.
Zal eens kijken op de website van kritisch prikken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Onzin, al die inentingen. Volgens mij kun je als kind maar beter al die kinderziektes 'gewoon' krijgen. Wordt je veel sterker van. Maar mijn opvatting is misschien 'gekleurd' door m'n opvoeding.
Dat zeg je ook niet meer als je kind polio heeft. Wordt je over het algemeen niet echt sterk van....freek schreef:Onzin, al die inentingen. Volgens mij kun je als kind maar beter al die kinderziektes 'gewoon' krijgen. Wordt je veel sterker van. Maar mijn opvatting is misschien 'gekleurd' door m'n opvoeding.

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bepaalde ziekten kun je maar beter tegen beschermd zijn olmdat ze zeer ernstige gevolgen hebben.freek schreef:Onzin, al die inentingen. Volgens mij kun je als kind maar beter al die kinderziektes 'gewoon' krijgen. Wordt je veel sterker van. Maar mijn opvatting is misschien 'gekleurd' door m'n opvoeding.
De rest, ja daar kun je over van mening verschillen. Het is echter nog steeds zo dat de complicaties bij de zgn. "onschuldige" kinderziekten ook heel ernstig kunnen zijn!
En om dan alles op het conto van Gods Voorzienigheid te schrijven, dat gaat me wel wat ver. Dát er sprake is van Gods Voorzienigheid zal ik niet tegenspreken, maar om de gevolgen van je niet-handelen op het bordje te leggen op je kinderen onder verwijzing naar Gods Voorzienigheid is niet eerlijk t.o.v. je kind(eren).
Moderatorbericht:
Ik heb idd van verschillende doktoren gehoord dat het beter is de kinderziekten 'gewoon' te laten komen, de kinderen worden er sterker en weerbaarder van. .freek schreef:Onzin, al die inentingen. Volgens mij kun je als kind maar beter al die kinderziektes 'gewoon' krijgen. Wordt je veel sterker van. Maar mijn opvatting is misschien 'gekleurd' door m'n opvoeding.
Overigens is polio geen kinderziekte
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Oké, je hebt gelijk, neem kinkhoest. Als klein kind kun je daaraan overlijden. Als je de bof hebt, bestaat de kans dat jongens daarvan onvruchtbaar raken. Nou laat maar komen. Kijk mazelen of waterpokken vind ik nog prima, maar bij sommige ziekten kun je ook flink koorts krijgen en dat is niet zo goed voor je lichaam.henriët schreef:Ik heb idd van verschillende doktoren gehoord dat het beter is de kinderziekten 'gewoon' te laten komen, de kinderen worden er sterker en weerbaarder van. .freek schreef:Onzin, al die inentingen. Volgens mij kun je als kind maar beter al die kinderziektes 'gewoon' krijgen. Wordt je veel sterker van. Maar mijn opvatting is misschien 'gekleurd' door m'n opvoeding.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ik snap je redenering, maar laten we niet vergeten, als als als, en dan kan dit of dat,vlinder schreef:Oké, je hebt gelijk, neem kinkhoest. Als klein kind kun je daaraan overlijden. Als je de bof hebt, bestaat de kans dat jongens daarvan onvruchtbaar raken. Nou laat maar komen. Kijk mazelen of waterpokken vind ik nog prima, maar bij sommige ziekten kun je ook flink koorts krijgen en dat is niet zo goed voor je lichaam.henriët schreef:Ik heb idd van verschillende doktoren gehoord dat het beter is de kinderziekten 'gewoon' te laten komen, de kinderen worden er sterker en weerbaarder van. .freek schreef:Onzin, al die inentingen. Volgens mij kun je als kind maar beter al die kinderziektes 'gewoon' krijgen. Wordt je veel sterker van. Maar mijn opvatting is misschien 'gekleurd' door m'n opvoeding.
kijk als je een vijver in je tuin hebt, kàn een kind er in vallen,
als je aan een drukke weg woont, kàn je kind zomaar oversteken en dan kàn er van alles gebeuren
etc etc
misschien dat we moeten leren meer vertrouwen te hebben?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Je kan er onvruchtbaar van raken als je het op latere leeftijd krijgt. Dus als als ontwikkelt is. (volgens mijn info ten minste..) Daarom zeggen ze ook dat het beter is als je het als kind al hebt gehad.vlinder schreef:Oké, je hebt gelijk, neem kinkhoest. Als klein kind kun je daaraan overlijden. Als je de bof hebt, bestaat de kans dat jongens daarvan onvruchtbaar raken. Nou laat maar komen. Kijk mazelen of waterpokken vind ik nog prima, maar bij sommige ziekten kun je ook flink koorts krijgen en dat is niet zo goed voor je lichaam.henriët schreef:Ik heb idd van verschillende doktoren gehoord dat het beter is de kinderziekten 'gewoon' te laten komen, de kinderen worden er sterker en weerbaarder van. .freek schreef:Onzin, al die inentingen. Volgens mij kun je als kind maar beter al die kinderziektes 'gewoon' krijgen. Wordt je veel sterker van. Maar mijn opvatting is misschien 'gekleurd' door m'n opvoeding.
Mazelen ongevaarlijk? 6 op de duizend mensen die het de laatste epidemie kregen, overleden er aan. Mazelen en kinkhoest zijn berucht als kinderziekten. De schadelijke gevolgen van bof zijn voor zover ik weet nooit bewezen. Buiten dat je er aardig beroerd van bent als je het hebt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
je kunt ook maatregelen nemen om de káns te minimaliseren............henriët schreef: misschien dat we moeten leren meer vertrouwen te hebben?
Moderatorbericht: