AMSTERDAM - Een 82-jarige Spanjaard studeerde onlangs af in de geesteswetenschappen. Het was het dertiende universitaire diploma voor de eeuwige student die op zijn negentiende begon met een rechtenstudie. Voor de komende jaren staat een studie Arabisch gepland.
Na zijn studie rechten ("omdat mijn vader dat wilde") studeerde José Luis Iborte Baqué filosofie, geografie, geschiedenis, kunstgeschiedenis, Engels, Frans, Duits, Hebreeuws, economie, bedrijfseconomie en geneeskunde. Zo schrijft Het Laatste Nieuws.
Die laatste studierichting was het gevolg van een snedige opmerking. Een arts verzocht Baqué geen kritiek te leveren op zijn werk, tenzij hij zelf ook een studie geneeskunde had afgerond. "Vier jaar later stuurde ik hem met kerst een kopie van mijn diploma."
Tsja
Tsja
Re: Tsja
Zo zie je maar weer, zelfs rechtenstudenten komen uiteindelijk soms nog goed terechtJongere schreef:Na zijn studie rechten ("omdat mijn vader dat wilde") studeerde José Luis Iborte Baqué filosofie, geografie, geschiedenis, kunstgeschiedenis, Engels, Frans, Duits, Hebreeuws, economie, bedrijfseconomie en geneeskunde.

- Wilma van den Berg
Pfff....dat is ook gewoon niet meer normaal zeg.Jongere schreef:AMSTERDAM - Een 82-jarige Spanjaard studeerde onlangs af in de geesteswetenschappen. Het was het dertiende universitaire diploma voor de eeuwige student die op zijn negentiende begon met een rechtenstudie. Voor de komende jaren staat een studie Arabisch gepland.
Na zijn studie rechten ("omdat mijn vader dat wilde") studeerde José Luis Iborte Baqué filosofie, geografie, geschiedenis, kunstgeschiedenis, Engels, Frans, Duits, Hebreeuws, economie, bedrijfseconomie en geneeskunde. Zo schrijft Het Laatste Nieuws.
Die laatste studierichting was het gevolg van een snedige opmerking. Een arts verzocht Baqué geen kritiek te leveren op zijn werk, tenzij hij zelf ook een studie geneeskunde had afgerond. "Vier jaar later stuurde ik hem met kerst een kopie van mijn diploma."

Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Mwja, ik mis eigenlijk wel in het artikeltje wat hij nu eigenlijk heeft gedaan in zijn leven - afgezien van studeren dus.Wilma van den Berg schreef:Pfff....dat is ook gewoon niet meer normaal zeg.Wat een geweldig slimme man!
Ja, dat vraag je je van sommige mensen wel eens af...Jongere schreef:Mwja, ik mis eigenlijk wel in het artikeltje wat hij nu eigenlijk heeft gedaan in zijn leven - afgezien van studeren dus.Wilma van den Berg schreef:Pfff....dat is ook gewoon niet meer normaal zeg.Wat een geweldig slimme man!

- Sola Scriptura
wat heb je er aan als je naar de hel gaat?
pr 2:
IJdelheid der ijdelheden, zegt Prediker, ijdelheid der ijdelheden! Alles is ijdelheid! 3 Welk voordeel heeft de mens van al zijn zwoegen, waarmee hij zich aftobt onder de zon?
Pred 12,12
En overigens, mijn zoon, wees gewaarschuwd; er is geen einde aan het maken van veel boeken en veel doorvorsen is afmatting voor het lichaam.
pr 2:
IJdelheid der ijdelheden, zegt Prediker, ijdelheid der ijdelheden! Alles is ijdelheid! 3 Welk voordeel heeft de mens van al zijn zwoegen, waarmee hij zich aftobt onder de zon?
Pred 12,12
En overigens, mijn zoon, wees gewaarschuwd; er is geen einde aan het maken van veel boeken en veel doorvorsen is afmatting voor het lichaam.
Waarom nu eens niet gewoon respect voor hetgeen deze man aan kennis heeft vergaart?Sola Scriptura schreef:wat heb je er aan als je naar de hel gaat?
pr 2:
Pred 12,12
Je be/ver-oordeeld deze man zónder hem te kennen, dus je weet geen bárst af van wat hij wel of niet geloofd, of hij kennis heeft van God etc etc etc...........en dan gelijk maar weer de nodige Bijbelteksten er tegenaan smijten......
jij weet niet wat ik geloof of kennis heb ván, net zomin als dat wederkerig is, zo ook geldt dat voor deze man uit de krant.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- MarthaMartha
Ben ik met Rens eens. SS, jij doet vast ook veel dingen waar je niks aan hebt als je dit leven verlaat. Ik wel...Rens schreef:Waarom nu eens niet gewoon respect voor hetgeen deze man aan kennis heeft vergaart?Sola Scriptura schreef:wat heb je er aan als je naar de hel gaat?
pr 2:
Pred 12,12
Je be/ver-oordeeld deze man zónder hem te kennen, dus je weet geen bárst af van wat hij wel of niet geloofd, of hij kennis heeft van God etc etc etc...........en dan gelijk maar weer de nodige Bijbelteksten er tegenaan smijten......
jij weet niet wat ik geloof of kennis heb ván, net zomin als dat wederkerig is, zo ook geldt dat voor deze man uit de krant.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ach, ik had ooit een client waar de boekhouder diverse universitaire titels had beaald (ik dacht een stuk of vier, waaronder economie en rechten).Jongere schreef:Mwja, ik mis eigenlijk wel in het artikeltje wat hij nu eigenlijk heeft gedaan in zijn leven - afgezien van studeren dus.Wilma van den Berg schreef:Pfff....dat is ook gewoon niet meer normaal zeg.Wat een geweldig slimme man!
Zijn werkzaamheden bestonden zoals gezegd uit het voeren van de boekhouding waarvan ik tot mijn spijt moest getuigen dat daar niet veel van deugde.
Ik voelde medelijden: zoveel nutteloze inspanning zonder resultaten.
"Pred 12,12
En overigens, mijn zoon, wees gewaarschuwd; er is geen einde aan het maken van veel boeken en veel doorvorsen is afmatting voor het lichaam."
dit zou je ook eens kunnen zeggen tegen hén die vrijwel alleen maar van die "zware kost" lezen, soms 's morgens al......kopen en lezen hele partijen theologische boeken........
En overigens, mijn zoon, wees gewaarschuwd; er is geen einde aan het maken van veel boeken en veel doorvorsen is afmatting voor het lichaam."
dit zou je ook eens kunnen zeggen tegen hén die vrijwel alleen maar van die "zware kost" lezen, soms 's morgens al......kopen en lezen hele partijen theologische boeken........
Moderatorbericht:
wat is daar op tegen???? Heb jij daar dan last van?? Ik wou dat ik dat ook kon, maar ik moet me er toe aanzetten om theologische boeken te lezen, laat staan 's morgens vroeg al en elke dag....Rens schreef:"Pred 12,12
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Als een Schriftwoord je er tegen waarschuwd........................albion schreef:wat is daar op tegen???? Heb jij daar dan last van?? Ik wou dat ik dat ook kon, maar ik moet me er toe aanzetten om theologische boeken te lezen, laat staan 's morgens vroeg al en elke dag....Rens schreef:"Pred 12,12
Moderatorbericht:
Ja, maar ik reageer eigenlijk op dit zinnetje. Voor hetzelfde geld had je "zware kost" weg kunnen laten en "theologische" ook, want lezen is vermoeiing dezes vleses en aan vele boeken te kopen komt geen einde... en of dat nu theologische boeken zijn, of andere boeken dat maakt op zich geen verschil.Rens schreef: .....alleen maar van die "zware kost" lezen, soms 's morgens al......kopen en lezen hele partijen theologische boeken........
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
Het begin van de wijsheid is de vreze des Heren. Als je vanuit dit punt start, is het niet verkeerd om te lezen. Wat wel zo is, dat veel antwoorden op vragen, alleen nog maar meer vragen oproept. Als je alleen op antwoorden jaagt, dan zul je uiteindelijk heeel moe worden. Ook: kennis vermeerderd smart. Hoe meer je weet, hoe meer verantwoordelijkheid, meer druk daarvan zal ervaren. Dat neemt niet weg dat je wordt ontslagen van je plicht om te onderzoeken, ook al is dat voor sommigen zware kost. Als je het allemaal maar vanuit het juiste startpunt doet!albion schreef:Ja, maar ik reageer eigenlijk op dit zinnetje. Voor hetzelfde geld had je "zware kost" weg kunnen laten en "theologische" ook, want lezen is vermoeiing dezes vleses en aan vele boeken te kopen komt geen einde... en of dat nu theologische boeken zijn, of andere boeken dat maakt op zich geen verschil.Rens schreef: .....alleen maar van die "zware kost" lezen, soms 's morgens al......kopen en lezen hele partijen theologische boeken........
Ik weet, mijn Verlosser leeft