Blik of bolide

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Blik of bolide

Bericht door Pim »

Wat vinden jullie van de nieuwste serie (en het onderzoek) in het RD over auto's?

http://www.refdag.nl/website/dossier.php?id=1147

-----------

Even 2 quotes uit het artikel van vandaag:
„In zo’n X5 zit vaak een bepaald type mens, de patser. Ik vind mezelf geen BMW-type.”
en
(..)„Ik bestelde ’m zonder er een meter in te hebben gereden, na een bezoek aan de importeur in Beesd. Zo uit de folder.” De levertijd was dertien maanden. Halverwege die tijd zag hij z’n aankoop voor het eerst bij de dealer in de showroom en maakte hij een proefrit. (..)
Ik moet bekennen graag hard te rijden. Ben net terug uit Zwitserland. Met 170, 180 kilometer per uur over de Duitse autobaan, fantastisch.(..)

Je moet er wel gepast mee omgaan(..)
:!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Reactie voor Erdna:
Is dit 1 van die interesante bijlagen die je in Trouw niet vind?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Kwee nie of je patser auto´s hebt !

Tis dat ik geen eld heb voor een BMW of een Mercedes maar ik zou er graag een willen hebben

Of een Rolls Royce of een Jaquar maar ja daar moet je geld voor hebben en nou krijg binnenkort een nwe lease auto van de baas en helaas is de maandelijkse bijtelling teveel anders reed ik zeker een BMW
nicname

Bericht door nicname »

...Als je je hart er maar niet op zet, toch ;) ...[size=-2]zegt men dan..[/size]:!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Van de week stond onze auto in de krant!!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

D'r zusje, bedoel ik.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door nicname
...Als je je hart er maar niet op zet, toch ;) ...[size=-2]zegt men dan..[/size]:!
Nou, inderdaad. Men leze: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1202076

Van harte met iedere letter wat prof. Den Hertog zegt eens. Tsjonge zeg, zo goed zou ik het niet kunnen verwoorden.

Ik verwachtte al heel de tijd een kritische kanttekening bij het RD-beleid hieromtrent. Ook die geeft Prof. Den Hertog! En terecht!

[Aangepast op 11/2/05 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
zwartwit
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:22
Locatie: Aan de lek

Bericht door zwartwit »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door nicname
...Als je je hart er maar niet op zet, toch ;) ...[size=-2]zegt men dan..[/size]:!
Nou, inderdaad. Men leze: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1202076

Van harte met iedere letter wat prof. Witvliet zegt eens. Tsjonge zeg, zo goed zou ik het niet kunnen verwoorden.

Ik verwachtte al heel de tijd een kritische kanttekening bij het RD-beleid hieromtrent. Ook die geeft Prof. Witvliet! En terecht!
Prof. Den hertog bedoel je ws. Ik heb me inderdaad wel vaker verbaasd over de auto's die ten tonele gevoerd worden in de testen van het RD. Verder verbaas ik me erover dat er zo schaamteloos over auto's van 30000 tot weet ik veel hoeveel gesproken wordt. Soms bekruipt me weleens het gevoel dat we -als Christenen- aan zulk soort slappe houdingen 'ten onder gaan' Daarmee bedoel ik hen niet persoonlijk, maar meer van: het zou eigenlijk moeten zijn dat... etc. Durven wij nog wel radicale keuzes te maken? Snap trouwens ook niet waar ze het geld vandaan halen...
zwartwit
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:22
Locatie: Aan de lek

Bericht door zwartwit »

Witvliet: „Mijn auto heeft een zeker verband met mijn zakelijke contacten. Als ik in een Opel Astra zou rijden, schatten mensen mijn positie anders in, bewust of onbewust.”
So what?
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Witvliet: „Mijn auto heeft een zeker verband met mijn zakelijke contacten. Als ik in een Opel Astra zou rijden, schatten mensen mijn positie anders in, bewust of onbewust.”
So what?
Zo werkt het wel in het zakenleven. Mijn man rijdt in een goede auto, en zorgt er voor dat die auto schoon en heel is. Dat is onderdeel van je uitstraling. Hij komt ook in een pak bij de klanten, en met een aktentas. Als je in een gedeukt klein autootje, in je spijkerbroek en je spullen in een plastic tasje aan komt zetten kom je heel anders over.
Je hoeft niet door te slaan. Je hoeft niet persé de duurste mercedes en maatpakken te hebben.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Sorry, hoor, maar een auto straalt helemaal niet naar een ander uit. Alleen naar jezelf. Als je je 'gedeukte kleine autootje' een straat verderop zet, ziet niemand hem.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik denk wel dat men iets afleest van de auto, maar zoals Prof Den Hertog ook zegt: 'moet je je niet afvragen of je aan die aandacht voor uiterlijke zaken wel mee wil doen?' Moet dat nou niet eens doorbroken worden?

Overigens hoop ik voor dhr. Van der Spek RA (een van de andere artikelen) dat zijn clienten niet meelezen. Die hebben namelijk met z'n allen zijn veel te dikke auto betaald.....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Adorote

Bericht door Adorote »

Gaat toch nergens over.

Een auto gewoon een vervoermiddel, moet gewoon goed zijn en rijden .

En een statusauto alleen maar zielig speelgoed voor kleine kinderen in een volwassen lichaam .
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door refo
Sorry, hoor, maar een auto straalt helemaal niet naar een ander uit. Alleen naar jezelf. Als je je 'gedeukte kleine autootje' een straat verderop zet, ziet niemand hem.
Wel als je monsters van je koopwaar achterin hebt liggen.

En het is een beetje flauw om te doen alsof het helemaal verkeerd is om een goede indruk te willen maken bij klanten. Als jullie een baan hadden waarin je klanten te woord moesten staan (bijvoorbeeld bij een bank) dan deden jullie dat ook niet in een spijkerbroek met shirt.

Verder is het ook nog eens zo dat een "dure" auto (maar wat is duur? denk ook eens aan veiligheid, verbruik, ontspannen rijden) vaak tweedehands voor een goede prijs verkocht kan worden zodat je uiteindelijk helemaal niet zo duur hebt gereden.

De keus van je kleren zegt iets over jou, en de keus van je auto ook.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Als iemand veel onderweg is mag hij of zij best 'ergens in zitten'. Eén van m'n vroegere werkgevers (RA) reed een VW Golf. Als ze tegen hem zeiden dat hij toch wel een grote auto kon betalen, dan zei hij steevast: "Ik kan ook grotere schoenen betalen".
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie