Politieke correctheid: waar is het eind?

Unionist

Politieke correctheid: waar is het eind?

Bericht door Unionist »

Het sprookje "3 kleine biggetjes" is kwetsend voor moslims, oordeelt een jury in Engeland.

zie: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/educ ... 204635.stm

Hoever gaan we als Europeanen nog in ons politkek hypercorrect gedrag?

Een Ayaan- of Wilders-film hoeft van mij niet. Maar wanneer springt er 'es iemand op die zegt: En nu normaal doen?

Als een moslim geen dood varken wil eten, prima, neemt hij maar pindakaas. Wil een Indiër geen stukje koe op zijn bord? Even goede vrienden. Maar we hoeven toch het woord "varken" niet te vermijden, omdat dit tere kinderzieltjes kwetst? Ik eet persoonlijk liever geen wolvenbiefstuk, maar ik heb me nimmer geërgerd aan het verhaal van Roodkapje.
En dat ik geen kattenvlees wens in mijn nasi, wil toch niet zeggen dat ik de lokale kleuterschool moet aanklagen wegens het zingen van "Poesje mauw"?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
NIMROD

Bericht door NIMROD »

doe normaal
Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Unionist

Bericht door Unionist »

NIMROD schreef:doe normaal
Wie, ik?
Marco

Bericht door Marco »

Dan is het minimaal net zo kwetsend voor Joden. En daar hoor je niets over.
Gian

Bericht door Gian »

Ik hoop dat de Wilders film de geschiedenis van de moslim getrouw weergeeft. Dat moet genoeg doel treffen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
mens

Bericht door mens »

Gian schreef:Ik hoop dat de Wilders film de geschiedenis van de moslim getrouw weergeeft. Dat moet genoeg doel treffen.
Vraag me af of er wel een film is, en daarbij de media kan de boel ook opblazen, die hebben meer effect als een film ven Wilders denk ik.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Vandaag een stukje in de Telegraaf (die iemand in de trein had laten liggen):

SGP achter Wilders.
SGP-website schreef:De kritiek vanuit de Arabische landen op de film van Geert Wilders is hypocriet. Dat stelt SGP-kamerlid Van der Staaij in het debat met de regering over de Razeb. Als je ziet wat er dagelijks via verschillende Arabische zenders over de wereld wordt uitgestort aan haat tegen de Joden, Israel, de VS en het westen, dan is de kritiek op het nog te vertonen filmpje van Geert Wilders pure hypocrisie.
De SGP vindt dat dit moment moet worden aangegrepen om de Arabische landen en gesprekspartners aan te spreken op de haat die zij zelf zaaien en de opruiing waar ze zelf debet aan zijn. Van der Staaij: "Deze commotie biedt een goede basis voor een inhoudelijk gesprek over de manier waarop bevolkingsgroepen over elkaar spreken. Minister Verhagen moet dit momentum benutten. Over de nog onbekende film van Wilders zei Van der Staaij dat de SGP "bewust provocatieve acties verwerpt."
judith

Bericht door judith »

Erasmiaan schreef:Vandaag een stukje in de Telegraaf (die iemand in de trein had laten liggen):

SGP achter Wilders.
SGP-website schreef:De kritiek vanuit de Arabische landen op de film van Geert Wilders is hypocriet. Dat stelt SGP-kamerlid Van der Staaij in het debat met de regering over de Razeb. Als je ziet wat er dagelijks via verschillende Arabische zenders over de wereld wordt uitgestort aan haat tegen de Joden, Israel, de VS en het westen, dan is de kritiek op het nog te vertonen filmpje van Geert Wilders pure hypocrisie.
De SGP vindt dat dit moment moet worden aangegrepen om de Arabische landen en gesprekspartners aan te spreken op de haat die zij zelf zaaien en de opruiing waar ze zelf debet aan zijn. Van der Staaij: "Deze commotie biedt een goede basis voor een inhoudelijk gesprek over de manier waarop bevolkingsgroepen over elkaar spreken. Minister Verhagen moet dit momentum benutten. Over de nog onbekende film van Wilders zei Van der Staaij dat de SGP "bewust provocatieve acties verwerpt."
komt er een film van Geert Wilders??
helma

Bericht door helma »

judith schreef: komt er een film van Geert Wilders??

volgens mij moet jij minder op refoforum en eens de krant gaan lezen :mrgreen:
judith

Bericht door judith »

helma schreef:

Zal ik doen....ik doe het de laaste tijd wat minder...slecht hé :?
NIMROD

Bericht door NIMROD »

judith schreef:
helma schreef:

Ze moet het lezen nog leren
NIMROD

Bericht door NIMROD »

judith schreef:
helma schreef:

Ze moet het lezen nog leren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
David J

Bericht door David J »

Gian schreef:Ik hoop dat de Wilders film de geschiedenis van de moslim getrouw weergeeft. Dat moet genoeg doel treffen.
Precies. En dat geldt ook voor de geschiedenis van het hindoeisme, communisme en liberalisme. En o ja, ook voor die van het christendom.
Unionist

Bericht door Unionist »

Erasmiaan schreef:Vandaag een stukje in de Telegraaf (die iemand in de trein had laten liggen):
Het stond ook in dat exemplaar van De Telegraaf dat jij gekocht had op het station...

Overigens heeft Van der Staaij wel een punt. Alleen de kop deugt niet. Als je niet achter de Arabieren staat, sta je nog niet achter Wilders.
Gian

Bericht door Gian »

Niet kopen maar wel lezen...
Dat is nog eens principieel :P
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Plaats reactie