Brief van "de agent" i.h.k. van de loonacties

Rens

Brief van "de agent" i.h.k. van de loonacties

Bericht door Rens »

Geachte belastingbetaler,

Ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen en u vindt mij typisch. Tot mijn spijt kan ik dat niet van u zeggen. Ik weet immers niet wie u bent. Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word. U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees. U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten. U bent trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken. U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich incorrect behandeld. U kent alle verkeersregels en hebt dus altijd onterecht een bekeuring gekregen. U stoort zich eraan dat ik met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan tien seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben. U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terugsla noemt u dat machtsmisbruik. U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren. U vindt het wel heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen. U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer. U schreeuwt: Er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden, maar u wilt zelf niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden. In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het wisselen van een band, of haar op weg naar het ziekenhuis bij de bevalling help, uw zoon met mond-op-mondbeademing het leven redt of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden. Welnu meneer/mevrouw de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega’s kan afhangen.Jawel, meneer de belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieman.

===

ofwel..............ik sta vierkant áchter de politie-acties voor een aanzienlijk beter salaris!

Ik ontvang met mijn WAO-uitkering niet zoveel minder dan een enkelvoudige "baliekluiver" aan het bureau (diegenen die alléén op het bureau dienst doen aan de balie).....maar zij hebben wél minimaal een MBO-opleiding mét een politie-opleiding......en ontvangen netto (volgens zo'n "baliekluiver") zo'n € 1400,= netto......

ik ga nog even neuzen naar de salarisschalen bij de politie......als ik ze gevonden heb plaats ik ze wel even (ben het in vogelvlucht al wel tegengekomen)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
refo

Bericht door refo »

Van mij mogen ze ook meer ontvangen.

Maar een baliekluiver is echt wel wat anders. Dat is een ander woord voor leegloper.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens

Bericht door Rens »

Politieagent, wachtmeester

Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld

Per uur € 12,42

Per week € 496,83

Per 4 weken € 1987

Per maand € 2151

Per jaar € 25835

Bron: Salarischeck.....
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:Politieagent, wachtmeester

Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld

Per uur € 12,42

Per week € 496,83

Per 4 weken € 1987

Per maand € 2151

Per jaar € 25835

Bron: Salarischeck.....
Is dit incl. alle opslagen, vakantiegelden en andere toeslagen?
Als dat zo is, zou ik zeggen een opslag van 400%
Ik weet, mijn Verlosser leeft
BJD

Bericht door BJD »

rens schreef:Er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden, maar u wilt zelf niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden
Inderdaad heel herkenbaar :mrgreen: :x

Ach ja, die acties. Ik heb echt geen reden om ondankbaar te zijn en dan acties te moeten voeren? Tuurlijk zou ik het lekker vinden wat meer salaris maar geld is ook niet alles. En wat die rekenvoorbeelden zijn, het valt best wel mee. Je hoort mij niet klagen. Tevreden is ook een groot goed. Ik heb hiervoor gewerkt in CAO Ziekenhuiswezen. Ik denk dat salarisschaal uit Ziekenhuiswezen 40/45 gelijk staat aan het salaris van de (hoofd) agent op straat. Voor schaal 40/45 in het ziekenhuiswezen moet je volgens mij een HBO studie hebben.

Daarnaast kun je bij de politie goed doorgroeien, keurige arbeidsvoorwaarden en bij alle rekenvoorbeelden in de pers vergeet men te noemen dat vaak de ziektenkostenverzekering reeds van het brutosalaris af is. Ook dat van je vrouw. Tel uit je winst.. In de rijtjes van geliefde werkgevers staat de politie altijd hoog. Zo dramatisch zal het salaris dan niet zijn.
memento

Bericht door memento »

minimaal een MBO-opleiding mét een politie-opleiding......en ontvangen netto (volgens zo'n "baliekluiver") zo'n € 1400,= netto......
1400 netto met een MBO opleiding is helemaal niet slecht hoor!
Kislev

Bericht door Kislev »

In mn werk heb ik vaak te maken met de politie. Overweeg wel eens de overstap te maken van mijn baan naar zelfde functie bij de politie maar de salarissen liggen echt niet gelijk.
Als ik hoor wat de politie verdient ga ik me wel schamen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kislev schreef:Als ik hoor wat de politie verdient ga ik me wel schamen.
Het gaat in deze acties toch om wat ze krijgen? Niet om wat ze verdienen?
Kislev

Bericht door Kislev »

Tsja, idd, ze krijgen de helft van wat ze verdienen. :mrgreen:
Rens

Bericht door Rens »

memento schreef:
minimaal een MBO-opleiding mét een politie-opleiding......en ontvangen netto (volgens zo'n "baliekluiver") zo'n € 1400,= netto......
ehhhhhhhhhhh, mág ik effe.............

ik heb alleen lagere school gehad, en ontvang netto van de UWV een WIA-uitkering die slechts € 150,= lager ligt dan die politieman met MBO-opleiding.......

dus vind ik de salarissen van de politie daar tegen afgezet absurd laag......................van mij mogen ze acuut zo'n 400 euro per maand er netto bijkrijgen, gelet op de zwaarte van het werk én de afbreukrisico's (als iemand weet wat die term inhoudt)
Moderatorbericht:
vlinder

Bericht door vlinder »

Rens schreef:
memento schreef:

ik heb alleen lagere school gehad, en ontvang netto van de UWV een WIA-uitkering die slechts € 150,= lager ligt dan die politieman met MBO-opleiding.......

dus vind ik de salarissen van de politie daar tegen afgezet absurd laag......................van mij mogen ze acuut zo'n 400 euro per maand er netto bijkrijgen, gelet op de zwaarte van het werk én de afbreukrisico's (als iemand weet wat die term inhoudt)
Hmm als je zo gaat redeneren mogen ze er in de zorg ook nog wel een 600 euro bij hebben. Terwijl ik vind dat ik niet slecht verdien. Zorg is ook zwaar zowel psychisch als lichamelijk! Mijn rug voel ik ook terwijl ik nog maar begin 20 ben. En wat dacht je dat het psychisch met je doet zoveel mensen zien te overlijden? Van mij mogen die politiemensen er gerust wat bij hebben, maar niet met de argumenten van jou, want dan telt het ook voor andere beroepen!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Rens

Bericht door Rens »

Jammer genoeg worden er niet de mogelijkheden gevonden om in de zorg met harde acties te beginnen, want van mij mógen ze......

de zorg is altijd al zwaar onderbetaald geweest, en je "eis" van € 600,= erbij is niet eens zo idioot, gelet op wat er gedaan wordt in de zorg, afhankelijk van wat voor werk je doet binnen de zorgsector.

maar "de handen aan het bed" mogen een stuk beter gevuld worden......

helaas voor "de zorg" gaat het hier om de politie die in de spotlights staan.
Moderatorbericht:
Rens

Bericht door Rens »

Uit de Telegraaf van vandaag:

====

Autokrakers breken been agent

AMSTERDAM - Autokrakers in Leusden hebben een agent zo hard geschopt dat zijn kuitbeen brak.

De dieven waren bezig op de Dafplaats toen ze door de politie 'gestoord' werden. De wegrennende mannen werden door agenten in de auto, te voet en op een mountainbike achtervolgd.

De agent in burger op de fiets achterhaalde het stel. Eén van de twee verzette zich hevig en schopte wild om zich heen waardoor de agent zijn been brak.

Beide 18-jarige autokrakers uit IJsselstein werden uiteindelijk in de boeien geslagen.

en dat voor een paar rotcenten je in elkaar laten trappen??
Moderatorbericht:
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Rens schreef:
memento schreef:

Jij krijgt gewoon véúls te veul...
Rens

Bericht door Rens »

Erasmiaan schreef:
Jij krijgt gewoon véúls te veul...
voor klachten verwijs ik je graag naar de regering................. :mrgreen:
Moderatorbericht:
Plaats reactie