Rebellie tegen de 1.040 uren norm

jvdg

Rebellie tegen de 1.040 uren norm

Bericht door jvdg »

De laatste dagen zijn we geconfronteerd met (geweldadige) protesten tegen de zgn. 1040 uren norm voor de scholieren.

Ik word niet gekweld door enige kennis van zaken over dit onderwerp, maar ik vraag me af wat de werkelijke verzwaring voor onze leerlingen/studenten in feite inhoudt.

Ik heb de indruk dat zich onder ons een aantal docenten en scholieren/studenten bevinden.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties hierover.
Mede gezien in het licht van het feit dat onze kennis-economie achter gaat lopen bij de internationale ontwikkelingen.

Een upgrading van ons onderwijs kan toch geen kwaad?

Of, benader ik het probleem te simplistisch?
Vincent

Bericht door Vincent »

Ik ben geen docent maar vind persoonlijk wel onterecht dat het aantal uren is verzwaard.

Ik ben een groot voorstander van een onderwijs dat individueel is toegespitst. Bijv.: ik heb er een hekel om dingen uitgelegd te krijgen en zoek het liever zelf uit. Waarom ik op school die vrijheid nooit gekregen heb, begrijp ik niet. Ik heb heel wat lesuren zitten verdoen, puur omdat er aanwezigheidsplicht was.
jvdg

Bericht door jvdg »

Vincent schreef:Ik ben geen docent maar vind persoonlijk wel onterecht dat het aantal uren is verzwaard.

Ik ben een groot voorstander van een onderwijs dat individueel is toegespitst. Bijv.: ik heb er een hekel om dingen uitgelegd te krijgen en zoek het liever zelf uit. Waarom ik op school die vrijheid nooit gekregen heb, begrijp ik niet. Ik heb heel wat lesuren zitten verdoen, puur omdat er aanwezigheidsplicht was.
Ik heb destijds ook die tijd "verdaan", maar jaren later heb ik van het in die "verdane" tijd mijn winst kunnen doen.
Al was het alleen maar op het gebied van training van "denkwijzes".

Al teveel vrijheid in het zelf ontdekken kan heel schadelijk zijn.
Gian

Bericht door Gian »

Pik ze in hun kuif en geef ze voor hun billen.