Laptop hulp
Laptop hulp
Wie oh wie kan mij helpen?
Ik wil graag Works op mijn laptop installeren. Ik stop het schijfje in mn laptop... hij gaat beetje zoemen en houdt op met zoemen. Verder gebeurt er niets. Hij start niet vanzelf op... Als ik naar 'Mijn Computter' ga dan zie ik:
DVD-rw-station (E: ) Works8
0 bytes van 278 beschikbaar
Is er dan geen ruimte beschikbaar om Works te installeren??? Dat lijkt me toch heel erg stug? Deze laptop is gloednieuw, schijfje Works is erbij geleverd.... Overigens... als ik dan op het icoontje druk van Works dan doet ie helemaal niets....
Wie oh wie kan deze vrouw in nood helpen??
Wie is er zo briljant?
Daphne
Ik wil graag Works op mijn laptop installeren. Ik stop het schijfje in mn laptop... hij gaat beetje zoemen en houdt op met zoemen. Verder gebeurt er niets. Hij start niet vanzelf op... Als ik naar 'Mijn Computter' ga dan zie ik:
DVD-rw-station (E: ) Works8
0 bytes van 278 beschikbaar
Is er dan geen ruimte beschikbaar om Works te installeren??? Dat lijkt me toch heel erg stug? Deze laptop is gloednieuw, schijfje Works is erbij geleverd.... Overigens... als ik dan op het icoontje druk van Works dan doet ie helemaal niets....
Wie oh wie kan deze vrouw in nood helpen??
Wie is er zo briljant?
Daphne
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Geweldig Tib! Thanks, k had al n aantal keren lopen klieren en rommelen maar t lukte gewoon niet. Nu gaf dat ding aan dat de installatie voltooid was dus het zal er allemaal wel opzitten.
Dan heb ik nog n vraag, bij deze laptop en ook bij mn pa zn nieuwe pc is het toetsenbord afwijkend als je op bepaalde toetsen drukt. Nu weet ik ongeveer uit mn hoofd waar de vraagteken zou kunnen zitten maar als ik op t tekentje vraagteken klik krijg ik =
dat is nie echt n vraagteken he? (dit wel maar op mn oude toetsenbord zat ie ergens anders...)
Hoe los ik dat op?
Dan heb ik nog n vraag, bij deze laptop en ook bij mn pa zn nieuwe pc is het toetsenbord afwijkend als je op bepaalde toetsen drukt. Nu weet ik ongeveer uit mn hoofd waar de vraagteken zou kunnen zitten maar als ik op t tekentje vraagteken klik krijg ik =
dat is nie echt n vraagteken he? (dit wel maar op mn oude toetsenbord zat ie ergens anders...)
Hoe los ik dat op?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Re: Laptop hulp
Een vraag. Ik moet voor twee van mijn kinderen (middelbare + student) een laptop aanschaffen. Ik ben daar helemaal niet in thuis omdat ik zelf thuis alleen maar telefoon en iPad gebruik en al jaren geen PC meer (wat een ellende altijd met die updates, virussen en virusscanners).
Wat is een betrouwbare en ook betaalbare laptop? In het verleden van het werk wel eens een Chromebook gehad. Dat werkte wel snel en prettig. Is dat nog een optie?
Wat is een betrouwbare en ook betaalbare laptop? In het verleden van het werk wel eens een Chromebook gehad. Dat werkte wel snel en prettig. Is dat nog een optie?
Lastige vraag.
Wat gaan ze er mee doen? Is het voor school/studie? Gamen? Softwareontwikkeling?
Als het zo maar voor wat mailtjes, internet en Word is, zou je een chromebook kunnen doen. Zelf ben ik daar geen fan van, omdat je al snel tegen de beperkingen aanloopt.
Ik zou eerder voor een middenklasse Windows-11 laptop gaan.
Maar als het voor gamen of softwareontwikkeling is, kan je beter een topmodel kopen.
Wat gaan ze er mee doen? Is het voor school/studie? Gamen? Softwareontwikkeling?
Als het zo maar voor wat mailtjes, internet en Word is, zou je een chromebook kunnen doen. Zelf ben ik daar geen fan van, omdat je al snel tegen de beperkingen aanloopt.
Ik zou eerder voor een middenklasse Windows-11 laptop gaan.
Maar als het voor gamen of softwareontwikkeling is, kan je beter een topmodel kopen.
Wij hebben voor onszelf vorig jaar een Lenovo refurbished laptop gekocht, kostte 350. Werkt prima.Charles schreef: ↑20 aug 2024, 08:38 Een vraag. Ik moet voor twee van mijn kinderen (middelbare + student) een laptop aanschaffen. Ik ben daar helemaal niet in thuis omdat ik zelf thuis alleen maar telefoon en iPad gebruik en al jaren geen PC meer (wat een ellende altijd met die updates, virussen en virusscanners).
Voor onze middelbare scholieren hebben wij via school ook een Lenovo gekocht met 4 jaar garantie. Die was ongeveer € 600
Hier hebben ze een HP 14 inc laptops, een ze zijn er zeer te vrede over. Mijn dochter krijgt nu een laptop van school een Acer. Is vooral belangrijk dat je veel opslagcapaciteit hebt voor en student, of dat je die los erbij koopt. Een de prijs dat is lastig goed zoeken op internet kan nog wel eens voordeel opleveren.Charles schreef: ↑20 aug 2024, 08:38 Een vraag. Ik moet voor twee van mijn kinderen (middelbare + student) een laptop aanschaffen. Ik ben daar helemaal niet in thuis omdat ik zelf thuis alleen maar telefoon en iPad gebruik en al jaren geen PC meer (wat een ellende altijd met die updates, virussen en virusscanners).
Laatst gewijzigd door CvD op 20 aug 2024, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is voor school/studie. Dus geen speciale, zware programma's. Vooral werkstukken maken.
Dan zijn de suggesties van Merel en CvD prima.
Ik heb zelf een Microsoft Surface Laptop Go 2; die bevalt ook prima. Het is wat kleiner, maar thuis en op kantoor werk ik meestal met een docking station met extern scherm. Op locatie heb je dan een lekker klein toestel.
Maar goed, dat is een kwestie van voorkeur.
Ik heb zelf een Microsoft Surface Laptop Go 2; die bevalt ook prima. Het is wat kleiner, maar thuis en op kantoor werk ik meestal met een docking station met extern scherm. Op locatie heb je dan een lekker klein toestel.
Maar goed, dat is een kwestie van voorkeur.
Een vraag: ik zou op de gezinslaptop graag registratie willen die bijhoudt wat er zoal op gedaan wordt. Ik heb daar wel eens een programmaatje voorbij zien komen. Iemand tips?
Als ieder met zijn eigen account inlogt is microsoft family een prima optie.Charles schreef:Een vraag: ik zou op de gezinslaptop graag registratie willen die bijhoudt wat er zoal op gedaan wordt. Ik heb daar wel eens een programmaatje voorbij zien komen. Iemand tips?
Waarom zou je kinderen hierin willen controleren?