Mooie ervaring die ik wil delen

Plaats reactie
helma

Mooie ervaring die ik wil delen

Bericht door helma »

Vorige week ben ik in Engeland geweest.
Ik zocht op Internet naar B&B en ik keek of we (mijn vriendin en ik) terecht konden bij christelijke mensen. Niet vanuit een 'ons-kent-ons-gevoel' of dat ik perse niet 'bij 'neutrale' mensen wil; maar ik vind het altijd fijn om ook over de landsgrenzen andere christenen te ontmoeten.
om maar met Groenewegen te zeggen: al komen zij uit verre landen..enz.
Ik vond een christelijk hotel in Eastbourne en daar hebben we dus een paar dagen gebivakkeerd. Het was er erg huiselijk.
Bij het ontbijt kwam de vrouw des huizes ineens met een stoel bij ons zitten en zei: het is mijn gewoonte om met de gasten iedere morgen bij het ontbijt een korte bijbelstudie te houden. Ze had een Bijbel op schoot met wat papier en las uit Johannes 1 en vervolgens hield ze een korte sprekende bijbelstudie. We hebben fijn met elkaar gepraat tot ze zei "Let us pray". Vervolgens deed ze een gebed met ons.

Toen we zaterdag klaar stonden om weer naar Nederland te vertrekken zei ze dat ze graag als afscheid ook wilde bidden met ons. Ze dankte de Heere voor de dagen van rust en ontspanning, vroeg om bewaring onderweg en een veilige thuiskomst en bad voor mijn gezin (ik had foto's laten zien).
Het was heel ontroerend en ook beschamend voor ons Nederlanders. Nooit in Nederland heb ik zoiets meegemaakt.
Heel eenvoudig getuigde ze van wat de Heere Jezus voor haar betekende en dat het haar verlangen was om getuige van Hem te zijn omdat Hij het zo waard is om gediend te worden. En ze bracht het christen-zijn in praktijk!
Het 'christelijke hotel' was niet slechts een titel boven de deur, maar het was echt het verlangen om in hun hotel de Heere te dienen en voor Hem te leven. Gelijk bij binnenkomst hing er een bordje dat er in het hotel de regels van Gods Woord de leiddraad waren en bovenaan stonden

Het was een weldaad om daar te zijn!
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

mooi om te horen, helma
beschamend voorbeeld.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Gabrielle schreef:beschamend voorbeeld.
Nee, opwekkend voorbeeld :D
Grace

Bericht door Grace »

Wat een getuigenis......Prachtig.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Grace schreef:Wat een getuigenis......Prachtig.

:!:
Gert10

Bericht door Gert10 »

Ons tot voorbeeld!
Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
vlinder

Bericht door vlinder »

Goed dat je het met ons deelt Helma!
Erg mooi. Ja een mooi voorbeeld, maar ook een les!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marnix

Bericht door Marnix »

vlinder schreef:Goed dat je het met ons deelt Helma!
Erg mooi. Ja een mooi voorbeeld, maar ook een les!
Ik snap het niet precies. Ik vind het mooi om te lezen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als je een christelijk hotel hebt vind ik het eigenlijk wel logisch om dat te doen. Dan is het toch niet raar of bijzonder ofzo maar heel normaal? Of ben ik nou gek?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

het zou logisch moeten zijn, maar ik heb het nooit eerder gehoord/meegemaakt. Terwijl we in Nederland zóveel hebben waar Christelijk of reformatorisch voor staat....
Marnix

Bericht door Marnix »

helma schreef:het zou logisch moeten zijn, maar ik heb het nooit eerder gehoord/meegemaakt. Terwijl we in Nederland zóveel hebben waar Christelijk of reformatorisch voor staat....
Vreemd, ik maak dat soort dingen toch wel regelmatig mee... bidden en lezen met mensen als daar aanleiding voor is (en dat is bijna altijd wel he) is juist erg fijn. Je gelooft samen en mag ook samen naar God gaan en naar Hem luisteren.

Zouden er redenen zijn waarom velen dit niet zoveel meemaken? Zelf heb ik dit vroeger ook neit zo meegemaakt, in de kerk is dat aan het veranderen, daarvoor begon het vooral in de omgang met andere christenen, buiten de kerken om vaak.... bij evangelische christenen en gereformeerden die veel met hen samenwerkten.... zijn we als gereformeerden dan vaak te gesloten, te indiviueel ingesteld?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie