Ze stonden er weer gekleurd op, gisteren in de krant :
RHENEN - Uitgaansgelegenheid Bollee in
Rhenen gaat professionele
parkeerwachten inschakelen om
rumoerige gasten die op straat
overlast veroorzaken tot rust te manen.
„Sommige reformatorische jongeren
hebben de neiging erg luidruchtig te
zijn.” De maatregel heeft te maken met een
grootscheepse verbouwing die
binnenkort van start gaat, aldus
eigenaar Robbert Bollee.
.
De inzet van parkeerwachten is vooral
bedoeld om het reformatorische
publiek in goede banen te leiden. Met name
op vrijdagavond bezoeken veel
reformatorische jongeren
de uitgaansgelegenheid.
.
De ervaringen van
de horeca-exploitant uit Rhenen
wijzen uit dat zijn publiek op
vrijdag rumoeriger is dan op zaterdag.
Bollee: „vrijdags komen hier
veel reformatorische jongeren.
Sommigen van hen hebben de neiging
erg luidruchtig te zijn. Hun
gemiddelde leeftijd ligt ook zo’n tien
jaar onder die van het publiek van
zaterdag. Misschien heeft zoiets er
ook mee te maken.”
.
Volgens Bollee wordt het bedrijf als
de komende verbouwing achter de rug is
een stuk groter. „Nu hebben we
op vrijdagavond incidenteel wat
rumoerige bezoekers op straat, straks
zal dat structureel zijn.” Op basis van
eerdere ervaringen denkt Bollee dat de
maatregel onontkoombaar is. „Dit
bedrijf bestaat al zeventig jaar. We
kennen het klappen van de zweep.”
.
Vanaf welke datum de parkeerwachten
zullen worden ingeschakeld, durft de
eigenaar niet met zekerheid te zeggen.
„Na de verbouwing, dat is het enige wat
zeker is. Zo’n uitbreiding gaat in
fases.
Reformatorische jongeren erg luidruchtig...
Reformatorische jongeren erg luidruchtig...
~~Soli Deo Gloria~~
-
Dhr. Bollee geeft zelf al de reden van de luidruchtigheid. Ze zijn zo'n tien jaar jonger die refo-jongeren, nou dat scheelt nogal op die leeftijd. En ja, op die vrijdag is er speciaal een 'reformatorische avond'. Dan kan je er op rekenen dat er staat reformatorische jongeren. Daarom is het ook zo balen dat ze hun mond gewoon niet dicht houden. Laten ze nu juist eens een goed voorbeeld geven. :eur
Maar reformatorisch of niet, ze mochten van mij hier in het centrum van Rijssen ook wel eens een keer komen opletten. Wat daar op een zaterdagavond wel niet word kapotgemaakt en geluidsoverlast word veroorzaakt door de jeugd. Dan denk ik dat we allemaal dezelfde zijn, refo of geen-refo (ha, en als je niet van die titel houd, dan verzin je zelf maar een ander
). Want als ik af en toe wel eens uit m'n raampje kijk, bij het geluid van een rinkelende autospiegel, dan zie je ze allebei voorbij komen.
Maar reformatorisch of niet, ze mochten van mij hier in het centrum van Rijssen ook wel eens een keer komen opletten. Wat daar op een zaterdagavond wel niet word kapotgemaakt en geluidsoverlast word veroorzaakt door de jeugd. Dan denk ik dat we allemaal dezelfde zijn, refo of geen-refo (ha, en als je niet van die titel houd, dan verzin je zelf maar een ander

Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Overal waar (veel) drank wordt genuttigd krijg je lawaai. Ook als je niet-refo bent.
Ik denk niet er bedoeld wordt dat refo-jongeren meer lawaai maken, dan niet-refo-jongeren.
Vergeleken bij Gorkum of Nijkerk, is het bij Bolle nog erg rustig.
Ik denk niet er bedoeld wordt dat refo-jongeren meer lawaai maken, dan niet-refo-jongeren.
Vergeleken bij Gorkum of Nijkerk, is het bij Bolle nog erg rustig.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Zou dat meespelen?
Misschien wel.
Engelsen die op vakantie zijn in SPpanje of Griekenland of zo staan er om bekend luidruchtig te zijn en megaveel te drinken. Maar in Engeland is het bier dan ook 3x zo duur en gaan de cafe's om 11 uur dicht. Er zit op zich wel een verband tussen. Misschien is dat hier ook wel het het geval.
Maar ja, wat is dan de oplossing?
Misschien wel.
Engelsen die op vakantie zijn in SPpanje of Griekenland of zo staan er om bekend luidruchtig te zijn en megaveel te drinken. Maar in Engeland is het bier dan ook 3x zo duur en gaan de cafe's om 11 uur dicht. Er zit op zich wel een verband tussen. Misschien is dat hier ook wel het het geval.
Engels bier tappen? Sowieso niet te drinken. Niet te lang laten staan, anders wordt 't koud.Oorspronkelijk gepost door Marnix
Zou dat meespelen?
Misschien wel.