fietstocht tbv Schutse
fietstocht tbv Schutse
Ik zag in de gezinsgids dat er a.s. zaterdag 25 augustus een mooie fietstocht was tbv de Schutse langs 12 kastelen. Wij gaan fietsen, wie fietst er ook mee?
- Christiaan
Poe poe, dat wordt vroeg op, Christiaan! 180 kilometer tot Elst, hoe lang doe je daarover?? :mrgreen:www.tijdenplaats.nl schreef:Kastelenfietstocht t.b.v. De Schutse
Onderwerp Kastelenfietstocht t.b.v. De Schutse
Begindatum zaterdag 25 augustus 2007
Aanvangstijd 10:00 uur
Omschrijving Fietstocht (ong. 35 km.) t.b.v. De Schutse. Langs boerderijen, buitenplaatsen en 12 kastelen! Div. stops. Prijs gezin: 12,00. Opstappen tussen 10.00 en 11.30.
Kosten kinderen: € 3,50
Locatie Fam. Veenbrink (= startpunt)
Straat Paardenkop
Huisnummer 42
Postcode 3921
Plaats Elst (Utrecht)
- Christiaan
Zoals ik al opperde toch Verweggiestan.Hendrikus schreef:Poe poe, dat wordt vroeg op, Christiaan! 180 kilometer tot Elst, hoe lang doe je daarover?? :mrgreen:www.tijdenplaats.nl schreef:Kastelenfietstocht t.b.v. De Schutse
Onderwerp Kastelenfietstocht t.b.v. De Schutse
Begindatum zaterdag 25 augustus 2007
Aanvangstijd 10:00 uur
Omschrijving Fietstocht (ong. 35 km.) t.b.v. De Schutse. Langs boerderijen, buitenplaatsen en 12 kastelen! Div. stops. Prijs gezin: 12,00. Opstappen tussen 10.00 en 11.30.
Kosten kinderen: € 3,50
Locatie Fam. Veenbrink (= startpunt)
Straat Paardenkop
Huisnummer 42
Postcode 3921
Plaats Elst (Utrecht)
Is iets te ver, ookal zou ik met de trein gaan en daarna fietsen..
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Tip voor grote gezinnen: schrijf je niet als gezin in.
1 gezinslid meldt zich aan. De rest fietst mee. Dat is een stuk goedkoper. Het bespaarde geld kun je dan besteden in het koek en zopie tentje wat ongewtijfeld onderweg zal opdoemen.
1 gezinslid meldt zich aan. De rest fietst mee. Dat is een stuk goedkoper. Het bespaarde geld kun je dan besteden in het koek en zopie tentje wat ongewtijfeld onderweg zal opdoemen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Aanzetten tot frauduleus handelen? :shock:refo schreef:Tip voor grote gezinnen: schrijf je niet als gezin in.
't Is een fietstocht voor goede doelen, en dan streeft men naar een maximale opbrengst.
Dat vind ik - zeker met het doel van de fietstocht voor ogen - nou niet echt "netjes"...refo schreef:Tip voor grote gezinnen: schrijf je niet als gezin in.
Edit: JvdG was me al voor.. Maar buiten dat: Is die €12,- niet sowieso voor het hele gezin?
Hmm, fraude gaat wat ver. Een fietspad behoort gewoon tot de openbare weg. Erg ethisch is het natuurlijk niet. Het geld dat anders bestemd zou zijn voor een goed doel, verdwijnt nu in de magen van de 'deelnemers'.jvdg schreef:Aanzetten tot frauduleus handelen? :shock:refo schreef:Tip voor grote gezinnen: schrijf je niet als gezin in.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Het doel heiligt de middelen?Marco schreef:Dat vind ik - zeker met het doel van de fietstocht voor ogen - nou niet echt "netjes"...refo schreef:Tip voor grote gezinnen: schrijf je niet als gezin in.
Edit: JvdG was me al voor.. Maar buiten dat: Is die €12,- niet sowieso voor het hele gezin?
Gezinnen zijn altijd de klos bij die tochten.
Tenzij ook alleengaanden € 12 moeten betalen, zal de grootste opbrengst van de gezinnen komen.
Veelal is het tarief een euro of vier en maximaal een vijftien euro per gezin.
Een alleengaande betaald 4 euro, koopt onderweg een Mars voor een euro en een glaasje fris voor 50 cent. Bij aankomst een kop soep en drie pannekoeken voor 2.50 euro. Totale kosten voor een middagje fietsen plus maaltijdje: 7.50 euro
Bij een gezin (Vader, moeder, vier kinderen) gaat het als volgt: entree 12 euro. Géén marsen, 6 glaasjes frisdrank (nix is ook zo flauw) ,géén soep, één pannekoek.
Kosten voor het gezin: een euro of 20. En dan moeten ze nog eten.
Wat ik voorstel is dit: het gezin betaalt ook 4 euro. Voor die 8 euro kan dan onderweg nog wat gekocht worden. Al met al zal de bijdrage toch wel hoger zijn.
Daarom moet de tariefstelling zo zijn: kosten fietstocht 12 euro per adres, gezinnen krijgen per kind 4 euro korting. Minimaal te betalen 4 euro per gezin.
--------------
Wat in de magen verdwijnt is meestaal ook klandizie van het zogenaamde goede doel.Josephus schreef:Hmm, fraude gaat wat ver. Een fietspad behoort gewoon tot de openbare weg. Erg ethisch is het natuurlijk niet. Het geld dat anders bestemd zou zijn voor een goed doel, verdwijnt nu in de magen van de 'deelnemers'.jvdg schreef:Aanzetten tot frauduleus handelen? :shock:refo schreef:Tip voor grote gezinnen: schrijf je niet als gezin in.
Waarom heeft De Schutse eigenlijk geld nodig?
--------------
Sjonge refo, word je niet een beetje flauw van jezelf? Als je het er niet voor over hebt als gezin doe je niet mee, en anders wel. Het is toch logisch dat je per hoofd betaald? Bij de supermarkt zeggen ze toch ook niet dat een gezin hetzelfde moet betalen als een alleenstaande?refo schreef:Het doel heiligt de middelen?Marco schreef:Dat vind ik - zeker met het doel van de fietstocht voor ogen - nou niet echt "netjes"...refo schreef:Tip voor grote gezinnen: schrijf je niet als gezin in.
Gezinnen zijn altijd de klos bij die tochten.
Tenzij ook alleengaanden € 12 moeten betalen, zal de grootste opbrengst van de gezinnen komen.
Veelal is het tarief een euro of vier en maximaal een vijftien euro per gezin.
Een alleengaande betaald 4 euro, koopt onderweg een Mars voor een euro en een glaasje fris voor 50 cent. Bij aankomst een kop soep en drie pannekoeken voor 2.50 euro. Totale kosten voor een middagje fietsen plus maaltijdje: 7.50 euro
Bij een gezin (Vader, moeder, vier kinderen) gaat het als volgt: entree 12 euro. Géén marsen, 6 glaasjes frisdrank (nix is ook zo flauw) ,géén soep, één pannekoek.
Kosten voor het gezin: een euro of 20. En dan moeten ze nog eten.
Wat ik voorstel is dit: het gezin betaalt ook 4 euro. Voor die 8 euro kan dan onderweg nog wat gekocht worden. Al met al zal de bijdrage toch wel hoger zijn.
Daarom moet de tariefstelling zo zijn: kosten fietstocht 12 euro per adres, gezinnen krijgen per kind 4 euro korting. Minimaal te betalen 4 euro per gezin.