Boek Openbaring van Johannes verklaring

388821

Boek Openbaring van Johannes verklaring

Bericht door 388821 »

'Wie weet er een goede en makkelijk te lezen bijbelverklaring over de Openbaringen?
wat is een aanrader om aan te schaffen ?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

W. Hendriksen, Visioenen der voleinding
Alleen antiquarisch verkrijgbaar.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bavink: En voort wentelen de eeuwen.

Zeer aanbevolen!
astroguy

Re: Boek Openbaring van Johannes verklaring

Bericht door astroguy »

388821 schreef:'Wie weet er een goede en makkelijk te lezen bijbelverklaring over de Openbaringen?
wat is een aanrader om aan te schaffen ?
H.R. van de Kamp, Profetie vanaf Patmos, Kok, Kampen. Is deel van de serie commentaar op het nieuwe testament 3de serie. Tussen 1 sept en 1 dec 2007 met 10% korting verkrijgbaar volgens de webwerf van Kok Kampen. (evenals de andere delen in de serie).
Atze
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Een andere verklaring: H.J. Verwoerd - Vliedt uit het Noorderland
freek

Bericht door freek »

Christiaan

Bericht door Christiaan »

Dr. Heinrich Bullinger heeft er 101 preken over gemaakt.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Unionist

Bericht door Unionist »

à Brakel in deel 3 van de Redelijke Godsdienst klik hier

Patick, Polish en Welsh: Hier te vinden: http://www.theologienet.nl/inhoud.htm (kijk bij Lowman)
Josephus

Bericht door Josephus »

Ds. E.J. Hempenius heeft er twee zeer toegankelijke (voorzover dat mogelijk is bij dit bijbelboek) boekjes over geschreven.

Zie hier.

Minder toegankelijk, maar wel zeer boeiend is "De Apocalyps van Johannes" van ds. J. de Heer. Dit boek is niet meer in de reguliere handel verkrijgbaar, maar alleen nog antiquarisch of bij winkels waar ze nog wat uitgeversrestanten van dit boek hebben (bijv. bij Muller in Vlaardingen).

Hetzelfde geldt voor het boekje "Auditieve aspecten van het boek Openbaring van Johannes" van A.G. Soeting. Ligt tegenwoordig bij De Slegte voor een paar euro. Geen bijbelstudieboek, maar wel zeer interessant!
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:Hetzelfde geldt voor het boekje "Auditieve aspecten van het boek Openbaring van Johannes" van A.G. Soeting. Ligt tegenwoordig bij De Slegte voor een paar euro. Geen bijbelstudieboek, maar wel zeer interessant!
Kun je over dat laatste boek iets meer vertellen? Klinkt wel boeiend!
Zaterdag hoop ik weer eens bij een De Slegte-filiaal in de buurt te zijn.
memento

Bericht door memento »

Hendrikus schreef:Bavink: En voort wentelen de eeuwen.

Zeer aanbevolen!
Alhoewel geen studieboek, is het m.i. 1 vd betere boeken over openbaring. Degenen die zich aan een systematische uitleg van openbaring gewaagd hebben, vervallen m.i. al heel snel in het maken van vele, niet bewijsbare, aannames, waardoor ze meer een theorie beschrijven, en die theorie toepassen op de Schrift, dan dat ze de Schrift uitleggen
Josephus

Bericht door Josephus »

Hendrikus schreef:
Josephus schreef:Hetzelfde geldt voor het boekje "Auditieve aspecten van het boek Openbaring van Johannes" van A.G. Soeting. Ligt tegenwoordig bij De Slegte voor een paar euro. Geen bijbelstudieboek, maar wel zeer interessant!
Kun je over dat laatste boek iets meer vertellen? Klinkt wel boeiend!
Zaterdag hoop ik weer eens bij een De Slegte-filiaal in de buurt te zijn.
Ik heb de voor- en achterkant even ingescand. In enkele filialen van De Slegte in de Randstad heb ik in elk geval pas nog een stapeltje zien liggen.

Afbeelding

Afbeelding
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:Ik heb de voor- en achterkant even ingescand. In enkele filialen van De Slegte in de Randstad heb ik in elk geval pas nog een stapeltje zien liggen
Dank je! Lijkt me zeker de moeite waard. Hopelijk heeft De Slegte Utrecht 'm ook.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Het boek der Openbaring
Ds. F. Mallan

(zelf nooit gelezen, maar weet als rasechte GGiN-ter :wink: dat het bestaat)
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Als je naar http://www.petersteffens.nl gaat en dan klikt op bijbelstudies kom je een uitleg van het boek Openbaring tegen.
Dit is een andere uitleg dan wat genoemd wordt in de andere topics, deze man is een Jood maar gelooft dat Jezus de Messias is.
Dus geen vervangingstheoloog zoals Bavinck, Van Kooten, Mallan enz.
En de uitleg van Wilhelmus a Brakel, hij was een post-chiliast en dat is te lezen in zijn uitleg.
Steffens heeft een totaal andere benadering, ik zou zo zeggen Tolle Lege.
Laatst gewijzigd door Toeschouwer op 21 aug 2007, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie