CGO

kleuzien

CGO

Bericht door kleuzien »

De laatste jaren denk ik erover om de cursus CGO te gaan volgen. Heeft iemand ervaring met deze cursus? Is het leerzaam? Hoe zit het met de studiebelasting? Kun je wat zeggen of de kwaliteit van de inhoud van de lessen? Etc, etc...
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Als ik me niet vergis stond daar vandaag een advertentie/artikeltje van in het Reformatorisch Dagblad.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

http://www.cgo-hbo.nl/Studiegids%202007-2008%20PWAV.pdf

Tip: tik bij Google ff "cgo cursus" in....en je hebt mega-informatie
Lydianne

Bericht door Lydianne »

Als je doet wat je moet doen valt het met studiebelasting redelijk mee. Heb zelf nog alleen A gedaan. Je kan er alleen voor jezelf altijd meer uithalen, maar ja, daar moet je dan wel tijd voor maken. Wil altijd nog een keer B gaan doen, maar zie dit voor komende tijd niet zitten. 't Is overigens wel interessant, zeker aan te bevelen. Als je het wekelijks bijhoudt, heb je niet meer dan een uur per week nodig.
Lydianne

Bericht door Lydianne »

Wilma van den Berg schreef:http://www.cgo-hbo.nl/Studiegids%202007-2008%20PWAV.pdf

Tip: tik bij Google ff "cgo cursus" in....en je hebt mega-informatie
Dit is echt de HBO-opleiding. A- en B-cursus is meer voor leken.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Kijk ook eens in dit topic, voor de cursus Theologische vorming voor gemeenteleden van de Geref. Bond.
Wilhelm

Re: CGO

Bericht door Wilhelm »

Vanmiddag een inschrijfformulier gehad voor de nieuwe CGO "C" cursus.
Naast de A- en de B- cursus en de E (CGO-hbo) wil de CGO gaan starten met een verdiepings cursus voor hen die de B cursus afgerond hebben, en die niet (direct) doorgaan met de E.

Een C cursus. Volgend jaar zal de cursus starten in Gouda (do avond) en Goes (za ochtend).
Het vakken pakket is wel beperkt :
Dogmatiek , Ethiek en Bijbelkunde
In Goes wordt er ook nog kerkgeschiedenis gegeven.
Het lijkt me een mooi initiatief.
Zijn er nog forummers die deze cursus gaan doen ?
Hendrikus

Re:

Bericht door Hendrikus »

Hendrikus schreef:Kijk ook eens in dit topic, voor de cursus Theologische vorming voor gemeenteleden van de Geref. Bond.
:super
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

kleuzien schreef:De laatste jaren denk ik erover om de cursus CGO te gaan volgen. Heeft iemand ervaring met deze cursus? Is het leerzaam? Hoe zit het met de studiebelasting? Kun je wat zeggen of de kwaliteit van de inhoud van de lessen? Etc, etc...
Ik heb zelf A en B gedaan. Kan ik je van harte aanbevelen. Ik zou A niet overslaan, want dan mis je het OT. ;)
Maar het is natuurlijk wat je wilt. Wil je gewoon een eenvoudige, degelijke opleiding met een goed stuk Bijbelkunde, dogmatiek en kerkgeschiedenis erin, dan is A en B een aanrader. Wel goed bijhouden, anders heb je er niet zo veel lol van.
Wil je liever een opleiding 'op niveau', dan kun je voor E kiezen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

kleuzien schreef:De laatste jaren denk ik erover om de cursus CGO te gaan volgen. Heeft iemand ervaring met deze cursus? Is het leerzaam? Hoe zit het met de studiebelasting? Kun je wat zeggen of de kwaliteit van de inhoud van de lessen? Etc, etc...
Ik heb zelf A en B gedaan. Kan ik je van harte aanbevelen. Ik zou A niet overslaan, want dan mis je het OT. ;)
Maar het is natuurlijk wat je wilt. Wil je gewoon een eenvoudige, degelijke opleiding met een goed stuk Bijbelkunde, dogmatiek en kerkgeschiedenis erin, dan is A en B een aanrader. Wel goed bijhouden, anders heb je er niet zo veel lol van.
Wil je liever een opleiding 'op niveau', dan kun je voor E kiezen. Maar het is ook weer betrekkelijk. A en B zijn zeker geen 'simpele' cursussen, en wat je er leert, is goed.
Da Capo

Bericht door Da Capo »

Afgewezen schreef:
Wil je liever een opleiding 'op niveau', dan kun je voor E kiezen. Maar het is ook weer betrekkelijk. A en B zijn zeker geen 'simpele' cursussen, en wat je er leert, is goed.
Klopt helemaal. Ik heb de A niet gedaan, op advies van de rector toen (zo'n 8 jaar geleden). Als je HAVO/VWO op reformatorisch onderwijs heb gevolgt, geeft A veel herhaling. Ik heb toen voor de B gekozen. Echter, en dat vind ik nog steeds jammer, de behandeling van het OT heb ik dus niet gehad. Ik heb momenteel helaas geen tijd meer hiervoor.

Overweeg je de E, dan moet je rekenen op redelijk wat studiebelasting. Twee van m'n kennissen hebben deze cursus gevolgd en het koste hun 2 a 3 avonden in de week. Dat is dus best wel wat.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

ik ben ooit - 10 jaar geleden?- met de E begonnen. Het was geweldig (vond ik toen)!!!! Maar de studiebelasting was wel hoog (deed ik met plezier, maar ik was toen ook nog bezig met een andere HBO opleiding, en die ging voor... moest ik kiezen, dus ik heb alleen het eerste jaar gedaan).
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

ik heb P gedaan....
heel leerzaam, geen thuiswerk
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Een jaar of 9 geleden heb ik B gedaan, was ik enorm blij mee en veel geleerd!

Enkele jaren later is mijn vrouw met de A begonnen (in de tijd dat vd Zwaags boekje uitkwam) en toen was het nogal veel tégen vd Zwaag en vóór Moerkerken. Dat was wat minder en is er dus ook mee gestopt, want dan leer je niet veel zinnigs.... :oO
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
wim

Bericht door wim »

Da Capo schreef:[...]Ik heb de A niet gedaan, op advies van de rector toen (zo'n 8 jaar geleden). Als je HAVO/VWO op reformatorisch onderwijs heb gevolgt, geeft A veel herhaling. Ik heb toen voor de B gekozen. [...]
Voor iemand die zich met de naam "Da Capo" tooit, vind ik dit een vreemde uitspraak.
Plaats reactie