Lege plek op kerkgebouw wordt opgevuld!
Enkele vrijwilligers van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt aan de Trompstraat in Ommen hebben de afgelopen maanden de handen in één geslagen om de lege plek op te vullen.
De lege plek is enkele jaren terug ontstaan. Men kwam er toen achter dat het torentje waar de haan op gemonteerd stond, en de constructie zo aangetast waren, dat alles er ter stond is afgehaald. Omdat een nieuw torentje te duur was heeft een vrijwilliger een groep gevormd, zodat men nu een onderhoudsarme constructie heeft gebouwd zodat er weinig onderhoud op die hoogte nodig is. De haan die nu weer mooi overtrokken is met bladgoud, staat nu weer op zeventien meter hoogte de windrichting aan te geven.
De volgende bedrijven: OCB-Bouw, krepla metaal, Oelen gritsraalbedrijf, landbouwhuis, Da-tec dak en zink techniek, Boerman bouwmaterialen, Dunnewind groep, Reimert kraanverhuur hebben meegeholpen om de materiaal en transportkosten zo laag mogelijk te houden
Het volgende stukje moet ik zometeen naar de krant sturen, maar ik vind het verhaal niet zo soepel lopen. Wie heeft er suggesties?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Je bent niet de enige die daar moeite mee hebt.Oorspronkelijk gepost door marsm104
Het volgende stukje moet ik zometeen naar de krant sturen, maar ik vind het verhaal niet zo soepel lopen. Wie heeft er suggesties?
Enkele vrijwilligers van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt aan de Trompstraat in Ommen hebben de afgelopen maanden de handen in één geslagen om de lege plek op te vullen.
Omdat een nieuw torentje zo duur was heeft een vrijwilliger een groep gevormd, zodat men nu een onderhoudsarme constructie heeft gebouwd zodat er weinig onderhoud op die hoogte nodig is. De haan die nu weer mooi overtrokken is met bladgoud, staat nu weer op zeventien meter hoogte de windrichting aan te geven.
De volgende bedrijven: OCB-Bouw, krepla metaal, Oelen gritsraalbedrijf, landbouwhuis, Da-tec dak en zink techniek, Boerman bouwmaterialen, Dunnewind groep, Reimert kraanverhuur hebben meegeholpen om de materiaal kosten en transport zo laag mogelijk te houden
Ik heb er ook erg last van.
De vette zin loopt niet zo goed. Daar kan je beter 2 korte van maken.
Ik heb weer wat verandert.
Of het een verbetering is weet ik niet, ik ben taaltechnisch ook niet zo goed...
Of het een verbetering is weet ik niet, ik ben taaltechnisch ook niet zo goed...
[/quote]Lege plek op kerkgebouw wordt opgevuld!
De lege plek is enkele jaren terug ontstaan. Toen men er achter kwam dat het torentje en de constructie waar de haan op gemonteerd stond aangetast waren is dat er terstond afgehaald.
Omdat een nieuw torentje te duur was heeft een vrijwilliger een groep gevormd, Ze hebben samen een onderhoudsarme constructie gebouwd zodat er weinig onderhoud op die hoogte nodig is.
De haan die nu weer mooi overtrokken is met bladgoud staat nu weer op zeventien meter hoogte de windrichting aan te geven.
De onderstaande bedrijven hebben meegeholpen om de materiaal en transportkosten zo laag mogelijk te houden: OCB-Bouw, krepla metaal, Oelen gritsraalbedrijf, landbouwhuis, Da-tec dak en zink techniek, Boerman bouwmaterialen, Dunnewind groep, Reimert kraanverhuur
Ik vind 2x nu weer achter elkaar in een zin niet zo mooi.Lege plek op kerkgebouw wordt opgevuld!
De lege plek is enkele jaren terug ontstaan. Toen men er achter kwam dat het torentje en de constructie waar de haan op gemonteerd stond aangetast waren is dat er terstond afgehaald.
Omdat een nieuw torentje te duur was heeft een vrijwilliger een groep gevormd, Ze hebben samen een onderhoudsarme constructie gebouwd zodat er weinig onderhoud op die hoogte nodig is.
De haan die nu weer mooi overtrokken is met bladgoud staat nu weer op zeventien meter hoogte de windrichting aan te geven.
De onderstaande bedrijven hebben meegeholpen om de materiaal en transportkosten zo laag mogelijk te houden: OCB-Bouw, krepla metaal, Oelen gritsraalbedrijf, landbouwhuis, Da-tec dak en zink techniek, Boerman bouwmaterialen, Dunnewind groep, Reimert kraanverhuur
[/quote]Lege plek op kerkgebouw wordt opgevuld!
De lege plek is enkele jaren terug ontstaan. Men kwam er toen achter dat het torentje waar de haan op gemonteerd stond, en de constructie zo aangetast waren, dat alles er ter stond is afgehaald. Omdat een nieuw torentje te duur was heeft een vrijwilliger een groep gevormd, zodat men nu een onderhoudsarme constructie heeft gebouwd zodat er weinig onderhoud op die hoogte nodig is. De haan die nu weer mooi overtrokken is met bladgoud, staat nu weer op zeventien meter hoogte de windrichting aan te geven.
De volgende bedrijven: OCB-Bouw, krepla metaal, Oelen gritsraalbedrijf, landbouwhuis, Da-tec dak en zink techniek, Boerman bouwmaterialen, Dunnewind groep, Reimert kraanverhuur hebben meegeholpen om de materiaal en transportkosten zo laag mogelijk te houden
Klein tipje: 2 x zodat en 2x nu weer achter elkaar staat niet zo mooi.
[correcties vet]
Lege plek op kerkgebouw wordt opgevuld.
Enkele vrijwilligers van de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) aan de Trompstraat in Ommen hebben de afgelopen maanden de handen inéén geslagen om de lege plek op te vullen die enkele jaren terug is ontstaan, nadat men erachter kwam dat het torentje waarop de haan gemonteerd stond en de constructie ernstig waren aangetast. Alles is toen terstond verwijderd. Omdat een nieuw torentje te duur was, heeft een groep vrijwilligers nu een onderhoudsarme constructie gebouwd. De haan, die opnieuw is overtrokken met bladgoud, staat nu weer op zeventien meter hoogte de windrichting aan te geven.
De volgende bedrijven hebben meegeholpen om de materiaal- en transportkosten zo laag mogelijk te houden: OCB-Bouw, Krepla metaal, Oelen gritsraalbedrijf, Landbouwhuis, Da-tec dak- en zink techniek, Boerman bouwmaterialen, Dunnewind groep, Reimert kraanverhuur.
Enkele vrijwilligers van de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) aan de Trompstraat in Ommen hebben de afgelopen maanden de handen inéén geslagen om de lege plek op te vullen die enkele jaren terug is ontstaan, nadat men erachter kwam dat het torentje waarop de haan gemonteerd stond en de constructie ernstig waren aangetast. Alles is toen terstond verwijderd. Omdat een nieuw torentje te duur was, heeft een groep vrijwilligers nu een onderhoudsarme constructie gebouwd. De haan, die opnieuw is overtrokken met bladgoud, staat nu weer op zeventien meter hoogte de windrichting aan te geven.
De volgende bedrijven hebben meegeholpen om de materiaal- en transportkosten zo laag mogelijk te houden: OCB-Bouw, Krepla metaal, Oelen gritsraalbedrijf, Landbouwhuis, Da-tec dak- en zink techniek, Boerman bouwmaterialen, Dunnewind groep, Reimert kraanverhuur.
~~Soli Deo Gloria~~
en nog een poging:
"Oelen gritsraalbedrijf" zal wel "Oelen gritstraalbedrijf" moeten zijn
[edit]Lege plek op kerkgebouw wordt opgevuld!
De lege plek op de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt aan de Trompstraat in Ommen is enkele jaren terug ontstaan. Men kwam er toen achter dat het torentje en de constructie waar de haan op gemonteerd stond zo aangetast waren, dat alles er direct is afgehaald. Het aankopen van een nieuw torentje was echter te duur. Daarom heeft een vrijwilliger een groep gevormd die afgelopen maanden de handen inéén geslagen heeft. Men heeft nu een onderhoudsarme constructie gebouwd zodat er weinig onderhoud op die hoogte nodig is. De haan, die opnieuw mooi overtrokken is met bladgoud, staat nu weer op zeventien meter hoogte de windrichting aan te geven.
De volgende bedrijven hebben meegeholpen om de materiaal en transportkosten zo laag mogelijk te houden: OCB-Bouw, krepla metaal, Oelen gritsraalbedrijf, landbouwhuis, Da-tec dak en zink techniek, Boerman bouwmaterialen, Dunnewind groep, Reimert kraanverhuur
"Oelen gritsraalbedrijf" zal wel "Oelen gritstraalbedrijf" moeten zijn
Perfect mensen :thu:thu bedankt. Ik heb het zojuist gemaild naar de redactie van het Ommer nieuws. Kijken of het in de krant komt. Ik ben benieuwd.Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
[correcties vet]
Kromme zinnen maken, dat kunnen ze als de beste. Ach, het gaat maar om een komma...Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Ze hebben de tekst flink verbouwd!
"Men kwam er toen achter dat het torentje, waarop de haan, stond aangetast was."
Hoe krijgen ze 't voor elkaar....
je moet eigenlijk in de eerste zin al duidelijk maken dat het om een nieuw torentje op de kerk gaat. Nu kom je daar na een paar zinnen pas achter, en da's neit de bedoeling. Probeer ook de kop actief te maken. 'wordt' in de kop is uit den boze.
O, adviezen heb je niet meer nodig zie ik. nijs. :sleep:
O, adviezen heb je niet meer nodig zie ik. nijs. :sleep: